Ik las pas berichten dat anouk ‘christelijker’ is geworden. Ik mag toch hopen dat dit niet de christelijke invloed is. (Ook in andere gevallen een smerige nare kwetsende post). Zou het wel uh voor een deel verklaarbaar maken ‘in het gedachtegoed’. (Waar ik het absoluut niet mee eens ben!)
Merk juist dat de christelijken om me heen veel milder worden en transgender ook accepteren (is wel in een klein stadje naast een grotere stad).
O ja? Dat klinkt goed. Ik ben evangelisch opgevoed en in die kringen zijn zulke heftige meningen. In de PKN en traditionelere kerken merk ik inderdaad ook wel een verschuiving. Maar goed de evangelici zijn altijd nog net ff wat heftiger in alles.
Oh wat goed dat Nikkie en Claudia zich uitspreken! Ik kreeg bijna het idee dat Anouks bizarre post onopgemerkt was gebleven.
Zou ze expres gecancelled willen worden ofzo?
Vind je? Ik merk juist een achteruitgang. Ik heb het idee dat juist jongere zeer christelijke mensen steeds radicaler worden in denkwijze en ook overgaan tot actie. Vooral over de hele Lhbtiq+ kwestie totaal geen begrip of vooruitgang. Echter is dit wel mijn ervaring hier en hopelijk is dat echt anders in de randstad. Vooral het woordje woke wakkert veel dingen aan wat helaas niet positief is
En buiten dat vind ik ook dat acceptatie een discutabel woord hier in is, want ik vind acceptatie is volledige acceptatie en niet binnen jouw eigen grenzen. Ik hoor nog iets te vaak die cliche dingen zoals
- ik heb niets tegen … MAAR
- het slaat teveel door
‘transfoob’ tussen aanhalingstekens ook
Ik merk het tegenovergestelde, zeker in de omgeving van de Biblebelt. Juist van vooral jonge kerkgangers die steeds extremer worden.
En wat Faded zegt, christenen accepteren homos en trans mensen helemaal niet. Ze vinden ze zielig en “blind”, en denken te weten dat zij in het hiernamaals door hun god gestraft worden voor een “levensstijl”.
Ah jammer :(. In mijn kerk gelukkig wel een vooruitgang. Toevallig laatst net naar een verhaal van de dominee geluisterd over naastenliefde voor ál je naasten, waarvan ik dacht: ik wou echt dat veel meer mensen dit zouden horen. Want zo hoort het christendom volgens mij te zijn.
Is dat nieuw? Want in mijn beleving wordt dat al eeuwen gezegd.
Nee natuurlijk niet, maar in bepaalde gemeenschappen is de boodschap bijvoorbeeld ook 'naastenliefde, behalve voor homo’s ’
Er is uitsluiting voor sommige ‘groepen mensen’. In veel religieuze cirkels leven er beperkingen op wie je liefdevol zou mogen benaderen.
Hmm ik ben niet in de biblebelt, meer zuidelijker. Wat naar zeg dat het bij jullie zo gaat…echt erg voor mensen die dan niet in hun beeld passen
Echt waar? Wordt dat echt zo letterlijk gezegd?
Ik ben onlangs bij een dienst geweest en daar werd heel duidelijk gemaakt dat enkel een relatie tussen man en vrouw bestaat en al het andere door hen niet werd erkend. Je komt hoe dan ook in de hel, je bent verdoemd. Mijn vrouw en ik hebben stevig hand in hand gezeten om een statement te maken.
We werden ook door een aantal mensen die dag compleet genegeerd (zij zijn aanhangers van die betreffende stroming binnen de pkn).
Wat een vervelende situatie voor jullie. Echt heel naar (understatement).
Onbegrijpelijk ook. Wat maakt het voor die mensen ook uit wat iemands geaardheid is? Waarom zou je je daar druk over maken of überhaupt een (negatieve) mening over hebben?
Beetje jammer om christenen op een hoop te gooien. Er zijn binnen het christendom zoveel stromingen en daardoor ook meningen.
Ik denk ook niet dat dit alleen maar een geloofs ding is. Mensen zijn gewoon kut. En er is nu eenmaal meer bekent over trans zijn enzo en daardoor hebben domme mensen er ineens een mening over want “Ik ken het niet dus het is gek!!”
En het verbaasd me ook niks dat Anouk dit post heb haar altijd al een kutwijf gevonden haha.
Ik ben ook niet verbaasd. Ze roept altijd wel controversiële dingen om maar reacties uit te lokken en lekker “one of the boys” te zijn. Echt een pick-me girl.
Ja dit. Transfobie en conservatieve ideeën over gender rukken momenteel wereldwijd op en het zo haatdragend zijn en zo publiekelijk willen uiten verbaast mij niet eens meer. Je ziet het momenteel op zoveel plekken. Ik snap de felle reactie op iemand als Anouk en denk dat het ook goed is dat ze tegengesproken wordt, maar ik hoop dat mensen ook iets breder kijken naar de trend waar deze actie in past. Ze staat niet op zichzelf en het is niet iets van alleen de verre christenen, de dommen of de influencers.
For everyone, behalve transmensen 🫶