Er is ook niemand die dat ontkent dat vrouwen ook misbruiken? Maar de opmerking waarop jij aansloeg gaat over de zaak van Diddy, waarin (nog) geen vrouw als dader naar voren is gekomen, dus is het compleet irrelevant om te melden dat vrouwen in het algemeen ook kunnen misbruiken.
Zo, ik was tot vandaag echt totaal onwetend over deze hele zaak maar wat een beerput wordt er opengetrokken rondom Diddy. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen, en wie er allemaal nog meer exposed worden.
Ik hoop dat de dader(s) een flinke straf krijgen. In Amerika zijn ze vaak bij dit soort zaken niet kinderachtig in strafhoogtes.
Omdat zeggen âhet zijn altijd mannenâ klopt, maar er dit keer ook mannen (en vrouwen) slachtoffer zijn. Verder sluit ik me niet aan bij de rest van de uiteenzetting hoor
Want mannen kunnen andere mannen niet misbruiken?
Ik vind het trouwens maar heel bizar dat er andere celebs zijn die door de jaren heen publiekelijk opmerkingen hebben gemaakt (oa 50 cent en rosie oâdonnell) en het dus overduidelijk wisten en veroordeelden, maar destijds ook geen officiĂ«le melding hebben gemaakt bij de politie (of zo lijkt het iig).
Wat een hetero-normatieve gedachte? Mannen kunnen andere mannen toch ook misbruiken. Het is niet automatisch een vrouw geweest wanneer een man vertelt misbruikt te zijn.
Zo enorm triest
En @ZusjevanJoost ik denk dat jullie mijn opmerking nu echt compleet anders interpreteren dan hoe ik het bedoelde!
Haha ja er wordt hier totaal langs elkaar heengepraat.
Als jij als man totaal onschuldig bent en zelf slachtoffer bent is het echt kut om steeds âhet zijn ook altijd die mannen!â te horen.
Weet je wat ook kut is. Onschuldige mannen die hun schuldige vrienden er niet op aan spreken.
Hmm daarom zei ik ook: not all men
Jaa tuurlijk is dat irritant, maar je bent toch wel in staat éven een seconde boven je zelf uit te stijgen en problemen in een breder perspectief en systeem te zien?
(En terwijl ik de vraag stel denk ik al direct; nee ik weet dat niet alle mensen dat kunnen :â))
Walgelijk ja. Is dat ook niet strafbaar? Als je weet dat er sprake is van misbruik en je niets doet om dit te stoppen?
Ben je dan niet gewoon een beetje medeplichtig?
Valt âergens van af weten en er niks tegen doenâ daar niet onder
Nou, het is nu zoân grote modderpoel rondom Diddy en wie er wel en niet vaak aanwezig waren op zijn Freak feesten, dat het me ondertussen echt niet zal verbazen dat er ook echt grote namen genoemd gaan worden en dat daar ook vrouwen tussen zitten die meegedaan hebben aan misbruik tijdens die feesten in welke vorm dan ook.
In artikel 160 van het Wetboek van Strafvordering staat dat eenieder die kennis draagt van, onder andere, verkrachting, verplicht is om daarvan onverwijld aangifte te doen bij een opsporingsambtenaar.
Dus ja
Hoe bedoel je het dan? Het zijn niet altijd mannen want onder de slachtoffers zijn ook mannen. Hoe bedoel je dat anders dan heteronormatief?
Waarom wordt dit topic opeens de telegraaf comment sectie.
Zijn jullie verder allemaal mannen ofzo, dat jullie zo graag aandacht willen voor het feit dat er ook zestien mannen mét een moreel besef rondlopen op deze aardkloot?
Heb voor het eerst een idee wie op dit forum niet zo feminarum is.
En wat gĂȘnant om zo aan het punt voorbij te gaan.
Haha er is maar 1 iemand die aan dit punt voorbij gaat toch, of mis ik nu je punt?
2 in ieder geval