Godzijdank. (En bizar dat dat in Amerika wel kan.)
Nou, nee, daar kan dit ook niet als je eenmaal bent veroordeeld. Straf = straf.
Wat wel kan is als je in voorarrest zit dat je op borgtocht vrij je rechtszaak kan afwachten.
Ik vind dit een rare vergelijking.
Het is niet hetzelfde als vreemdgaan tijdens de zwangerschap van z’n vrouw, je gaat toch niet vreemd als je vrouw zwanger is etc.
Hij heeft iemand verkracht. Dat is totaal iets anders. En niet in vergelijking met de situatie van Waylon.
Klopt helemaal wat je zegt, totaal niet vergelijkbaar. Vreemdgaan met consent is heel anders dan vreemdgaan zonder consent en uberhaupt seksuele handelingen zonder consent. Ben ik helemaal met je eens!
Maar denk dat we allemaal begrepen dat @Noodle het breder bedoelt; met andere vrouwen bezig zijn tijdens het proces van vader worden of iets in die strekking.
Nee niet vreemdgaan zonder consent. Verkrachting. Verkrachting is iets totáál anders dan vreemdgaan.
Nee dat denk ik niet dat “we dat allemaal begrepen”
Dit bestaat niet. Dit is aanranding of verkrachting. Of je wel of niet een monogame relatie hebt op dat moment is van ondergeschikt belang.
Het is superbelangrijk dat we verkrachting nooit framen onder een seksuele noemer.
Je vergeet parkeren met consent en parkeren zonder consent. Is toch zielig voor de auto dat dat is gebeurd.
Ook wel lullig voor Waylon dat ie even met een verkrachter wordt vergeleken.
Excuus! Jullie hebben helemaal gelijk!
Tldr: Omdat het 6 en 10 jaar geleden is… ik vind het teleurstellend dat er dan 10 jaar van de straf af gaat.
Heb het altijd fucked up gevonden dat Ali B de carrière had die Raymzter had moeten hebben.
Ik heb weinig juridische kennis maar ik weet ook niet waar die 12 jaar voor geldt, die vriend van Rens Kroes krijgt bijvoorbeeld ook maar 4.5 jaar (wel ook langer geleden dat het gebeurd is) en dat was ook nog eens mega gewelddadig.
Dus ja gevoelsmatig denk ik ook fuck Ali B en laat hem daar verrotten voor altijd maar ga er niet van uit dat de rechter hier helemaal uit de bocht is gevlogen ofzo.
Hadden we Ali nu kunnen quoten:
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
We hebben ze niks gedaan en alsnog willen ze ons haten
Nee ik vertrouw zeker in de rechter maar het voelt wel als heel weinig vind ik.
Ja eens!
De strafmaxima zoals genoemd in de wet worden eigenlijk nooit, behalve in heel uitzonderlijke gevallen, opgelegd. De rechtbank houdt naast het tijdsverloop met nog veel meer dingen rekening, zoals de LOVS (richtlijnen voor de rechtbank), en de OM-richtlijn. Snap helemaal dat het als weinig voelt hoor, en ze zitten ook wel aan de iets lage kant wat betreft de richtlijn (die is 2 jaar onvoorwaardelijk voor 1 verkrachting met gemiddelde dwang)
Ik moet toegeven, het voelt inderdaad als een lichte straf. Alleen ik had eigenlijk verwacht dat het veel lichter zou zijn, ‘‘gezien het leed dat hij heeft ondergaan de afgelopen jaren.’’ In mijn gedachten zou hij ervan af komen met een taakstraf. Dus in dat opzicht vond ik het heel positief nieuws dat dit de uitspraak was, maar het is dus nog even afwachten. Met nogmaals mijn hoop dat hij zich met z’n beroep nog verder in de vingers snijd.
Ik was wel enorm opgelucht met dat de dames erkend zijn ondanks dat het in sommige gevallen niet te veroordelen valt wegens gebrek aan bewijs. Ik vind dat teveel mensen, te makkelijk zeggen: ‘’ Onschuldig tot het tegendeel bewezen is ‘’. En naar mijn idee is heel duidelijk naar voren gekomen in deze uitspraak dat die uitspraak niet altijd op gaat.
Of hij komt met een boek
Ik denk een cursus om je weer te herpakken na een ‘donkere’ periode
Ik denk een Videoland docu aangezien alle losers daar een docu krijgen
Yvonne post nu op haar kanaal dat ze stopt met de juice. Heeft ze toch even lekker snel duizenden euro’s verdiend! Ze heeft nu 4390 members keer € 8,95 = zo’n € 40.000 per maand. En eerst waren het er meer.