Maar doe jij nu niet een beetje hetzelfde door op basis van een video ook te zeggen dat het vonnis niet gegrond/betrouwbaar is?
Punt die ik probeerde te maken is dat papierhier naar mijn idee punten aandraagt als feiten zonder zich goed te hebben ingelezen op die zaak.
Maar je hebt gelijk, ik had niet moeten zeggen âwaarin ze uitlegt waarom het vonnis niet gegrond/betrouwbaar isâ.
Met die video wil ik aantonen dat de zaak ingewikkelder is dan sommigen doen voorkomen.
Edit: disclaimer: met âzonder zich goed te hebben ingelezenâ bedoel ik zowel zonder zich goed te hebben ingelezen (ik refereer hier naar The Sun zaak) als een bepaalde narrative te lezen.
Zou jij willen stoppen met valse informatie verspreiden?
Dat je die vrouw gelooft en/of verdedigt is je goed recht, maar doe het wel met feiten aub.
De rechtszaak die JD tegen het engelse tijdschrift heeft aangespannen heeft hij verloren omdat de rechter besloot dat de sun genoeg bewijs (van AH) had om aan te nemen dat haar verhalen waar zijn.
Nu is duidelijk dat ze met de bewijzen geknoeid heeft (fotoâs en tegensprekende getuigenissen van haar eigen vrienden - die nu allemaal niet meer haar vrienden zijn).
Nogmaals, prima dat je iemand wilt geloven die leugen op leugen op leugen loslaat onder ede, maar blijf zelf wel bij de feiten.
Deze rechtszaak doet echt iets raars met veel mensen. Ik ben echt blij dat Nederland geen jury kent, waardoor de mening van de gewone mens er veel minder toe doet.
Zit bij al die zittingen trouwens steeds dezelfde jury erbij, of is het steeds een andere?
Voor mijn gevoel is dit al superlang bezig, lijkt me doodvermoeiend als je dan elke keer weer moet komen opdraven als jury.
het is al eerder gezegd maar ik ga het toch nog eens zeggen; ik vind het echt bizar hoe mensen hier en overal over die rechtzaak praten. gatverdamme.
Op basis van wat bepaal jij dan of je informatie betrouwbaar is? Jij zit toch net zo goed mega diep in je depp hole om (voor zover ĂŒberhaupt mogelijk) objectief hiernaar te kunnen kijken.
Ik blijf het ziek vinden dat mensen dit kijken en er hele sterke meningen over vormen
Volgens mij is het steeds dezelfde jury geweest. Aan het einde van de slotpleidooien bedankte de rechter de jury uitgebreid voor hun tijd, ze erkende dat de zaak nogal een beslag had gedaan op hun dagelijks leven. Ook leek ze zich te verontschuldigen dat er twee juryleden als reserve zouden dienen (dat is daar schijnbaar normaal, maar dat kan iemand anders vast beter uitleggen) nadat ze zo lang hadden meegedraaid.
Ja 1 jury en je mag in die tijd ook niet op internet opzoek gaan naar informatie. Lijkt me echt irritant als je hier voor bent opgeroepen.
En zo goed als onmogelijk (om niks tegen te komen op internet) want bij mij is het ook door mijn strot geduwd. Het stond bij mij al vrij snel aanbevolen via Youtube en kreeg ook veel videoâs te zien via Insta. Als ik als bekende van je weet dat je in de jury zit, lijkt het me ook wel verleidelijk om af en toe een meme door te sturen.
En @Twijfelaar poeh heftig hoor! Volgens mij zijn de verklaringen die daar worden afgelegd ook wel echt heftig soms, ik denk dat het best shockerend kan zijn om dat ineens allemaal te moeten aanhoren als je dat niet gewend bent.
Krijgt die jury eigenlijk wel salaris doorbetaald op dergelijke dagen of moeten ze hier vakantiedagen voor opnemen?
Ik zocht op âdoes a jury get paid throughout trialâ (ben niet goed in googelen zeg) en dan vind je best wel wat links waarin gesproken wordt over financiĂ«le compensatie. Ik neem even aan dat dit verschilt per staat.
Dit is het eerste wat ik vond:
While the majority of jury trials last less than a week, jurors can receive up to $60 a day after serving 10 days on a trial . (Employees of the federal government are paid their regular salary in lieu of this fee.) Jurors also are reimbursed for reasonable transportation expenses and parking fees.
Wauw als ze hier vakantiedagen voor op moeten nemen word je wel echt genaaid zeg
Ze hebben toch al heel weinig vakantiedagen in de vs
Volgens mij worden juryleden ook in een hotel bij elkaar gestopt en inderdaad geen contact met familie leden/vrienden/buitenwereld.
Ik zat gister naar een podcast te luisteren over een man die werd beschuldigd op de moord van zijn vrouw. Ze zijn er toen achter gekomen dat een van de juryleden voor de rechtzaak een appje van haar vader had ontvangen waarin hij iets had gezegd van je doet hopelijk het goede en kiest voor schuldig en tijdens de rechtzaak had ze van een vriendin een bericht gehad met info uit de media. Die man is daardoor vrij gesproken omdat de jury was beĂŻnvloed. Er waren genoeg aanwijzingen dat hij zijn vrouw had vermoord ipv dat het een ongeluk.
Rob Goossens verwees inderdaad naar het boek van Agatha Christie, dat sinds 1986 al And then there were none heet.
Volkomen logisch
Al voordat hij geboren was
Volgens Wikipedia is het pas in 2004 in Nederland onder de nieuwe naam uitgebracht, en tot 1994 onder de oude naam. Alsnog heel lang.
Ah interessant om te weten! Hangt het dan af van het soort zaak dat mensen worden afgezonderd? Bijv bij een moordzaak wel?