Ik vrees inderdaad dat dit zoveel mogelijk onder het tapijt wordt geveegd. Naast dat Groenteman zelf momenteel een belangrijk figuur is voor zowel de krant als de oproep, werkt zijn vrouw ook nog eens voor diezelfde krant en maakt ook zij een populaire podcast. Zijn moeder is in de links-progressieve media verheven tot een soort heilige en twee van zijn goede vrienden zijn ook nogal geliefde/belangrijke figuren bij zowel de NPO/verschillende omroepen als bij andere kranten waaronder NRC. En dan hebben we het nog niet eens over zijn eigen podcast-bedrijf gehad.
Ik denk dat het alleen effect kan hebben als er meerdere vrouwen met dezelfde ervaringen (en ik heb een sterk vermoeden dat Sarah niet de enige is geweest) naar buiten durven te treden, maar om bovengenoemde redenen zal dat niet zo snel gebeuren vrees ik.
Edit; dat maakt het denk ik extra moeilijk (en extra moedig van Sarah om het toch te delen); de kranten/omroepen/mediakanalen waar je in dit soort situaties normaal gezien kan rekenen, staan in deze situatie niet aan haar kant. Zij hebben er geen belang bij dat dit naar buiten komt en zullen aan Groenteman geen betekenisvolle consequenties opleggen, want daarmee bekennen ze dat hij iets fout heeft gedaan