FF Boulevard #8

Ik denk dat je de term red flag gewoon niet goed gebruikte.

Het impliceert dat er met 1 van de personen iets ernstig mis is om een dergelijke relatie na te jagen.

Zoals een meerderjarig persoon met een minderjarig persoon. Een werkgever met werknemer, een leraar met een student. Enzovoorts.

Puur een (groot) verschil in leeftijd is geen red flag, voor geen van beide.

5 likes

Ik kan in deze discussies wel echt een eind meegaan in de redenaties, maar ben soms ook wel op zoek naar wat dan the right way zou zijn. Ik vond mezelf als tiener en begin 20-er (met uiteraard nog geen volwassen brein) ook altijd heel wijs en verstandig en ā€˜oud’ en viel ook vaak op jongens/mannen die wat ouder waren (geen tientallen jaren maar wel wat). Dat vond ik toen een hele bewuste eigen keuze en ik nam ook zelf veel initiatief in de benadering etc.

Wat is in dit soort situaties dan de beste uitkomst? Dat de man zelf nergens op in zou gaan? Een jongere vrouw direct zou afwijzen, ook als ze boven de 18 is? Ik ben hier echt even zoekende omdat ik een beetje beide kanten op leun. Enerzijds kan ik een heel eind meegaan in de redenatie dat een groot leeftijdsverschil niet ok is, anderzijds vind ik Ʃlke man met een (flink) jongere vriendin een predator/groomer noemen ook wel weer heftig. Ik had dat zelf iig echt niet gepikt als argument om niet samen te zijn en had (naar mijn gevoel iig) ook zeker de touwtjes in handen in deze relaties.

8 likes

Je zegt het toch zelf eigenlijk al: Je vond jezelf toen heel wijs en verstandig, en had naar jouw gevoel ook zeker de touwtjes in handen. Dat je zo dacht (en met jou veel andere net meerderjarige vrouwen) is niks geks. Meestal als we ouder zijn kijken we dan terug en zien dan dat we toch niet zo volwassen waren als we toen dachten. Er wordt hier toch ook nergens gezegd dat het fout was van jonge vrouwen dat ze zich aangetrokken voelen tot (wat) oudere mannen.
Een leeftijdsverschil in een relatie wordt hier (volgens mij door de meesten) niet afgekeurd, maar wel als het gaat om mannen die zich aangetrokken voelen tot net meerderjarige jonge vrouwen. Dus zeker niet alle mannen met een jongere vrouw/vriendin worden een predator genoemd.

16 likes

Hmm, not convinced. Wat ik hier slecht aan vind is dat ze (of de mensen online) het hebben over Billie en de verantwoordelijkheid bij haar, of de mensen om haar heen leggen. Het probleem logt echter bij hem, niet bij haar.

5 likes

Nee precies en wat kan je als ouder doen? Je 19 jarige dochter verbieden om met iemand om tr gaan haha. Je kan haar wel advies geven enzo mja verder.

2 likes

Zodra het om miljoenen gaat vind ik dat argument niet zo snel op gaan.

9 likes

Ik was vroeger zooooo’n grote Spice Girl fan haha. Leuk om ze zo bij elkaar te zien. Ze zien er ook echt prachtig uit allemaal vind ik :heart:

41 likes

:sparkles: love cher

89 likes

Volgens mij kan je met iedereen van hun, maar tegen de algemene mening over haar, vooral met Victoria echt wel leuk een avondje stappen. David Beckham plaatst wel vaker karaoke filmpjes van haar.

10 likes

Ik ben nog steeds fan.

9 likes

Het is nog echt ook, zo teleurgesteld in Rihanna (alsof zij mijn vriendin is). Twijfel of ik naar de show kijk, zijn zo veel leuke artiesten in.

9 likes

Ik vind dit ook zo stom! Had dit echt niet verwacht. Snap de gedachte erachter totaal niet. Normaal is Rihanna niet echt van het provoceren om het nieuws te halen, ze kan prima zonder.

4 likes

Er is iets met die zin dat ik niet echt okĆ© vind maar weet niet precies wat. Ze heeft altijd ā€œjuistā€ kunnen casten. Kan gewoon niet snappen waarom je Johnny dan nemen zoveel witte mannen die in de plaats kunnen. Hey Chris Evans is net verkozen als meest sexy man en doet het goed en is onproblematisch voor zover ik weet.

3 likes

Ik bedoelde het in de zin van, bewust iemand met een slechte reputatie inzetten voor je show zodat iedereen erover gaat praten en dat het juist niks voor haar is. Zij is zo’n household name dat ze dat soort slechte reclame niet nodig heeft.

9 likes

Ja zo snap ik het.

4 likes

Hoezo eigenlijk? Hij was toch vrijgesproken misbruik en geweld?

7 likes

Je bent weer aan het trollen, je kan het toch niet laten eh?

19 likes

Nee hoezo? Omdat ik een andere mening heb?

8 likes

Wat verdrietig 🄹

10 likes

Oh no. Wie moet er nu dan met de smurfen zingen :pensive:.

https://www.ad.nl/breda/pierre-kartner-87-bekend-als-vader-abraham-uit-breda-overleden~a8aa0a7c/

6 likes