FF Boulevard #9

Jij niet, andere mensen weer wel. Ik snap best dat het makkelijker is om iets op papier te zetten voor onzichtbare lezers dan om dit 1 op 1 met een dierbare te bespreken. En dat je dus op een geveven moment voelt dat je wel “moet” want dat boek komt eraan.

5 likes

Het gaat hier toch om dat zijn moeder munchhausen by proxy had. Dat by proxy staat voor dat het juist niet over jezelf gaat?

4 likes

Klopt, dat zegt hij inderdaad! Ik bedoelde dat je ook zelf Munchhausen kan hebben.

4 likes

Waarom voel je de noodzaak daar over te speculeren?

7 likes

Ervaringen. Volgens mij bestaat dit hele topic uit speculaties.

2 likes

Ik vond die podcast ook heel leuk! Hopelijk komt er nog een seizoen

3 likes

Heb je enig idee hoe groot en vervelend dit plaatje is? Zie je dat zelf nou niet? Mijn god.

1 like

Ik heb helaas betere apparatuur.

2 likes

Maar als het goedkeuren al zo lang, zeg, een paar jaar duurt kan het toch daar hij er al mee bezig is en dus over een paar jaar goedkeuring heeft?
Ik vind het sowieso niet zo’ n hele rare gedachtegang om te zeggen ‘van mij hoeft het nu al niet meer, maar ik geef het nog een paar jaar en dan kap ik ermee’. Het is toch niet zo zwart/wit zoals sommigen hier schetsen dat je óf NU dood wilt óf het zal allemaal wel meevallen… denk dat je juist heel goed naar zoiets toe kunt werken

5 likes

Dat is ook zo, maar euthanasie bij psychisch lijden is echt heel streng. Dan moet alles geprobeerd zijn, je lijden ondraaglijk. Ik denk zelf niet dat je dat nu kunt aanvragen en dan met een paar jaar kunt uitstellen.
Het gaat dus niet zo zeer om of zijn lijden erg genoeg is, maar over de eisen waar hij dan misschien niet aan voldoet. Het is niet alleen je eigen beslissing, het moet ook nog goedgekeurd worden

Nee ja dat snap ik maar ik bedoel, juist doordat het proces zo complex en langzaam is wordt de wens toch automatisch over een paar jaar pas ingewilligd (mits goedgekeurd)?

2 likes

Geen idee, dat weet ik ook inderdaad niet. Het lukt me niet zo goed om duidelijk te maken wat ik bedoel. Misschien meer dat euthanasie geen eenzijdig besluit is, van ik wil dit en het gebeurt. En op een of andere manier krijg ik dat gevoel wel van hoe hij het vertelt.

2 likes

Ik snap denk ik wat je bedoelt; je kan niet een euthansieverzoek indienen met als reden “het leven is uitzichtloos maar ik wil eerst nog e.e.a. afronden voor ik euthanasie zou willen”. Dat wordt afgekeurd. Hoe lang een euthanasie proces verder zelf duurt is ook niet relevant, je kan het niet “alvast” indienen.

9 likes

Dat precies idd, thanks

2 likes

Wat walgelijk om over iemands doodswens te speculeren, wtf

46 likes

Nou echt. ‘Jaa, ik weet natuurlijk niet hoe het echt zit, MAAR…’

7 likes

Hele punt is voor mij dat het niet zomaar “iemands” doodswens is of “iemand” die wereldkundig maakt aan euthanasie te denken. Het is Dennis van roddelpraat met een verleden waarin hij mensen belachelijk maakt, provoceert, denigrerend is etc. Kan zo “iemand” geen doodswens hebben? Natuurlijk wel. Maar geloof ik dat hij een integer boek heeft geschreven om het taboe rondom euthanasie te doorbreken? Nee.

(Ik zou serieus z’n boek bijna gaan lezen op 2 april)

3 likes

Waarom brengt hij dat boek uit op mijn verjaardag…

5 likes

dat bedoel ik!!! :crazy_face:

2 likes

Ik ben nu roddelpraat aan het luisteren maar in de eerste paar 8 minuten laat niemand het woord euthanasie vallen. Ga nog even verder luisteren.

Nou nog 8 min geluisterd en dat woord is helemaal niet gevallen. Hij zegt dat hij eruit wil stappen. Maar niks over euthanasie of een euthanasieverklaring. Hebben jullie dat ergens anders gelezen of gehoord? Of waarom wordt dat hier besproken?

3 likes