FF Boulevard #9

sowieso wordt chris brown ook nog steeds te erg gehyped. ‘rihanna heeft hem vergeven’ en het ziggo dome staat vol. griezel.

14 likes

Ik las deze column over de docu van Lil Kleine en vond ‘m sterk: https://www.telegraaf.nl/vrouw/1495100642/docu-jorik-zoveel-onveiligheid-voor-een-kind-dat-daar-niet-om-gevraagd-heeft?

32 likes

Nu moet ik toegeven dat ik de docu niet gezien heb & ook niet zal gaan kijken. Maar op basis van wat ik in deze collum lees vraag ik me dan toch af of niemand hem erop gewezen heeft dat sommige dingen de docu wellicht toch niet helemaal handig zullen zijn

5 likes

Heb me wel vaker afgevraagd of hier geen instanties (kinderbescherming e.d.) bij betrokken zijn. Het kind is het grootste slachtoffer van alles

10 likes

Ik heb de documantaire gekeken en was echt in shock. Wat een zielige omstandigheden voor hun kindje. Ik vond het ook heel heftig dat hij in de documantaire zit, weliswaar geblurred. Er komt toch ook veel informatie over hun kind naar buiten en dat zou niet zo moeten.

2 likes

Denk t wel maar ja dan krijg je begeleiding van een sociaal wijkteam of zo? En wordt denk ik ook lastig begeleiden als ze steeds in Spanje/Dubai zijn

2 likes

Enige wat in de docu over de kinderbescherming werd gezegd. Was dat in een van de rechtszaken de kinderbescherming zei: dit kind moet nu zo snel mogelijk zijn vader zien, na 10 maanden geen contact. (Vertelt door lil na de zaak)

5 likes

Jamie heeft een keer gezegd dat het kind autistisch is. Dus ik denk wel dat er psychische hulp oid is.

1 like

Bij het doen van de aangifte van huiselijk geweld zal sowieso een melding bij Veilig Thuis zijn gedaan en dat leidt dan inderdaad tot bemoeienis van ern wijkteam oid. Als er bij de betrokken hulpverleners grote zorgen zijn kan er een jeugdplein melding (volgens mij heet dat zo) worden gedaan en dan gaat de Raad vd Kinderbescherming rapporteren. In het civiele kader is dan vanalles mogelijk.

3 likes

Waarom zou je dat denken?

10 likes

Nee, ze heeft dat gedeeld omdat bekend werd dat hij nog niet kon praten op een leeftijd waarop de meeste kinderen dat wel doen. In de documantaire gaat het daar ook heel even over.

2 likes

Dan ben je toch niet gelijk autistisch?

(Roddel weg)

5 likes

Hoezo? Omdat ze ook commentaar heeft op Jaimie?

3 likes

Het staat toch niet in verhouding met elkaar: zij noemt hem een kankerhond, hij slaat de autodeur met haar hoofd ertussen een aantal keer dicht.
Al zou ze hem 293848x kankerhond noemen, dan nog moet hij met z’n poten van haar af blijven.

31 likes

Blijkbaar heeft haar hoofd nooit tussen de deur gezeten, schijnt ze ook te hebben toegegeven tijdens de rechtzaak. Niet dat dat de zaak minder erg maakt, maar het schijnt gewoon niet waar te zijn

5 likes

Wonderlijk om een mishandelde vrouw een explosieve influencer te noemen. Knap staaltje framing dat hier gaande is

11 likes

De moeder zegt dat haar zoon autistisch is. Hoezo neem je dat niet voor waar aan?
Daarnaast komt mutism of selective mutism (sorry weet de Nederlandse term niet) voor in autisme

14 likes

Jaimie wordt in de docu ook negatief geframed (wat viel te verwachten). Je ziet bij Jorik ook weinig tot geen schuldbesef. Hij geeft steeds aan dat de relatie ‘toxisch’ was, wat ik absoluut wil geloven, maar het besef dat iemand (meermaals!) fysiek aanvallen écht ver de grens over gaat en toch echt 100% zijn fout en verantwoordelijkheid betreft, ziet hij duidelijk niet. Ik vind het ook een beetje misselijk hoe snel andere rappers over de mishandeling heenstappen en hem weer omarmen, en praten over wanneer hij weer ‘ontcanceld’ zal zijn.

Ik vind het in de docu ook heel pijnlijk duidelijk worden dat Jorik eigenlijk nog steeds niet bereid is om écht een vader voor zijn kind te zijn (en wel nog even een steek geeft naar Jaimie dat ze naar Burning Man is gegaan en Lío heeft ondergebracht bij de nanny). Hij weet ergens dat hij moet veranderen, maar geeft ook gelijk toe niet bereid te zijn dingen écht op te geven (drank, drugs, het vele van huis zijn). Het is een puber (van 29) met een kind

30 likes

Ik vraag me af of het wel serieus wordt genomen als een andere BNer dit zou zeggen.

4 likes

Waarom zou je in godsnaam zijn docu kijkcijfers willen geven.

52 likes