Dat vond ik ook gek, is makkelijk aan te tonen via verzonden items of eventueel via de servers, maar de werknemer was natuurlijk al op non actief gesteld / ontslagen dus die kan dan ook niet meer bij de mails.
Dat je het uitbuiting vindt snap ik, maar hoe is bv. een Italiaan die in NL komt aupairen een geval van neokolonialisme? Ik denk dan toch eerder aan digital nomads in Zuid-Afrika.
Ken je veel Italiaanse au pairs?
Jij hebt zelf een au pair toch? Voelt dat als een faire uitwisseling?
Ja is echt zo, ik ben ook au pair geweest (vorig jaar)
Volgens mij zijn de au pairs die in het kader van âculturele uitwisselingâ naar Nederland komen doorgaans jonge vrouwen uit Europese landen. Ik ken een aantal Nederlandse vrouwen die in Frankrijk en in de VS au pair zijn geweest. Het gaat hier toch expliciet niet om vrouwen in een zeer kwetsbare situatie die hier gedwongen voor een hongerloon komen werken omdat ze geen andere keuze hebben, maar juist om jonge meiden die een buitenland ervaring willen opdoen? Ik zeg niet dat dit nooit problematisch kan uitvallen, maar ik zie zelf het verschil niet echt met bv. een buitenlandstage.
Yvonne C heeft het al dagen over dat ze vandaag met iets groots komt en heeft net een afteller geplaatst. Dat moet dan wel iets heel groots zijn.
Ja of niet haha maar ben wel nieuwsgierig
Wel een aantal Nederlanders die dit in andere landen hebben gedaan. Als je jong bent is het een leuke manier om een ander land te zien. Maar als dit iemands echte baan is mag ik hopen dat ze een normaal contract krijgen met een normaal salaris .
Sieradenlijn? đ«
Juist heel veel uit bijv. Zuid-Afrika en de Filipijnen. Gaat ontzettend veel mis. Ook via de relatief nette bureaus of als het gastgezin het beste met ze voor heeft. Officieel mogen ze bijvoorbeeld zelf geen kind hebben, maar dat wordt best regelmatig verzwegen. Sowieso mega scheve âarbeidsârelatie. Enige reden dat dit nog kan bestaan is omdat upperclass Nederland er baat bij heeft. Het geromantiseerde beeld klopt in heel veel gevallen niet.
Huh maar volgens mij verdedigt ze het niet in haar post? Ze legt toch alleen uit wat de argumentatie achter het lage loon is.
Ook hier N=1 en verder geen echte persoonlijke ervaring met au pairs, maar de au pairs die ik ontmoet heb in mijn leven kwamen uit Griekenland, Zuid-Afrika en Nederland zelf (dat was toen ik zelf niet in Nederland woonde).
Ik geloof direct dat er veel mis is met het hele concept overigens, en het heeft me persoonlijk ook nooit aangetrokken (zowel niet het au pair zijn als er een in huis hebben).
En ik vind kinderopvang in Nederland wel duur, ik betaal godzijdank een schijntje van wat ik in Nederland zou betalen omdat het hier gezien wordt als scholing en een maatschappelijke taak, en dus van de belasting betaald wordt. En dan krijgt het personeel ook nog eens beter betaald dan in Nederland.
Er is toch een heel groot verschil met een buitenlandstage. 30uur per week met marginale pedagogische ervaring op de kinderen van een ander passen en lichte huishoudelijke klussen doen terwijl je inwoont is echt iets anders dan in het buitenland bij een bedrijf in het vakgebied waarin je je wilt ontwikkelen stagelopen.
We hoeven ons in ieder geval niet meer af te vragen waarom Bergamot hier nooit meer post als er zulke reacties op haar komen.
Nou ja niet alle posts van haar werden slecht ontvangen, alleen die met bepaalde soorten inhoud⊠op de ene post krijgt ze likes en op de andere kritiek. Zo is het forumleven.
Jij vindt iemand een inhalige witte meid noemen bij een respectvolle discussie horen?
Ja of misschien geurkaarsen/cosmetica net als Mo
Nou betaalde juice via petje af omg
Wie wordt het lek en gaat erin?
Bijna 9 euro per maand ook! Kan niet geloven dat ze het zo âklein en exclusiefâ gaat houden. Lijkt me eerder een tactiekje
Heeft ze eerder toch gedaan en toen stopte ze terwijl iedereen betaalde?
Een klein deel van de volgers. Nou, ze heeft er meer dan 800.000. Stel dat minimaal 2000 mensen zich aanmelden. Tikt toch lekker aan.