Wat een aparte keuze om geen WW te nemen. Maar hij sprak zich toen ook uit tegen de overheid/corona maatregelen dus misschien wilde hij daarom niks van de overheid gestort krijgen.
Ik snap wat je bedoelt maar de bijstand heeft best wel veel regels (oa. een vermogenstoets, inlichtingenplicht, sollicitatieverplichting soms) dus ik denk dat dat voor privileged mensen ook redenen kunnen zijn om geen uitkering aan te vragen. Daarbij, de bijstand is voor een alleenstaande ± 1000 euro, hij zal vast geen woning hebben waarbij huurtoeslag mogelijk is en hij wilde vast in Amsterdam blijven wonen
Hoorde dat hij nu een woning laat bouwen en tijdelijk bij een vriendin woont, dan zou je ook maar de helft van de bijstand krijgen omdat je medebewoner bent.
Vaak is op WW geen recht omdat er geen sprake van loondienst is dus dan val je terug op de bijstand
Edit: even ervan uitgaande dat hij een soort van zelfstandige is en zich niet verzekerd heeft
Hij zei kort erna dat hij van zijn OF inkomsten een huis heeft kunnen kopen dus de keus tussen een uitkering en dat is vrij makkelijk. Vind het gewoon jammer dat hij het zo framed zo van “Nee van de overheid wil ik niet bietsen”. Hij beseft niet dat als Karel uit Scheemda zijn baan verliest een uitkering de enige oplossing is en een OF account aanmaken alleen werkt voor een selecte groep mensen.
Ja precies, het is geen bietsen. Hij wilde er gewoon niet aan omdat hij er teveel voor op zou moeten geven en daardoor begon hij met OF. Niet iedereen heeft die keuze.
Ook al zou hij recht gehad hebben op WW, dan werkt dat met een gemaximeerd dagloon, wat waarschijnlijk tot een niet te overbruggen terugval in inkomsten zou leiden. Idem voor bijstand. Heeft weinig zin dus voor iemand die significant meer dan modaal verdiend heeft. Maar ook meer algemeen, wat is dat toch met de neiging om uit alle persoonlijke uitspraken gelijk een regel voor iedereen af te leiden. Deze man wil geen uitkering van de overheid, dat is toch een prima iets om aan te geven, zegt hij ergens dat dat voor iedereen zou moeten gelden? Als ik zeg dat ik niet van de kleur rood of naturel chips hou, ga je er dan ook vanuit dat dat wat mij betreft voor iedereen zou moeten gelden?
Mwah, ik vind uitspraken van iemand in een voordelige positie over het niet willen van een uitkering behoorlijk anders dan iemand die de kleur rood leuk vind terwijl ik groen leuker vind. Dat is echt geen vergelijking.
Hij had het helemaal niet hoeven te benoemen en gebruikte het overduidelijk als een ‘excuus’ om zijn keuze om een OF account te starten. Terwijl hij het ook gewoon volledig had kunnen ownen.
Nog meer LINDA-dirt. De LINDA doet heel moeilijk over het op tijd uitbetalen van de freelance journalisten / auteurs die ze inhuren. Een auteur die ik ken heeft ervoor moeten dreigen met een incassobureau om haar geld te krijgen. Volgens mij zijn wel meer dingen daar slecht / onprofessioneel geregeld.
Benieuwd of ze dat alleen bij de ‘onbekendere’ freelancers doen of ook kunnen maken bij gevestigde namen als een Antoinette Scheulderman.
Ik heb van oud klasgenootjes ook niet mega leuke verhalen gehoord over stage lopen bij de Linda. Beetje in de trant van aangenomen worden voor een redactie of marketing stage en uiteindelijk heel weinig doen wat daar mee te maken heeft. En je moest verplicht in Hilversum of Amsterdam komen wonen ook dacht ik.
De auteur die ik ken is is in ieder geval relatief onbekend en schreef eenmalig een artikel vanuit haar expertise. Ze schrijft voor veel verschillende media en zei dat ze zoiets echt nog nooit had meegemaakt. Talloze herinneringen moeten sturen en uiteindelijk zorgde alleen dreigen voor resultaat.
Ook wel weer chill dat hij onze belastingcenten niet heeft ontvangen en in z’n blote assie op het internet is gaan staan.
Hoe lang is dat geleden? Want ze vallen inmiddels onder Sanoma Media en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat zij juist heel netjes betalen. Het maakt daar ook (volgens mij) niet uit voor welke titel je gewerkt hebt, alles gaat via de financiële afdeling van Sanoma.
Edit: ik zie dat ze alweer zijn overgenomen. Door Tapa Media. Dus misschien zijn zij dan de slechte betalers
Ja Sanoma is overgenomen door DPGmedia en Linda door Talpa geloof ik
Daar hebbie t gezeik
Komt door de vrouwtjes he, die durven ook niet voor zichzelf op te komen
Waarom moest je daar verplicht wonen? Zodat je lekker tot laat op kantoor moest blijven?
Ik heb een jaar journalistiek gestuurd en daar werd ook echt afgeraden om bij LINDA stage te gaan lopen. Werd dat bij jullie ook nog zo afgeraden @Luzarl?
Wow ik kijk wat filmpjes over Drew Barrymore en ik wist niet dat haar jeugd/verleden zó heftig was zeg. Verlaten door haar ouders. Alcoholisch op haar 8e en aan het feesten met allerlei oudere mannen, coke vanaf haar 11e. 13 en in rehab. Wat heeft zij veel moeten overkomen. En wat een geweldige vrouw is het geworden.
ik zag laatst een filmpje dat ze onwijs aan het genieten was van de regen en toen dacht ik ook echt “good for you ”