Ja stroomt je dm al vol? Want ik denk dat de reden dat jij geen bijval krijgt is omdat je echt onzin verkondigd. Je zet jezelf echt behoorlijk voor lul met de dingen die je allemaal net hebt gezegd en ik hoop voor je dat je ooit gaat inzien dat het geen pestgedrag is maar mensen je serieus proberen te helpen maar je er zelf gewoon niet voor wilt open staan.
Racisme is geen mening, maar een feit.
Ik snap dat het confronterend en oncomfortabel is om hier nu op gewezen te worden, maar boos schreeuwen dat je geen racist bent maken je racistische uitspraken hier niet ongedaan. Misschien kun je er juist van leren door te luisteren naar wat de mensen hierover te zeggen hebben en de situatie willen uitleggen?
Maurice moet van jullie zelfinzicht tonen in het feit dat ze wellicht rascistische dingen zegt en dat ze hier al meerdere keren op gewezen is. Maar wanneer gaan anderen dan wat reflectief vermogen laten zien wat betreft pestgedrag/clubjesvorming, wat ook keer op keer wordt benoemd maar wat stelselmatig wordt ontkend.
@Maurice
Heb even tijd om op je verontwaardigde posts te antwoorden.
De discussie dat BeyoncĂ© al de artiest is met de meeste awards en ze er niet meer mag verwachten, heb ik een tijdje geleden al gevoerd, met anderen. En daarbij ook aangehaald dat het feit dat B, op een categorie na, altijd in de âurbanâ categorieĂ«n wint puur voortkomt uit racistische overwegingen. Zwarte muziek ligt aan de bakermat van heel veel andere genres(rock, pop, rock n roll, electro, house), tot witte mensen er geld in zien(die ze natuurlijk door ongelijkheid meer hebben) en de volledige sound overnemen en laten uitvoeren door een wit persoon. Je gelooft het vast niet zo, dus enkele voorbeelden Chuck Berry - Elvis Presley, Beach Boys, Beatles
Countrymuziek komt uit de zwarte gemeenschap uit Texas, maar nu volledig gedomineerd door witte mensen die er dan nog gaan zeggen dat Beyoncé niet op de Country Music Awards mag zingen omdat zij vinden dat het liedje Daddys Lessons niet country genoeg is.
BeyoncĂ©, ik ga even haar verder nemen als voorbeeld, maakt al jaren geen r&b meer en toch wordt ze steevast in die categorieĂ«n gezet. Elke keer als ze een album uitbrengt dan wordt er verteld waarom zij niet met de award naar huis ging. âNiet vernieuwend genoeg, verkoopcijfers van artiest X pact dat ze door haar peers genoemd wordt als voorbeeld. âBeyoncĂ© brengt muziek uit wanneer het haar uitkomt, terwijl dat vroeger op maandag was, exclusief op een streamingdienst, â ondanks de culturele impact van zwarte mensen op de muziek, zijn er maar 8 artiesten, laatste was in 2022 en daarvoor 1999, die AOTY gevonden hebben. Waarom is dat?
Je bent ook verbaasd over het feit dat ik je elke keer aanspreek op je racistische posts over Beyoncé, Meghan Markle. Het n-woord uitroepen in een outfit van KKK is niet alleen de enige manier om racistisch gedachten uit te schrijven, te denken.
Crusticroc had hier al een mooie post over geschreven, ik stel voor dat je die even leest. Zoek ook anders even in dit FF Boulevard topic of de eerdere op wat we zeiden over BeyoncĂ© en The Grammyâs.
@Neusklem ik snap niet waarom je bij het vermelden van het clubje gewoon geen namen zet. Hoe oud zijn we? En ook wat is het nut nu van je posts. Ja Maurice is racistisch maar er zijn ook pesters, niet vergeten eh!
Maar waar word hier gepest? @Maurice werd echt heel netjes en aardig gewezen op de dingen die ze zei. Maar met hoe ze daar ip reageerde heeft ze echt haar eigen graf gegraven. Dit heeft echt niks met groepjes of pestgedrag te maken. Maar meer iets met gevolgen voor je acties.
Dr is een plaats en een tijd als er meerdere keren aan je word verteld dat jouw opmerking racistisch is en waarom dat zo is en dat je mensen daar mee kwetst. Dan moet je niet gaan roepen âhelp ik word nu gepest!! Ik mag niks meer zeggenâ Daarmee zeg je ja kut voor jullie dat ik fout zit maar je moet wel even lief tegen me zeggen waarom ik je kwets. En als ik het daar niet mee eens ben noem ik het maar gewoon âjouw meningâ
A - me - hoe - la .
Zijn hier meerdere mensen met elkaar eens over bepaalde onderwerpen? Ja
Zeggen we dat dan niet altijd aardig ? Ja zeker.
Kan dat anders ? Ja.
Maar is dat altijd maar een argument om je eigen fouten weg te wuiven en niks ervan te leren? No.
Maar wat is er mis met clubjes vorming? Pestgedrag is niet ok maar zie ik hier (op het forum) weinig voorkomen. Er zijn een aantal forummers sterk aanwezig doordat ze in veel topics (veel) reageren en ik denk dat die me ingen veelal overeenkomen maar of dat dan clubjes zijn? En zo ja, lekker boeiend toch?
Kom opppp genoeg (verschillende) mensen hier die zowat met fluwelen handschoentjes steeds uitgebreid ingaan op de reacties van Maurice hoe voorzichtig wil je het hebben? Haar posts in zoân âdiscussieâ zijn echt teringirritant want ze. Slaan. Nergens. Op. Het is een keer klaar.
Of maakt het niet eens met Maurice zijn je een pestclub?
Dank je wel voor deze post! Ik had het allemaal half meegekregen, volg de Grammy s e.d. niet echt. Maar dit is altijd wel goed om te weten. Wist wel wat van de oorsprong van veel muziek maar niet hoe het nu nog zo doorwerkt bij awards.
Bedankt voor je reactie, ik wist dit helemaal niet. Ik wist dat ze heel veel grammys had maar niet dat dat dus niet van de grote categorieën was. Dit vind ik een fijne reactie waar ik echt wat aan heb, veel beter dan de eerste reactie van je op mijn post namelijk: .
Ik hoop dat jij ook wat wil doen met het commentaar op de pestsfeer van een club mensen hier naar mij toe.
Nou ik ben blij dat er mensen zijn met geduld om in te gaan op de clubjesklassieker. Dankjewel⊠beste clubgenoot.
Die slachtofferrol van je is zo vermoeiend. Je wordt gewoon keer op keer inhoudelijk aangesproken en dan trek je weer die slachtofferkaart en ik denk dat veel mensen dat gewoon beu zijn. Ik zie mezelf niet als onderdeel van een clubje maar ik zie dit toch keer op keer gebeuren bij jou.
Bizar dat je na iemand die echt tijd en moeite in een post steekt je het nog steeds op jezelf kan betrekken. " Heel fijn dat je een informatief stuk deelt maar ik vind mezelf even een stuk zieliger. "
Het is dat je altijd zo bent anders zou ik echt denken dat je een delier hebt ofzo
Ik pest je niet, nooit gedaan maar ik spreek je altijd aan op je posts. De mensen die je aanspreken maken niet deel uit van de club. Ben daar noch lid nog voorzitter van. En neen ik ga mijn gedrag niet aanpassen. Je schrijft bullshit uit en daar wordt op gereageerd. Doe ik hier en in het echte leven ook. De clown emojiâs heb ik gebruikt omdat ik niet altijd zin heb om iets wat simpel op te zoeken, opnieuw uit te leggen en liefst op een rustige manier want anders word ik weer gezien als de agressieve.
Misschien moet jij dan twee keer nadenken voor je iets post, een mooi antwoord op krijgt en toch besluit om alles in vraag te stellen of te ontkennen.
Ik heb je twee uur geleden een aardige post met precies deze uitleg gegeven.
Het is echt je eigen keus om dan eerst 2 uur het slachtoffer uit te hangen voor je eindelijk eens echt een post leest en begrijpt:
Omdat het elke keer hetzelfde is. Of het zoals nu racisme is of bepaalde semi naïeve opmerkingen over het Israël-Palestina conflict. Maurice doet steeds hetzelfde, namelijk een bepaalde uitspraak droppen (veelal racistisch en/of controversieel) en vervolgens verbolgen reageren als mensen haar hierop aanspreken. Vaak eerst dat ze het allemaal niet begrijpt of dat het niet zo bedoeld is. Als daar dan weer reacties op komen speelt ze de pestkaart of de groepjeskaart. En dat heel veel mensen hetzelfde denken maar zich niet durven uitspreken.
Misschien ligt het aan mij, maar misschien moet je dan jezelf even goed in de spiegel aankijken wie hier nou gek is.
Of ze is een troll dat kan ook. Of als ik haar het voordeel van de twijfel geef op een hele rare manier naief, met een plaat voor haar kop en slecht tegen kritiek kunnen en slecht je eigen aandeel ergens in erkennen.
BTW iemand al gezien dat Theo Maassens vrouw, ex en zus een statement hebben gemaakt?
Kan hij nog steeds de lul zijn die Soundos bedoelde, maar ik wilde dit toch even kwijt.
lol Jay Z zegt dat letterlijk in het filmpje wat je linkt dat ze nooit Album of the year heeft gewonnen. Hij zegt âze heeft de meeste Grammies maar nooit album of the yearâ
Inderdaad en als je je verder nergens in verdiept vind ik dat allemaal helemaal prima, maar hou dan gewoon je mond. En je plaatst hier zĂ©lf een filmpje met âmeningâ, maar vervolgens blijkt later dus dat je dat hele filmpje niet hebt gekeken. Waarom drop je dan dat filmpje en je commentaar?
Dit gaat natuurlijk over @Maurice en niet over jou @anon50301661
En vragen wat we hiervan vinden en dan het niet eens zijn met de contraire meningen die gepost werden.