Die man is inmiddels ook 45 hè. Geeft een show met kledingwissels, zingen en dansen. Ik werd al moe van het meedansen thuis.
oh wow, ik dacht dat het 1 of 2 liedjes zou zijn maar dit zijn haast alle liedjes die ze heeft
Haha alsof 45 zo stokoud is
Nee natuurlijk niet. Maar kan jij de dansroutines van 20 jaar geleden nog zonder moe te worden?
Nee, maar het is dan ook niet mijn werk en van hem wel. Dus van hem mag je dit wel verwachten.
Deze hele Usher discussie gaat nergens meer over
Dennis Schouten (van Roddelpraat) vertelt in biografie over zijn euthenasiewens. Ik vind het enorm heftig dat hij die wens heeft en tegelijkertijd heel krachtig en kwetsbaar dat hij erover vertelt.
Het is vooral zo illustratief voor dat je dus niet ziet hoe iemand zich van binnen voelt. Ik zag dit echt niet aankomen
Ik vond hem altijd een diep ongelukkige indruk maken. Hij is er ook altijd wel open over geweest. Ik vind zijn gevoelens zo triest maar helaas ook herkenbaar. Hoop echt dat er een manier voor hem komt waardoor hij de zon weer kan zien
Maar heeft hij zijn euthanasie vastgelegd? Want dat is een heel lang traject toch, iig wel heftig en idd zo dubbel. Maar die comments eronder “gewoon gaan sporten en blijf van drank en drugs af!” “Gezond eten”.
Hoe kun je een euthanasie wens voor over een paar jaar hebben? Dat wordt toch helemaal niet goed gekeurd? Als je nog een paar jaar wilt is je leven toch nu niet ondraaglijk? Ik snap er niets van
Misschien als het over een paar jaar nog zo voelt als nu? Als het nu als ondraaglijk/uitzichtloos voelt en je dus niet meer wil als daar nooit verandering in komt?
Ik lees ook nergens dat hij al een euthanasieverklaring heeft. Dat is enorm moeilijk om te krijgen, helemaal bij psychisch lijden. Kan me idd niet voorstellen dat het wordt goedgekeurd als je zegt dat je het over een paar jaar wil @Hippe_kikker
Ik heb echt een raar gevoel bij Dennis Schouten. Ook toen met die tia en bij expeditie had hij dat ook toen het niet helemaal lekker ging. Munchhausen kan ook over jezelf gaan… Je weet het nooit natuurlijk maar ergens lijkt het wel alsof hij heel ver zou gaan om aandacht te krijgen
Sorry ik bedoelde het niet rot, ik heb me er zelf voor mezelf ook in verdiept en daarom snapte ik het niet. Juist omdat de eisen zo ontzettend streng zijn. Maar dat had ik er misschien bij moeten zetten. Natuurlijk is het zijn keuze en snap ik dat hij dat zou willen, maar ik snapte het proces niet.
Huuh ik vind het ook wel een beetje vreemd om te suggereren dat hij onder andere een tia faked om aandacht te krijgen?
Er is niet een soort verklaring die je vastlegt waarmee je waarborgt dat je euthanasie kan krijgen in de toekomst. Je kan je wensen op papier zetten maar het proces moet je in gang zetten als dat iets is wat je actief wil ipv dat het een wens is voor later.
Ik heb ook een heel apart gevoel bij het Dennis-Schouten-verhaal. Hij zegt in de roddelpraat aflevering dat zijn zusje pas heel recent op de hoogte is en ik maakte er uit op dat hij het haar wel moest vertellen omdat het boek eraan kwam. Ik vind het onbegrijpelijk dat je je uitzichtloze bestaan en lange-termijn-euthanasiewens eigenlijk niet deelt met je zusje maar er wel een boek over wil schrijven en daarmee dit verhaal wil delen met heel Nederland.
Aan de andere kant, hij spoort gewoon echt niet. En waar dat nou precies door komt; zijn jeugd/ouders/genen/andere ervaringen/combinatie van alles, geen idee.
Hopelijk weet hij zijn leven de komende paar jaar alsnog 180 graden te draaien, zowel voor zichzelf als voor de samenleving.
Vind je?
Ik wil Dennis Schouten niet verdedigen hier hoor, ik ken hem amper en ik sta niet achter wat hij doet. Maar ik vind het wel raar om alles maar in kwestie te trekken wat hij deelt over zijn psychische gesteldheid. Ook dit vind ik niet per se ‘onbegrijpelijk’. Misschien zou ik het ook wel makkelijker vinden om dingen op mijn laptopje op te schrijven dan het vertellen aan een familielid. Het is dan nog niet direct publieke informatie ofzo. Dat wordt het pas bij het laten editen en publiceren, ik snap wel dat hij tot dan heeft gewacht. Het kan soms juist veel moeilijker zijn zulke dingen te delen met een persoon die dichtbij je staat dan met een (of duizenden) onbekenden.
Eens. En en het feit dat iemand familie is betekent niet dat je dit soort dingen ook makkelijk met elkaar bespreekt. Ik heb geen idee hoe hun relatie is (ook geen interesse in).
Vanuit je eigen referentiekader is het misschien onbegrijpelijk maar je kan hier toch helemaal niet over oordelen als buitenstaander. Ik krijg vooral een raar gevoel van al deze speculaties.