Ja ok maar dat algemene punt dat je probeerde te maken was ook al niet relevant. Ik ben even teruggegaan naar je eerste posts en in de vechthondenanalogie klinkt het dan ongeveer zo:
iemand: wat zijn vechthonden toch kut
jij: honden in het algemeen, want golden retrievers vallen soms ook aan
iemand: ja ok golden retrievers kunnen ook aanvallen ja, maar vechtonden zijn het grote probleem
jij: ja mee eens, maar vlak golden retrievers niet uit, niet alleen wat betreft aanvallen, maar ook krabben en omver duwen (haha sorry deze analogie begint uit de hand te lopen), en ik denk dat er ook nog eens meer aangevallen jongens zijn die niet aan de bel trekken (zeker als het gaat om een golden retriever), voor iedereen is er eigenlijk een hogere drempel om aan de bel te trekken als het gaat om een aanval door een golden retriever
Ja sorry maar als je dit leest dan voel je toch zelf ook dat de discussie helemaal de “verkeerde” focus krijgt als in: het probleem IS gewoon mannelijk(/vechthonden) en dat sluit niet uit dat het ook wel eens vrouwen(/golden retrievers) zijn en sluit ook niet uit dat de omvang van het probleem met vrouwen(/golden retrievers) onderschat zou kunnen worden, maar hoe je het ook wendt of keert: de omvang van het probleem met vrouwen(/golden retrievers) is klein vergeleken met al het leed dat veroorzaakt wordt door mannen.
En nogmaals: ik vind het heel erg voor jou wat jou is overkomen en ik kan me echt goed voorstellen dat zo’n discussie je raakt en dat het je ook raakt als het altijd maar over mannen gaat en het in jouw geval een vrouw was, maar jouw persoonlijke ervaring is gewoon niet relevant in deze discussie