FF Boulevard #9

Sowieso de normalisering van schelden met kanker op het forum verbaast me. Genoeg andere krachttermen die je kan gebruikt die niet kwetsend zijn. Schelden met ziektes schuurt ook tegen validisme. Maar nee we moeten schelden met kanker vooral in stand houden, want het is cultureel gebonden.

64 likes

Dacht dat er juice was…

10 likes

Waar lees jij dit

7 likes

Nu nergens, maar deze discussie komt vaker terug en dat is vaak de reden.

4 likes

Ik heb dit echt nog nooit gehoord lol

Alleen dat het lekker bekt

6 likes

Het is zo lekkers Haags (of vul een andere stad in), etc

2 likes

Het boeit mij verder weinig, maar snap echt wel dat mensen het niet prettig vinden. Ik krijg alleen zulke bond tegen het vloeken/EO vibes van heel erg tegen schelden zijn en daar krijg ik gewoon de kriebels van haha. Het chips zeggen in plaats van shit.

31 likes

Ja ik hou ook van schelden. Maar er zijn zoveel andere termen om te gebruiken.

8 likes

My neckkkk , my backkk :musical_note::notes:

2 likes

Ik heb dat van soy gemist en verder ook niet op fiederelske gereageerd maar ik stoorde mij wel aan “het is namelijk niet normaal”

Ik vind schelden met kanker/kanker als krachtterm gebruiken super dom staan, zeker ook in de wetenschap dat mensen er aanstoot aan nemen maar tegelijkertijd heb ik ook nooit begrepen waarom het zooo erg is als iemand het wel gebruikt (en ja ik heb mensen in mn omgeving aan kanker verloren)

7 likes

Maar dat jij er geen nare bijsmaak aan overhoud als iemand het zegt betekend niet dat dit voor iedereen geld. Waarom schelden met iets wat iemand evt zou kunnen kwetsen of aan iets pijnlijks kan herinneren. Onzinnig in mijn beleving. Ik scheld er ook wel is mee maar dat is binneshuis waarvan ik weet dat mijn partner het ok vind. En nu ik zwanger ben doen we het sowieso niet meer.

7 likes

Ik zeg toch ook dat ik het zelf niet doe en het ook dom vind staan als mensen het wel doen (o.a omdat we wel weten dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen).

Ik zeg ook niet dat ik er geen nare bijsmaak van krijg ik begrijp alleen niet waarom dit zo’n harde universele grens zou moeten zijn.

4 likes

Dat ging over de artiest sor niet over ons forumlid soy

48 likes

Hahahahahha

7 likes

Lijkt me heel lastig voor doktoren die een diagnose moeten stellen.

Grapje. Ik begrijp wat je bedoelt.
ik sluit me aan bij de reactie van @boonie.

Ik vind het online gebruik vooral iets triestigs hebben? Je hebt dan nog zo vaak de mogelijkheid om het ongedaan te maken.

13 likes

Ik vind het wel echt fucking puberaal dat als iemand aangeeft het kut te vinden anderen erop reageren alsof diegene één of andere overdreven gek is (en dan de hele kk-fanclub erbij komt met redenen waarom ermee schelden echt lekker en fantastisch is). Zeg gewoon “Oh sorry” - of niks, als je het overdreven vindt.

Het is overigens duidelijk dat de twee kanten het nooit met elkaar eens zullen worden en de admin/mods het niet erg vinden, dus ik snap niet zo goed waarom de discussie elke keer weer tot gang wordt gebracht.

87 likes

Ik snap dat sommige het niet prettig vinden, maar ik denk dat het gebruik van kanker als scheldwoord ook voor veel mensen (iig voor mij) loslaat van de ziekte. Net als tering of tyfus, het bekt lekker en op het moment dat ik tering zeg, denk ik geen seconde aan de ziekte. .

@Mexi je zegt dat er veel andere termen zijn om mee te schelden, maar daar vinden andere dan wel weer wat van. Zo zijn er ook genoeg mensen die het niet vinden kunnen als je godverdomme roept bijvoorbeeld.

7 likes

Oh dit vind ik zo irritant. Onuitstaanbaar

24 likes

Hmmm, mijn ervaring is dat het schelden met kanker specifiek vaak wel heel hard gebeurt (als in volume praten/schreeuwen naar elkaar) en met andere ziektes wat gedempter? Bijv. ‘killllll dat is echt KAAANKER grappig!!!’
Ik scheld dan zelf wel eens met godverdomme of tering maar dat schreeuw ik niet zo hard. Kan aan mij liggen hoor!

Edit: dat hard schreeuwen vind ik dan wat tokkie er aan.

3 likes

Typo! Ik bedoelde in mijn hoofd inderdaad ook gewoon Sor!

6 likes