FF Boulevard #9

Nee ja dat snap ik maar ik bedoel, juist doordat het proces zo complex en langzaam is wordt de wens toch automatisch over een paar jaar pas ingewilligd (mits goedgekeurd)?

2 likes

Geen idee, dat weet ik ook inderdaad niet. Het lukt me niet zo goed om duidelijk te maken wat ik bedoel. Misschien meer dat euthanasie geen eenzijdig besluit is, van ik wil dit en het gebeurt. En op een of andere manier krijg ik dat gevoel wel van hoe hij het vertelt.

2 likes

Ik snap denk ik wat je bedoelt; je kan niet een euthansieverzoek indienen met als reden “het leven is uitzichtloos maar ik wil eerst nog e.e.a. afronden voor ik euthanasie zou willen”. Dat wordt afgekeurd. Hoe lang een euthanasie proces verder zelf duurt is ook niet relevant, je kan het niet “alvast” indienen.

9 likes

Dat precies idd, thanks

2 likes

Wat walgelijk om over iemands doodswens te speculeren, wtf

46 likes

Nou echt. ‘Jaa, ik weet natuurlijk niet hoe het echt zit, MAAR
’

7 likes

Hele punt is voor mij dat het niet zomaar “iemands” doodswens is of “iemand” die wereldkundig maakt aan euthanasie te denken. Het is Dennis van roddelpraat met een verleden waarin hij mensen belachelijk maakt, provoceert, denigrerend is etc. Kan zo “iemand” geen doodswens hebben? Natuurlijk wel. Maar geloof ik dat hij een integer boek heeft geschreven om het taboe rondom euthanasie te doorbreken? Nee.

(Ik zou serieus z’n boek bijna gaan lezen op 2 april)

3 likes

Waarom brengt hij dat boek uit op mijn verjaardag

5 likes

dat bedoel ik!!! :crazy_face:

2 likes

Ik ben nu roddelpraat aan het luisteren maar in de eerste paar 8 minuten laat niemand het woord euthanasie vallen. Ga nog even verder luisteren.

Nou nog 8 min geluisterd en dat woord is helemaal niet gevallen. Hij zegt dat hij eruit wil stappen. Maar niks over euthanasie of een euthanasieverklaring. Hebben jullie dat ergens anders gelezen of gehoord? Of waarom wordt dat hier besproken?

3 likes

Staat in het artikel van nu.nl!

1 like

Ja maar waar hebben zij dat dan vandaan? Hij zegt dat helemaal nergens. Hij zegt wel dat hij weigert in het trapgat te gaan hangen, maar daar kan je ook niet zomaar een conclusie uit halen. Misschien staat het in het boek.

2 likes

Ja, in principe zou iedereen vanalles kunnen hebben. Hij kan op het moment ook verkouden zijn, maar daar over speculeren slaat net als jouw speculatie niet echt ergens op.

3 likes

Ja dit, je hebt altijd zelf de keuze om eruit te stappen daar heb je geen verklaring voor nodig. Zegt ie ergens dat hij het via de officiele weg wil doen?

2 likes

Je hebt natuurlijk ook veel verhalen nu rondom middel X en dat soort zaken. Formele euthanasie gebeurd bijna niet als psychisch lijden de motivatie is, maar er zijn wel andere levenseinde opties dan een (onverwachte) suĂŻcide.

1 like

Nee dat dus juist niet. Maar hier in de comments was daar wel een heel gesprek over. Daarom vroeg ik het ook

3 likes

Scarlet is woordvoerder van 113. Niet zo random dus.

24 likes

Vond het ook wel grappig om af te sluiten met die hijger :relieved:

1 like

Volgens Halsema ‘snurkgeluiden’ :joy: oke dan

1 like

Dennis zegt in zijn eigen insta post dat hij “over een paar jaar de regie in eigen handen gaat nemen”, dat lees ik persoonlijk ook niet als euthanasie.

Vind het vooral heel triest, los van wat ik van hem persoonlijk vind. Zijn oude oppas reageert ook onder het boek over iets met de medicatie/diagnoses die hij van zijn moeder kreeg.

1 like