FF Boulevard #9

Wat is er mis met mannnen

7 likes

Bedankt voor je uitleg, heftig allemaal.

3 likes

Mensen, ik vermoed dat dit echt niet alleen om mannen gaat.

4 likes

Nee en de slachtoffers zijn zowel mannen als vrouwen.

2 likes

Ja, maar toch:

En ja vrouwen kĂșnnen ook afschuwelijke dingen doen. En die zitten hier mogelijk ook tussen. Maar het zijn toch meestal mannen.

18 likes

Idd, laten we niet doen alsof dit geen mannen-probleem is.

27 likes

Eens dat het merendeel mannen is, maar vlak vrouwen niet uit, niet alleen mbt sexueel misbruik maar ook lichamelijk en geestelijk. Plus dat ik denk dat er meer misbruikte mannen/jongens zijn die niet aan de bel trekken (zeker als het door een vrouw gepleegd wordt). Voor zowel jongens/meisjes/mannen/vrouwen is er m.i. sowieso een hogere drempel als dit misbruik door een vrouw gepleegd wordt.

@Freedom ik zeg nergens dat het geen mannenprobleem is, ik zeg dat het zowel mannen als vrouwen betreft.

7 likes

M.i.? Heb je een bron?

5 likes

Ja tuurlijk zijn er ook vrouwen blabla maar echt geen zin om die disclaimer erbij te zetten bij een probleem dat zo duidelijk is?

19 likes

M.i. = mijn inziens dus zonder bron maar wat ik denk. En er is niet veel bekend over vrouwen die kinderen misbruiken, mede door de hoge drempel. En omdat mensen er gewoon niet aan willen. Ja, het percentage is vele malen lager maar het gebeurt wel, maar dat probleem wordt niet serieus genomen. De reactie van @Freedom; “blabla” zegt al genoeg, als je reageert met “blabla” dan neem je het niet serieus. Erg fijn voor diegenen die wel door vrouwen misbruikt zijn. Blijkbaar wil je er niet aan, waarom zou je anders reageren met blabla?

Maar als je bronnen wilt;

https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/kindermisbruik-gepleegd-door-vrouwen-is-een-probleem-dat-onderschat-wordt/

https://napac.org.uk/women-who-abuse/

5 likes

Waarom wil je per se nu, bij zo’n grootschalige monsterlijke case die naar boven komt vertellen dat ook vrouwen misbruik kunnen plegen?

Waarom vind je dat nu relevant en nodig om te melden?

126 likes

Hoe zegt het geslacht van de slachtoffers iets over het geslacht van de daders?

8 likes

@ZusjevanJoost Vooral om deze opmerking:

Het zijn namelijk niet alleen mannen. Maar goed, ik zal ophoiden, ik heb mijn redenen om aan te geven dat het niet alleen mannen betreft maar blijkbaar wordt ook hier misbruik door vrouwen niet serieus genomen, gezien de reacties. Met name de “blabla”-reactie van @Freedom is meer dan belachelijk en tekenend voor hoe men denkt over misbruikende vrouwen.

6 likes

O hou toch op, punt vliegt jou echt volledig voorbij.

Vind dit echt niveautje ‘maar er worden ook valse aangiften gedaan’ ten tijde van het begin van de metoo beweging.

Natuurlijk is dat een probleem wat serieus moet worden genomen, natuurlijk speelt schaamte een rol en natuurlijk moeten ze er wat mee doen. Alleen dit is op dit moment nog niet de zaak om daar een case voor te maken.

Edit: tenzij jouw redenen zijn dat je in het defenseteam zit van Diddy of de slachtoffers natuurlijk.

48 likes

Nee dat is de invulling die je er zelf aan geeft. Niemand ontkent misbruik door vrouwen of doet er lacherig over. Het is gewoon totaal niet relevant om dit in een gesprek over de Diddyzaak erbij te halen.

16 likes

Amen. Dat ik vind dat er iets mis is met mannen zegt helemaal niets over dat er niet ook vrouwen zijn die dit doen. Maar dat is nu niet hét maatschappelijke probleem in deze rape-culture waarover ik een punt probeerde te maken.

11 likes

Welke vrouwen betreft het dan volgens “jouw redenen”? Tot nu toe is toch alleen Diddy als dader genoemd? Of heb jij toegang tot meer info waarin ook vrouwen genoemd worden in deze zaak?

4 likes

Ik denk niet dat ik mijn privéleven of verleden hier aan iedereen uit hoef te leggen om mijn mening te geven of wel soms? Mijn hele punt is dat niet alleen mannen misbruiken maar ook vrouwen, verder ga ik hier niet meer op in.

5 likes

Dat hoeft idd niet want het staat los van de Diddyzaak.

16 likes

Maar jouw privéleven of eigen ervaring heeft toch ook helemaal niets met deze zaak te maken?

3 likes