FF Boulevard #8

Het begon ermee dat iemand hier benoemde dat het zo sneu is voor haar dat ze een miskraam heeft gehad en vlak daarna haar vader verliest. Dat er dan mensen zijn die vinden dat zij gecanceld moet worden en een wappie is, maakt toch niet dat het niet verdrietig is? Alsof heftige en verdrietige gebeurtenissen er niet mogen zijn voor wappies?

Ik verbaas mij er ook wel over dat er mensen zijn die het nodig vinden om te benadrukken hoe vervelend/slecht iemand is, terwijl het erover gaat wat voor verdriet diegene heeft.

6 likes

Ik wou bijna vragen wie hij was tot ik dit las hahah

3 likes

Ik ben vast hard maar als zij zegt dat mensen die aan corona overlijden dat aan zichzelf te danken hebben* hoeft ze toch ook niet op medelijden te rekenen als zij zelf iets naars meemaakt. Niet dat ik dat in haar gezicht zou zeggen of erin zou wrijven, maar ik zou ook geen kaartje sturen. (Ligt zij vast wakker van haha.)

43 likes

Ja, ik moet zeggen dat ik ook niet precies weet wat Jessie heeft gezegd en gedaan. Als zij dat inderdaad letterlijk zo heeft gezegd, dan heb ik al iets meer begrip voor de reacties haha. Het kwam bij mij ook voort uit het feit dat er ook best vaak wordt gezegd dat mensen die manifesteren en het over de LOA hebben, ook maar moeten dealen met wat zij zelf meemaken, maar in dit geval (miskraam en vlak daarna overlijden) vind ik zelf wel erg heftig om te zeggen “ja, heb je vast niet goed gemanifesteerd” (maargoed misschien kijkt Jessie er zelf ook wel zo naar
)

2 likes

Ik vind het ook zo apart dat zij met die Kaj Gorgels is. Ik ken ze verder helemaal niet natuurlijk, maar hij lijkt mij zo super nuchter en droog en zij is echt next-level zweef.

3 likes

Hij zweeft anders ook wel graag. Die indruk heb ik toch als ik zijn podcasts hoor. Hij is best graag spiritueel, zo nuchter vind ik hem niet.

22 likes
Lang verhaal, misschien niet heel genuanceerd

Over het algemeen vind ik dat we als samenleving veel te snel lijken “te vergeten” hoe kwalijk de acties van sommige mensen zijn. Zelfs bij heel heftige “incidenten”. Vooral wanneer de persoon waarom het gaat mooi, wit, succesvol, begeerlijk etc. is, is het al snel agree to disagree en zand erover. In dit specifieke geval heb ik het gevoel dat de ernst van de boodschap die wordt uitgedragen nog minder erkend wordt omdat deze persoon zich omringt met andere succesvolle influencers (Rianne Meijer bv.) en haar partner ook (show met Monica). Ze zitten meer in de mainstream media dan andere “wappie” (niet mijn woorden) influencers maar omringen zich daarnaast met ontzettend enge mensen en dragen hun gedachtengoed uit. Oproepen tot het wantrouwen van wetenschappers en de overheid, foutieve informatie verspreiden (corona is een griepje, voeding geneest kanker etc.), typische “wellness rechts” retoriek. Juist door het fotogenieke karakter van deze influencers heb ik het idee dat veel mensen denken dat het allemaal wel meevalt. Wat mij betreft is er nog steeds te weinig aandacht voor hoe toxisch en gevaarlijk deze denkbeelden en uitingen zijn en is elke mogelijkheid om dit te benadrukken valide. En het ging hier nooit over haar, dus ik kon het eerder niet kwijt :woman_shrugging:t2:.

Het lijkt soms bijna alsof we alle corona ellende al een beetje vergeten zijn terwijl er zoveel mensen gestorven zijn, veel nog steeds ziek met restklachten, en mensen met een zwakker immuunsysteem ook nu nog vaak aan huis gekluisterd zitten erdoor. En dan hebben we het nog niet gehad over de rellen en de figuren die de crisis aangegrepen hebben om hun populisme en extreem rechts gedachtengoed te verspreiden en nu de rechtsstaat proberen uit te hollen vanuit de volksvertegenwoordiging. En natuurlijk valt dit niet volledig te verhalen op van die “wellness rechts” influencers maar het staat wel degelijk in verband met elkaar. Zij hebben hier wel degelijk op ingespeeld en van geprofiteerd. Ik vind dat zo enorm kwalijk! FvD geeft zelf aan dat er een enorme instroom is in hun ledenbestand vanuit deze hoek.

Overigens (en dit heeft niks met haar te maken maar vind ikzelf wel interessant) is haar vader jarenlang actief geweest in de extreemrechtse gemeentepolitiek (o.a. bij Leefbaar, de partij van wijlen Pim) en ik denk niet dat ik er verder veel woorden aan hoef vuil te maken dat ik mensen niet vertrouw (en ook niet respecteer) als zij de uitkering van mensen die geen perfect Nederlands spreken willen korten, onder andere.

Ik kan persoonlijke tragedies erg vinden voor en meeleven met mensen die ik verder afschuwelijk vind. Ik wens niemand iets ergs toe en wil het verdriet dat ongetwijfeld gepaard gaat met een miskraam en het verliezen van een ouder niet bagatelliseren. Ik zei nergens dat het minder erg zou zijn voor haar omdat ze een “wappie” is. Maar omdat zij toch een soort van BN’er is en een podium heeft, zijn die persoonlijke tragedies dus ook “nieuws”. En ik vind het erg dat mensen als zij een podium hebben, het gedachtengoed van deze mensen is namelijk gevaarlijk. Dat mag wat mij betreft elke keer dat het over deze mensen gaat benoemd worden.

Tldr: ik sta nog steeds volledig achter mijn eerste bericht.

75 likes

Klopt dat hij spiritueel is. Hij verwoord het alleen misschien wat harder en platter soms waardoor het lijkt alsof hij niet spiritueel is.

1 like

Deze mensen gun ik geen miskraam of overlijden* maar wel een milde tegenslag waardoor ze inzien dat dat echt niet waar is.

*ik gun niemand zoiets voor de duidelijkheid.

3 likes

Maar waarom niet? Omdat ze momenteel iets vervelends meemaakt is moeten we maar tijdelijk even negeren dat ze gevaarlijke denkbeelden verspreidt? Lijkt me niet heel constructief.

9 likes

Niemand valt haar aan, niemand zegt dat het niet erg of niet verdrietig is wat er gebeurd? Er wordt alleen ook gemeld dat deze vrouw gevaarlijke denkbeelden verspreidt. Dat zijn gewoon feiten, die vervallen niet omdat er iets vervelends is gebeurd in haar leven.

29 likes

We laten haar toch met rust? Als we opmerkingen onder haar post zou achterlaten zou het inderdaad ongepast zijn, maar zie echt niet in waarom we haar gedachtengoed op dit moment niet zouden mogen bespreken op dit forum, daar heeft zij verder toch helemaal geen last van?

9 likes

Maar ik vind jouw uitleg niet genoeg reden om niet te bespreken dat iemand gevaarlijke denkbeelden heeft. Dat ze nu iets vervelends meemaakt neemt die denkbeelden en de invloed die die denkbeelden hebben niet weg. En het staat los van haar miskraam, niemand zegt dat die niet erg is, dus ik zie gewoon echt niet in waarom haar gevaarlijke denkbeelden niet tegelijk ook besproken zou mogen worden.

En mag overigens hopen dat elke influencer inmiddels wel weet dat ze zichzelf niet moeten googlen als ze niets over zichzelf willen lezen dat negatief zou kunnen zijn, al helemaal influencers met zulke verwerpelijke ideeën.

5 likes

Dat eerste.

Maar goed, ik vind dat iemands gevaarlijke denkbeelden altijd besproken moeten kunnen worden, jij vind blijkbaar dat dat niet mag als iemand net iets vervelends heeft meegemaakt, let’s agree to disagree :woman_shrugging:t3:

21 likes

Ik kreeg het te zien via de insta van RTL Boulevard

9 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

Christine mcvie overleden :pleading_face:

8 likes

Wat is dit nu weer voor onzinnige aanname?

5 likes

Ik vind haar niet interessant en volg haar niet maar weet wel dat zij er wappie achtige denkbeelden op nahoudt. Hetzelfde met Isa Kriens of Doutzen Kroes. Dus hoezo zou je daarvoor iemand per se voor moeten volgen (of interessant moeten vinden)

10 likes

Dat staat er toch helemaal niet. Ik lees het als een algemene opmerking, dat veel mensen haar volgen en dat dat raar is omdat ze zulke denkbeelden erop nahoudt (dus in andere woorden, waarom is zo iemand populair)?

5 likes