Hoe bedoel je dit?
Dat mag ook niet en dat is ook niet zo. Hij moet morgen voor de rechter komen en dat wordt achter gesloten deuren behandeld
Ja precies!
Maar wat bedoelen jullie daar dan precies mee? Dat die man deze zaken zelf pro-actief werft oid?
Ik snap dat gehaat op Roethof ook nooit zo. Die man doet gewoon z’n werk
Ik snap de kritiek op Roethof ook niet zo. Die man doet precies wat ie moet doen namelijk zijn client bijstaan.
Ja ik ook niet, vandaar deze vraag.
Dat t past bij het plaatje
Ik weet niet of je hier oa doelt op mijn opmerking, maar ik haat ook niet.
Ik zeg alleen dat ik er niet van sta te kijken dat Roethof een van de advocaten is. That’s it. Inderdaad precies om de reden die @Calypso al gaf.
Dat weet ik niet natuurlijk, zou goed kunnen. Gerald Roethof is gewoon vaak (om niet altijd te zeggen) de advocaat van de te berechte partij. Zoals bijvoorbeeld bij een Moreno B. en Jos B. Omdat ik hem niet anders ken dan de advocaat van de “slechte partij”, om het zo even kort door de bocht te benoemen, sta ik er dus ook niet van te kijken dat hij ook in dit geval betrokken is bij de zaak.
Maar je zegt nu eigenlijk: ik ben niet verrast dat een strafrechtadvocaat strafrechtzaken doet? Dat hij dit doet lijkt me erg logisch want het is z’n werk om verdachten in strafzaken bij te staan
Maar de advocaat van de slechte partij? Hij is strafrechtadvocaat natuurlijk staat hij verdachten bij?
Dubieuze zaken? Maar het is ook niet zo alsof hij daar zelf nou heel veel aan kan doen. Mensen komen naar hem toe met de vraag of hij hun advocaat wil zijn of hij krijgt ze via piketdienst.
Oke, sorry als ik mijzelf verkeerd verwoord heb. In ieder geval bedoel ik er helemaal niks verkeerds mee en ik laat het bij de uitleg die @Calypso ook al gaf. Ik heb helemaal niks tegen hem, hij is een super goede en kundige advocaat. Daar laat ik het verder bij, want alles wat ik zeg wordt op dit moment uit zijn verband getrokken en wordt omgedraaid in iets negatiefs.
En dat is ook niet erg, maar word dan niet wild als er mensen zijn die dat opmerken.
Het gaat me niet om alleen specifiek jouw reactie, of die van @Vlek . Het valt mij vaker op dat specifiek Roethof veel kritiek krijgt op… het uitvoeren van zijn werk? Ook verdachten in dit soort zaken hebben recht op verdediging, en het is dan toch best logisch toch dat verdachten naar een advocaat gaan wiens naam zij kennen en van wie ze weten dat zij bekend zijn met dit soort grotere zaken? Het is niet alsof de advocaat daar nou veel aan kan doen. Heb ook nog nooit gelezen dat advocaten zelf actief gaan werven voor verdachten die vol in de media aandacht staan. En ik sluit me verder aan bij wat @Druppels zegt
Dat actief benaderen doen ze wel
100% zeker. Plasman had die Miljoenenjacht man ook zelf benaderd. Bepaalde advocaten doen het echt voor de media zaken