FF Boulevard #9

probeert hij nou de rechter te lovebomben?

Beetje apart om zoiets te zeggen

8 likes

Ehhh wat?!

43 likes

Er is iets ernstig mis met deze maatschappij. Als iemand in de functie van advocaat dit uit zn strot krijgt
 Wtf. Ik hoop maar dat deze man geen zoons heeft want ik houd mn hart vast

14 likes

Sorry, maar deze man gooit toch knetterhard zijn eigen/Ali’s ruiten in met dit soort uitspraken? Wat een asshat die vent.

5 likes

Ali B. was jaren geleden te gast in een programma waar ik naartoe was. Hij hield hele verhalen over wie hij allemaal kende en welke telefoonnummers hij allemaal had en toen werd hij een beetje voor lul gezet. Daar reageerde hij toen toen zo fel op dat ik dat hele imago van ‘knuffel Marokkaan’ meteen niet meer geloofde.

7 likes

Wtf is er mis met die advocaat

Werden vrouwen maar eens een keer gelijk door iedereen geloofd

29 likes

Nou Ali B zal iig goed klikken met zijn advocaat als ze er allebei zo over denken

Gatverdamme! Ik hoop elke keer dat we toch steeds dichterbij een punt komen dat we met allen in gaan zien wat voor gedrag wel of niet kan en dan vervolgens doet een advocaat dit soort uitspraken. Bah bah bah. Ongekend gewoon.

2 likes

Nou ja ik betwijfel of die advocaat er echt zo over denkt. Die probeert ook maar wat in de hoop zijn cliënt vrij te pleiten. Hoeft niet te betekenen dat dat hij ook persoonlijk achter dit soort uitspraken staat.

13 likes

Ik snap dat die man ook zijn werk doet, maar hij doet intussen wel zulke uitspraken en dat vind ik behoorlijk schadelijk/gevaarlijk. Juist in een tijd waarin er nog steeds minder over vrouwen gedacht wordt (dat blijkt wel met deze zaak en de uitspraken van Ali B) en als dan juist een advocaat zoiets zegt, ben ik bang dat mannen dit weer als een soort vrijbrief gaan zien.

14 likes

Ook met die uitspraak dat als je niet gezoend wilt worden in het voorbijgaan moet je je mond dicht houden. Alsof er overal op straat zo een tong in je mond komt als je per ongeluk even door je mond ademt ipv je neus?! Nee het ligt niet aan degene die het probeert maar aan degene die het niet tegenhoudt :rage:
Ergens kan ik niet geloven dat hij echt de bak in zou gaan. Er zijn er al teveel mee weggekomen.

14 likes

Dus altijd je hand voor je mond doen als je gaapt in het openbaar. Voor je het weet douwt iemands zijn tong erin

12 likes

Hahaha zijn reactie hier als hij vindt dat die microfoons te dichtbij komen, komt z’n ware aard ff naar boven maar corrigeert ie zichzelf nog nĂ©t.

En echt wat voor onzin kraamt die man uit joh, hij komt ook amper uit zijn woorden, alsof hij ff goed moet nadenken hoe hij dit vooraf ook alweer bedacht had :smiling_face_with_tear:.

Komt extreem manipulatief en berekenend over hoe hij zegt ‘zo mooi dat een rechter je kan beschermen’. Vooral die ‘zo mooi’ wat een engerd joh.

20 likes

Poh, echt compleet van het pad.

Ik vind het echt een boomer-uitspraak, maar in dit geval gooi ik 'm er even in: ik hoop echt dat het recht zegeviert.

5 likes

Zitten we in de rechtbank of bij Wie is de mol? Want ik stem voor de advocaat van Ali als mol, saboteur! :joy:

4 likes

Maar Linda zegt toch dat zij niet meer samen zijn of is ze daarop terug gekomen?

Volgens de roddelkanalen zijn ze weer samen.

5 likes

Maar die houding ook echt? Hij doet net of het OM in Nederland ieder willekeurig persoon van straat kan plukken en je zonder reden ergens van kan beschuldigen en de rechter je daar vervolgens tegen gaat beschermen? Je wordt door slachtoffers beschuldigd van misdrijven en vervolgens onderzoekt het OM deze beschuldigingen en als ze deze voldoende gegrond achten dan word je aangeklaagd, inderdaad door het OM. Maar de rechter zit daar niet om ĂŒberhaupt iemand te beschermen maar om te proberen de waarheid te achterhalen en recht te spreken.

35 likes

Hij heeft denk ik teveel Amerikaanse misdaadseries gekeken

2 likes

Ik lees nu de tweets van Saskia Belleman over de rechtszaak tegen Ali B, en vind het echt knap hoe zij live verslag doet. Heel feitelijk, en veel geduld met reacties die het niet altijd snappen.

24 likes

Dit is zo’n belangrijk onderwerp. Want we weten dat de meeste vrouwen te maken krijgen met grensoverschrijdend gedrag in hun leven (of erger) maar zodra het over daders gaat ontstaat er een soort ongemak. Omdat een dader wel een soort monster moet zijn die met voorbedachte rade erop uit gaat om vrouwen te verkrachten. Je ziet nu ook een groep mensen die Ali B in die categorie indeelt en een groep die hem niet zo wil zien en dus de slachtoffers in twijfel gaat trekken. Terwijl ik denk dat er maar heel weinig mannen zijn die doelbewust een vrouw verkrachten of aanranden. Ik denk dat het veel vaker voorkomt dat ze de connectie niet maken tussen hun gedrag en hoe grensoverschrijdend dat door een ander beleefd kan worden. En ik zou willen dat het gesprek veel vaker daarover zou gaan, in plaats over of de slachtoffers liegen of niet.
Want consent lijkt iets simpels maar kan in de praktijk nog best wel ingewikkeld zijn omdat grenzen niet zo zwart wit zijn, verschuiven of spontaan kunnen ontstaan. En als je als man niet doorhebt wat voor machtspositie je hebt, alleen al omdat je groter en sterker bent en er ook nog vanuit gaat dat een vrouw wel seks met je wil (want gister wilde ze dat ook, jullie hebben een relatie, etc.), of eraan gewend bent om vrouwen een beetje over te moeten halen (want dat hoort bij het spel van een vrouw versieren) dan kan er een situatie ontstaan die door de een totaal anders beleefd wordt dan door de ander. En ik vind dat we hier zoveel meer over zouden moeten praten want misschien kan je dit soort situaties dan voorkomen.
Ali B wordt straks veroordeeld omdat een rechter bepaalt dat wat hij gedaan heeft strafbaar is (hoop ik). Maar als hij niet begrijpt dat hij over de grens van deze vrouwen is gegaan en geen besef heeft hoe dit kon gebeuren, is de kans aanwezig dat het een volgende keer weer gebeurt. En dan heb je dus een veroordeling, social media waar iedereen een kant heeft gekozen maar verder verandert er niks.

107 likes