FF Boulevard #8

Streisand effect poldereditie.

4 likes

afbeelding

Is hier serieus nog interesse voor?

33 likes

Dit is net zo cringe als die 40+ers van chipz die ineens weer optreden.

21 likes

https://www.instagram.com/p/Cn0a8_lOKnz/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Oh mijn god. Stel je voor dat je op bootcamp moet met dagen van 11 uur om te auditeren voor een biopic van een nog levende vergane ster
 om vervolgens alles te laten cancellen. Hopelijk brengt iemand haar memoires over dit uit.

7 likes

Toch zou ik m kijken!

6 likes

Zijn alle andere foto’s op haar feed oud of heeft zij ook al een surrogate gebruikt?

3 likes

Ja! Ik zou dit echt vet leuk vinden.

Maar ik kijk dan ook nog steeds wel eens Zoop of Het Huis Anubis als ik me verveel haha.

4 likes

Niks mis met het gebruiken van een surrogate toch? Het is al langer bekend dat Paris Hilton met fertiliteitsproblemen kampt. Nu is er van alles te vinden van commercieel draagmoederschap, maar het valt haar niet te verwijten dat ze er gebruik van maakt in deze situatie?

7 likes

@Ivory
Vind dat best een zorgelijke ontwikkeling, al die celebs die maar iemand anders baarmoeder huren. Snap dat het verleidelijk is als je graag kinderen wilt en het op de normale manier niet gaat, maar het maakbare ervan staat me echt tegen. Waarom niet gewoon accepteren dat het niet lukt en verder leven zonder kinderen?

22 likes

Ik snap je gedachtengang wat betreft commercieel draagmoederschap. Maar dit is echt een klap in iemands gezicht en niet oké om te zeggen.

82 likes

waarom niet, als je het graag wil en het bij jou niet gaat?

vind bv. khloe kardashian zorgwekkender: die heeft haar laatste zoontje een surrogaat gebruikt omdat ze naar verluid haar lichaam niet wilde verzieken

4 likes

Waarom niet? Het is niet alsof je zonder kinderen niet kunt leven. En het is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd, het lijkt me gezonder om dat gewoon te accepteren dan om er iemand die blijkbaar wanhopig om geld verlegen zit ervoor te misbruiken.

@Gelatelli omdat het dus een vorm van machtsmisbruik is.
@Calypso ik zeg toch nergens dat beroemdheden geen vruchtbaarheidsproblemen hebben. Maar iemands anders baarmoeder ervoor kopen vind ik gewoon zorgwekkend en ik vind het zorgwekkend dat het normaal wordt gevonden ‘als je het toch kan betalen’.

19 likes

Ik heb zelf geen vruchtbaarheidsproblemen dus iedereen mag me corrigeren.

Maar een kinderwens is vaak diepgeworteld. Dat is niet iets waar je ‘gewoon’ afstand van doet. Iemands hele toekomstvisie moet worden gewijzigd. Dat is niet zomaar te accepteren en gaat vaak gepaard met diepe rouw. Ik vind het gevoelloos daar zo luchtig over te praten.

49 likes

Dat is dus wel wat er gezegd wordt.

Ik snap ook wel dat je niet van de een op de andere dag geaccepteerd hebt dat kinderen niet voor jou zijn weggelegd, maar er zijn miljoenen mensen die dat moeten doen, dus het is niet alsof het iets onmogelijks is. Dat mensen die geld hebben dan ook hier weer geprivilegieerd in zijn en misbruik maken van mensen met geen/weinig geld vind ik behoorlijk problematisch.

8 likes

Ik denk dat dit iets is wat veel mensen hier persoonlijk opvatten.
Maar ik moet zeggen dat ik die privilege van een baarmoeder huren/ ff een kind kopen ook best heftig vind. Vooral de manier hoe het door celeberties zo makkelijk gebracht word. Zo van hop ik heb ook even een kindje ergens vandaan getovert. Terwijl er 1000ende vrouwen/koppels zijn die dezelfde problemen hebben en niet zomaar even het geld hebben om iemand anders maar zwanger te laten zijn.

Het word een beetje zo gebracht van ivf enzo nee die ellende is voor t plebs .

34 likes

Bron?

7 likes

Waar wordt dat zo gebracht?

4 likes

En ik vraag mij af hoe ethisch verantwoord het is. De draagmoeder is eigenlijk een soort product en ik vraag mij af of zij/hen correct behandeld wordt. Want zwanger zijn en bevallen is geen kattenpis. Zeker niet als je een kind moet afstaan waar je net van bent bevallen. Is er wel voldoende nazorg?

Niet dat ik tegen draagouderschap in het algemeen ben. Als jij een kind wil dragen voor iemand anders, ga vooral je gang.

9 likes

Ja geen natuurlijk
Of nou ja de quote was

En dat wordt door sommigen geĂŻnterpreteerd als wat ik zei

2 likes

Vooralsnog heb ik begrepen dat een surrogaat ‘inhuren’ alles bijelkaar zo’n 100k kost dus dat lijkt me sowieso al een drempel voor de meeste mensen.

4 likes