Wat een ongelofelijk misselijke slang is dit toch. My God je zal het maar als “vriendin” hebben.
Edit: Ze heeft geen vrienden, dat kan ik me niet eens voorstellen…en daarom is ze zo geworden.
Uhm, ja? Yvonne had toch iets kunnen posten van “Bibi is een vriendin van mij, daarom laat ik me niet over deze situatie uit” of iets dergelijks. Ja dat is ergens hypocriet, maar zou ook gewoon begrijpelijk zijn.
Het is niet alsof ze de morele plicht heeft om alles maar te melden
Hahaha ja zou mooi zijn. Roddels verspreiden als je morele plicht zien
Zo brengt ze het wel.
Echt wat een vreselijk mens.
Yvonne wist het toch al een tijdje en heeft het al die tijd stil gehouden. Als een ander kanaal het dan alsnog naar buiten brengt dan is ze alsnog niet verplicht het zelf ook naar buiten te brengen.
Of ze had het gewoon kunnen melden als kort bericht ipv meerdere berichten + betaalde videos etc er over.
Bij shownieuws + boulevard komt er ook vaak nieuws naar buiten van vrienden/ bekenden van de presentators maar een korte mededeling er over omdat het je werk is vind ik anders dan het uitmelken plus met een irritante toon je mening er over gaan geven.
Ik begrijp ook niet helemaal haar business model. Want de waarheid aan het licht brengen (zoals met de #metoo met The Voice enzo) waarbij je echt een cultuur aanpakt, vind ik wel goed. Maar als het echt over personen an sich gaat is de scheidingslijn zo dun… wie worden er nou echt beter van?
Echt niet?
Duizenden mensen betalen 10+ euro per maand om haar content te kunnen zien. Lijkt me een vrij duidelijk en lucratief businessmodel.
Misschien is business model niet het goede woord… ik begrijp niet haar ethische code/morele uitgangspunten/waar staat ze nou voor? (Naast bekendheid/geld/fame)
Ze staat voor heel veel geld verdienen, grotendeels over de rug van anderen, vermomd als een soort messias van De Waarheid.
Jammer . Want een soort wikileaks/Panama papers’/klokkenluiders idee zou niet slecht zijn als het echt justice brengt
Ja maar 99% van de gevallen zijn gewoon prive dingen waar de wereld echt niet beter van wordt als het naar buiten komt.
Er is zeker wel gebashed over shownieuws. Zoals ze toen monica min of meer pushde om haar zwangerschap te vertellen.
Denk omdat Yvonne dingen post die vaak waar zijn en de ‘traditionele media outlets’ vaak beetje lopen te gissen/achter de feiten aanlopen (en ook vaak in samenwerking met bn’ers) handelen. Beetje meer traditionele journalistiek en Yvonne heeft daar schijt aan. Ze weet gwn goed het vuur te stoken
Ze krijgt ook kritiek over de manier waarop zij filtert of, hoe en wanneer het ‘nieuws’ naar buiten wordt gebracht. Zoals toen met die gijzeling in de Apple store. Ze deelde toen vertrouwelijke informatie waarmee ze levens in gevaar heeft gebracht.
Als Boulevard of Shownieuws ofzoiets dat hadden gedaan, hadden zij ook kritiek gehad. Misschien zelfs wel meer.
Verder zit er bij Yvonne ook niet nog een redactie achter. Zij plaatst wat zijzelf belangrijk vindt om te delen. Dan ga je dus krijgen dat er mensen gaan twijfelen aan iemands persoonlijke morele kompas
Kom op man, morele plicht om vreemdgangers te benoemen. Dan is het mijn morele plicht om tegen iedereen met een schone pony te zeggen dat het zo passé is en dat neem ik heel serieus! Pas op!
/S
Edit: voor als dit weer een vergelijking is die volgens jullie nergens op slaat: ik vind het geen nut hebben voor de bevolking en zeker niet voor een groter geheel en dat versta ik onder morele plicht.
Maar het is niet alleen het brengen van het bericht, Yvonne gaat er ook mee door omdat zij vindt dat hij er te makkelijk mee wegkomt en dat Bibi beter verdient.
Het gaat haar niet om het aan het licht brengen van roddels of de waarheid of wat dan ook, je moet er ook mee omgaan zoals zij dat wil.
moeten we massaal aan de vieze ponys? die memo heb ik ook gemist
Ik ook, maar wist geen beter voorbeeld en ik zag pas op het forum ergens dit voorbij komen
Laat maar weer