FF Boulevard #9

Hij mag het thuis afwachten tenzij de rechtbank bij het vonnis ook een bevel tot gevangenneming afgeeft. Ik zie zo gauw niet terug dat het OM daarom heeft gevraagd.

Edit nu ik de gelijktijdige post van @Ophelia zie: een bevel tot dadelijke uitvoerbaarheid wordt afgegeven voor bijvoorbeeld een reclasseringstoezicht of een contactverbod. Als hij ondanks hoger beroep toch alvast vast moet zitten heb je zo’n bevel gevangenneming nodig zodat de voorlopige hechtenis gaat lopen, het maakt dan niet uit of hij in hoger beroep gaat of niet

1 like

Is hij überhaupt aangehouden? Ik lees dat niet en ik denk eigenlijk dat hij steeds is ontboden voor verhoor. Dus dan nog geen enkele voorlopige hechtenis

1 like

Was dat ook waar (onder andere) ophef over was bij de zaak omtrent de partner van Rens Kroes? Dat het al jaren liep oid maar door hoger beroep hij nog steeds thuis was

2 likes

Klopt! Maar bij hem is dus wel dat bevel gevangenneming afgegeven in hoger beroep

https://www.parool.nl/a-b49d1b92

4 likes

Poeh ja echt zo maf hoor… 2019 veroordeeld, als je je straf “gewoon” had uitgezeten was je nu al klaar… tenzij je geframed voor iets al la “the Net” , heeft je advocaat dan zo veel hoop dat je er toch makkelijker mee weg komt?

3 likes

Hij is zo eindeloos vaak van advocaat gewisseld om het proces te vertragen dat het hof er klaar mee was, de zaak is uiteindelijk behandeld zonder dat hij een advocaat had

6 likes

Als je de zaak van Ali vergelijkt met die van Thijs Römer, dan lijkt Thijs er ineens zo makkelijk mee weg te komen. Is dat puur omdat het bij Ali wél om iets fysieks ging en bij Thijs niet?

Want in beide gevallen ging het om meerdere vrouwen en bovendien waren de slachtoffers van Thijs destijds minderjarig.

Vond de berichtgeving van Saskia echt superfijn en hoop zo enorm dat mensen (kuch, mannen) hiervan leren!

2 likes

Dat is een heel ander strafbaar feit

13 likes

Wellicht ook door de houding van Ali? Hij heeft zelf de media actief opgezocht tijdens de zittingsdagen en hij heeft aangegeven dat er gefilmd mocht worden binnen. Lijkt me dan wel logisch dat alle nieuwsitems vol staan.

Ook zijn “media advocaat” heeft denk ik niet echt geholpen. Die had aangekondigd dat er een bom zou barsten en dat het publiek verbaasd zou zijn. Tja dan maak je het allemaal wel heel “spannend”.

5 likes

Dit is een compleet andere zaak. Ali wordt beschuldigd van vervrachting. Dat is een veel zwaarder vergrijp.
Thijs heeft die meisjes voor zover bekend met geen vinger aangeraakt. Bij hem ging het over online seksueel contact met minderjarigen. Alsnog walgelijk hoor, maar dat is wel echt iets anders en ook met een lagere strafmaat

7 likes

Thanks allemaal, helder!

1 like

Wat een rare reactie…

20 likes

Ik ken geen situaties waar het mis gaat, waar de man heel erg bezig was met of de vrouw er zin in had. In het Engels hebben ze daar een mooie term voor: enthusiastic consent. Het gaat er niet om of een vrouw duidelijk genoeg nee heeft gezegd. Een man die een vrouw aanrand of verkracht is gewoon totaal niet bezig of een vrouw er zin in heeft en het naar haar plezier heeft. Je kunt die mannen in bescherming nemen of we kunnen gewoon met z’n alle onze cultuur veranderen. Zonder enthusiastic consent is seks niet oke.

En ik vind het zeker onsympathiek als een aan een vrouw die aangerand is vraagt of ze wel eens seks heeft gehad.

40 likes

Of is ze een slachtoffer. Echt heel erg onnodig om het zo persoonlijk te maken.

23 likes

Dit zegt ze toch letterlijk in haar bericht.

14 likes

Jawel dit bericht staat er nog gewoon. Het is prima om toe te geven dat je een fout/ verkeerde inschatting hebt gemaakt.

8 likes

Dan heb ik het verkeerd. Het lijkt namelijk alsof je reageerde op het bericht van Corvus en dat kwam heel hard over omdat ze een heel kwetsbaar verhaal deelde.

4 likes

Heb ik toch al gedaan :wink:
En ik denk dat de heftige reacties niet alleen te maken hebben met op wie je reageerde maar ook hoe je reageert op zo een heftig onderwerp. Maar dat terzijde.

6 likes

Als je mij extreem vind reageren: ik reageer zo omdat ik het echt ongelooflijk vind dat je niet gewoon even sorry kan zeggen. Je stelt een (lompe) vraag en dan blijft dat iemand te maken heeft gehad met sensueel geweld. En in plaats van sorry zeggen of ook maar een beetje erkenning dat het inderdaad dan wat ongelukkig is om dat te vragen aan een slachtoffer… Noem je haar slap.
Dus ja dat verwijt ik je zeker persoonlijk.

11 likes

Maar in dit bericht bedoelt Shaaar volgens mij iets anders dan dat jij erin leest?

3 likes