Maar om je draagmoeder zwanger te krijgen moet je wel eerst IVF of ICSI doen.
En hoe zit het met verdere hechting van die kinderen? Zelfde met eiceldonaties trouwens.
Het mag in Nederland ook niet toch? Of wel? En in de US, stel de surrogate van Kim K had toch gezegd ‘Ik wil geen afstand nemen’, had ze dan rechten gehad of is het helaas pech?
Draagmoederschap is legaal in NL, zolang er geen betaling of andere vergoeding tegenover staat. Dus het mag alleen als ‘liefdadigheid’.
Waarom zou de hechting anders zijn? Vooral bij eiceldonatie lijkt me geen enkel verschil.
En ook bij draagmoederschap hoeft dat echt niet uit te maken. Baby komt meteen bij de biologische ouders terecht. Mijn zoon (die ik niet zelf heb gedragen) reageerde hetzelfde op mij als op mijn partner na zijn geboorte, die wilde gewoon opgepakt worden en vastgehouden worden, of ik het nu deed of m’n partner.
Hoe denk je dan over homo’s met een kinderwens?
Geen idee, daarom vroeg ik of er uberhaupt onderzoek naar is gedaan?
Moet je dan bijv. als homostel gaan lobbyen in je eigen privekring, of is er wel een platform waarom vrouwen die dit willen doen zich kunnen opgeven?
Volgens mij komt het daar wel op neer inderdaad. Alles gaat via via. Dit geldt dus ook voor een heterostel waarvan de vrouw bijvoorbeeld geen baarmoeder (meer) heeft.
Daarbij vind ik betaald draagmoederschap net zo’n dubieuze praktijk als bij celebs
Beating around the bush much? Dat is toch geen antwoord. Zeg nu gewoon eerlijk wat je daar dan van vind.
Huh? Dat is wat ik ervan vind, snap niet wat voor antwoord je anders verwacht in deze discussie?
Nou ja, je geeft aan dat mensen moeten accepteren dat een baby niet voor iedereen is weggelegd en door moeten gaan met hun leven. Dus vroeg ik me af: vind je dan dat dat voor homo’s ook geldt of moeten die dan op andere manieren wel hun kinderwens mogen vervullen?
Iedereen mag van mij zijn kinderwens vervullen, zolang er geen misbruik gemaakt wordt van andere mensen in het proces, wat bij een betaalde draagmoeder imo altijd het geval is. Daar heeft seksuele geaardheid verder niks mee te maken
Maar even, mensen, commercieel betaald draagmoederschap is verboden in Nederland om allerlei redenen. Dus homostellen of mensen die na lange fertiliteitstrajecten kinderloos blijven, kunnen een niet-betaalde draagmoeder zoeken, maar betaald, zoals in Amerika, is niet mogelijk. En daarom komt het ook veel minder voor in NL.
Wat barmhartig van je dat iedereen dat van je mag.
Joe.
Mygod het werd dr toch gevraagd, ze geeft gwn antwoord
Ja ok dat lijkt me idd een logische mening die veel mensen met je delen. Door hoe je het in je eerste bericht bracht leek het meer op van; als het niet op de natuurlijke manier lukt, dan moet je daar maar vrede mee hebben.
Een ontwijkend politiek correct antwoord wat totaal niet congruent is met de eerdere posts.
Oke