Vraag me af van welke kant dit komt. Heeft John zoiets van ik wil dingen recht zetten dus ik oefen even wat feministe zinnen met een media trainer iets. Of vanuit boos die weer wilt scoren.
Klinkt allebei niet positief ![]()
Als ik afga op het artikel denk ik dat laatste. Boos wilde gebruikmaken van het aanbod van John hem nog eens te spreken.
https://www.ad.nl/buitenland/nederlandse-rapper-aangehouden-op-verdenking-verkrachting~a2b6b3e1/
Ben benieuwd wat hier nog over naar buiten gaat komen. Wat gebeurt er toch allemaal op dat Mallorca
Ik zie de victim blaming comments al aankomen: ze ging toch zelf mee naar het hotel.
Ja idd

Ohhhh hier kan ik bijna niet op wachten. Mariah gaat sowieso al die enge witte mannen exposen die haar carriere probeerde te controleren.
Zin in.
Aan de andere kant is dit veel meer dan een vrouwenprobleem. Het is een probleem van de samenleving en mannen kunnen en mogen niet meer de kop in het zand steken. Vrouwen voeren al zoveel gesprekken over dit onderwerp, maar kunnen dit niet alleen. Het moet normaal worden dat mannen onder elkaar dit soort gedrag ook niet meer accepteren en ze actief actie ondernemen.
Even los van mijn persoonlijke mening over Tim
Ja en dat is ook verschrikkelijk. En ik zou ook het liefst daar een vrouw zien zitten. Ik denk alleen dat als zoân man al jaren vrouwen negeert, hij niet plotseling gaat luisteren als er weer een vrouw tegenover hem zit. Dan kunnen we het nog jaren blijven proberen in die vorm, of voor een minder ideale gaan die wellicht wel wat effect heeft.
Dit is denk ik ook het hele eieren eten. Hoe ziek het ook is, maar zet een vrouw tegenover John de Mol en het is wachten op reacties als âvrouwen hebben ook altijd wat te zeurenâ âhet is ook nooit goedâ âwat heeft ze een kort rokje aan tijdens het interviewâ of whatever. Als je het echt over inhoud wil hebben moet Tim daar zelf gaan zitten, dan heeft niemand het over zulke dingen.
Maar wanneer is het dan ooit geprobeerd in de vorm vrouw tegenover man? Ik weet even geen voorbeeld van iets vergelijkbaars.
Zoân gesprek.
Er was een keer een streamer op twitch die (goh) vrouwonvriendelijke opmerkingen etc maakte, incl zoân beetje klaarkomen in zijn stoel bij het zien van een foto van een vrouwelijke streamer. Werd daarna in een talkshow op twitch geconfronteerd met zijn gedrag en ipv dat iedereen zoiets had van âjakkes doe normaalâ, vonden veel mannen de vrouwen aanstellers.
Ja en dat doorbreek je dan door Tim Hofman/mannen de discussie te laten voeren?
@Quinoa ja helemaal kut. Ik vraag me wel af of die reactie dan zo anders is dan de reacties die er ook op Boos/the voice zijn geweest (ook een hoop âze stellen zich aanâ) ik bedoel de Johan Derksen van deze wereld nemen van niemand zoiets aan en gooien er nog een kaars in ook.
Ik kan de logica echt niet volgen achter âvrouwen worden toch niet serieus genomen, dus het gesprek kan beter door twee mannen gevoerd wordenâ. Het gaat hier toch om vrouwen? En je wil toch dat vrouwen serieus genomen worden? Dan moet je toch juist een vrouw daar neerzetten die vanuit het vrouwelijk perspectief onze belangen kan behartigen, en zoân John de Mol op zijn plek kan zetten. In plaats van toe te geven aan heersende maatschappelijke patronen die juist doorbroken moeten worden.
Sorry maar ik heb echt (zoals praktisch alle vrouwen) genoeg ervaring met seksueel grensoverschrijdend gedrag van mannen (o.a.) op de werkvloer, en ik wil echt niet dat een witte man met een soort jezuscomplex dit belangrijke gesprek even gaat voeren. Als Tim echt het beste met vrouwen voorheeft, kiest hij nu een plek op de achtergrond
Ja helemaal eens, het is wel een taaie positie om je in te bevinden. Ik snap dat niet veel zich geroepen zullen voelen (maar heb er geen idee van uiteraard, misschien wel?) Maar ik vind niet dat dat in de weg moet staan voor de toekomst, want hopelijk: hoe vaker het gebeurt, hoe normaler het wordt.
Ik herken zeg maar niet het âdit proberen we al jaren en het werkt nietâ.
Vind het ook heel bizar dat hij niet op een anonieme (geanonimiseerde) tape ingaat. How to keep a victim silentâŠ
Oh echt? Was hij niet degene die vorige keer zei dat het wel gemeld moest worden anders kon hij er niks mee doen?
Maar goed verbaast me niks en ik verwacht dan ook niet dat hij er actie op ondernomen heeft als ik dit zo hoor (ja om zn eigen hachje te redden)
Coldeweijer die random, zonder juice eromheen, vrouwen haat. Wat een verrassing weer.
Ze noemt Carice een âOpgegraven oudtanteâ. Verder geen woord over het feit dat Halinaâs film een succes is en hele goeie kritiek krijgt.
Ze heeft ook issues. Ze heeft langg geleden een relatie met een Australische honkbalspeler (oid) gehad die er een heel 2e leven erop nahield.
Daar heeft ze een storytime over opgenomen. Geen idee of die nog online staat. Dat verklaart wel haar behoefte mensen te outen, partner te waarschuwen of haat voor mensen die vreemd gaan.
Daarnaast heeft ze ook wel eens wat storytimes geplaatst over haar dateleven waar ze heel typisch gedrag liet zien. Zeel tics, veel krabben. Hyperactief praten.