FF Boulevard #8

Maar Boos focust nu eerder op wat er binnen Talpa/ITV mis is gegaan toch? Dat het beeld dat zij/John de Mol eerder schetste nogal afwijkt van de realiteit. Ik denk dat ze ook streven naar een stuk erkenning naar de slachtoffers toe; ITV/Talpa/John de Mol hebben gewoon zwaar tekortgeschoten in het creëren van een veilige werkvloer + de afwikkeling van ernstige feiten die zich op hun werkvloer hebben voorgedaan. Zij hoeven daar voor de strafrechter geen verantwoording voor af te leggen, dus dit heeft op dat vlak niet direct te maken met het onderzoek dat bij de politie/het OM ligt. Het gaat hier om de verantwoordelijkheid (of eerder; het niet nemen van verantwoordelijkheid) van een grote, machtige werkgever.

Het is misschien een beetje idealistisch en naïef, maar ik hoop dat Boos net zo lang blijft roeren en prikken, tot er verantwoordelijkheid wordt genomen door de betrokkenen vanuit Talpa/ITV. En besef ook; dit is geen uitzonderlijke situatie, maar dit speelt echt op heel veel werkvloeren.

48 likes

Wat ik ervan begrijp is dat Linde sowieso op de hoogte was, maar dat de vraag is of John dit ook wist. Ben benieuwd (en vraag me af) of we ooit achter de waarheid komen.

5 likes

Maar als linde alleen op de hoogte was waarom werkt ze daar dan nu nog in godsnaam? Als je erachter komt dat een werknemer 3 sexuele overschrijdende klachten heeft verzwegen dan ontsla je die toch op staande voet?

4 likes

Uiteraard een vrouw.

23 likes

Niet helemaal waar. Er zijn 2 opties waar de aflevering zich op focust, of john de mol liegt of linde en rick liegen. Dus om het nou op ‘zij is een vrouw’ te gooien is niet helemaal fair. Het gaat in de aflevering om beide mensen. Ze waren beide op de hoogte en zijn samen naar john de mol gegaan word gezegd. Ze weigeren alleen beide dit te erkennen, wat logisch is want ze werken beide voor bedrijven die iets met john de mol of tvoh te maken hebben.

3 likes

Ik heb de aflevering ook niet gezien hoor, maar als ik puur naar het commentaar hier en online kijk vind ik het gewoon wel weer typisch. Er sneuvelt mss een vrouw onderweg, maar de machtige man blijft weer op zijn troon zitten.

6 likes

Hmm in de aflevering word gesproken dat rick en linde het wisten er word niet uitvergroot op linde of rick apart. Het enige verschil is dat rick is gaan werken voor ITV die tvoh hebben overgenomen en Linde nog steeds een hoge functie heeft onder john de mol bij Talpa. De grote vraag is alleen of zij samen zaken hebben verzwegen of dat john de mol loog. Ze willen alleen alle 3 hier niet op ingaan.

5 likes

Misschien doet de aflevering zelf het niet, maar ik heb nu al voor de duizendste keer gelezen dat Linde zo een nare vrouw is en die Rick wordt maar terloops genoemd.

Nu kan ze best een nare vrouw zijn hoor, maar ik vind het wel weer typisch.

6 likes

Denk eerder dat dat komt omdat linde ook een vrij onaardige reactie geeft in de aflevering en rick niet. Is dan dus niet zo dat vrouwen het achtergestelde geslacht zijn in dit verhaal of dat zij de schuld krijgt en de mannen niet.

9 likes

Ja ik sta daar dus anders in. Comments als ‘omhoog neuken’ etc waren denk ik niet genoemd als die man een botte reactie had gegeven. John wordt mss in 3 tweets genoemd, de rest gaat letterlijk alleen over dat.

15 likes

Zo gaat het toch altijd? Bij de Epstein-zaak was er de potentie om tientallen mannen te vervolgen voor hun misdaden. Wie zit er uiteindelijk (volledig terecht natuurlijk) vast? 1 vrouw. Die mannen lachen zich ondertussen rot in hun zwembaden vol geld.

23 likes

Een loze uitzending.

12 likes

Ik vond haar niet persee onaardig. Ik snap wel dat ze niet met jan en alleman wilt praten en t alleen aan t om wilt vertellen hoe en wat. Zeker in de media kan alles verdraait worden. En Tim bleef maar drammen. John is een machtige man met geld. Als zij allemaal info aan tim gaat vertellen word zij misschien wel kapot gemaakt door hem.

En ik vond rick met zn " Ik zit in een vergadering ik bel je zo terug" en dan een laf mailtje sturen met nee toch maar niet doei. 10x erger. Mja hij is geen vrouw dus hij word niet als een valse bitcj gezien.

22 likes

Ja eens, ik vond haar ook niet bijster onaardig. Maar dnap wel dat mensen dat sneller als onaardig opvatten dan iemand die zegt bel je zo terug en dan zichzelf met een mailtje uit de voeten maakt :joy:

5 likes

Heb je screens van het hele column,

2 likes

Zit achter een betaalmuur, dus mag niet gedeeld worden op het forum.

8 likes

Oh sorry wist ik niet!

3 likes

De video is wel te bekijken. (Bij Ans thuis🥰)

2 likes

9 likes

Hebben ze nou wel of geen ruzie. Word helemaal gek van die 2

8 likes