Haha ja ik mis dit ook even. Slechts een paar mensen hebben een afwijkende mening en dat wordt echt meteen (terecht) breeduit besproken/veroordeeld.
Ik heb niet mijn beste week dus ik kan niet goed onder woorden brengen hoe ik het wel bedoelde. Hoe dan ook niet zoals het nu geframed wordt. Feminist in hart en nieren hier, dus ik sta echt niet achter alle andere dingen die gezegd zijn . Ik bedoelde iets in de trant van het is in deze zaak (specifiek deze) bekend dat er zowel mannen als vrouwen slachtoffer zijn, en sowieso mannen en vermoedelijk ook vrouwen dader (alhoewel ik zelf altijd betwijfel hoe dat qua onderlinge macht werkt en of ook vrouwen die het hebben gezien/ geweten niet onder druk stonden). Ik bedoelde niks meer en niks minder dan dit te zeggen.
In other news:
@Freedom voelt dat goed, iemand die slachtoffer is van sexuees misbruik door een vrouw een schop na te geven door haar uit te lachten, nadat je haar reactie al eens afgedaan hebt met blabla? En ja, in dit geval misbruik door een vrouw alleen.
Jullie trekken zelf de discussie naar zān algemeenheid door te reageren met āwat is er mis met mannenā. Meervoud. Vervolgens ga ik op deze algemene reactie verder door aan te geven dat het echt niet alleen mannen zijn die misbruiken. Ook een vrouw kan een andere vrouw drogeren en misbruiken. Nee, dat gebeurd niet vaak, maar het gebeurd, en ik ben echt niet de enige vrouw die ooit misbruikt is door een andere vrouw. En ja, er zijn ook mannen die misbruikt zijn door vrouwen. En dat hoeft echt niet altijd onder invloed van een man te zijn. Als jullie denken dat alle vrouwen goed en lief zijn en vrouwen geen slechte dingen doen uit zichzelf, dan think again.
OMG. Daar gaat het NIET om. Niemand ontkent dit. Niemand lacht je uit. Maar het is gewoon nu niet van belang. Hoe kom je hierbij echt, dat mensen hier denken dat alle vrouwen goed en lief zijn. Je bent zo druk met je eigen punt maken dat je gewoon niet leest wat er gezegd wordt. Nogmaals: niemand spreekt je tegen.
Niemand betwist jouw ervaring, ik vind het heel erg voor je dat dat je overkomen is, maar het is niet relevant voor deze discussie. Het is een beetje alsof hier een artikel gepost wordt over ehhh ja weet ik veel, gewonden/doden door aanvallen van typische vechthonden, en dat iemand dan post ājezus wat zijn typische vechthonden toch kutā en jij dan zegt āmaar ik ben aangevallen door een golden retriever!!ā Dat is niet minder naar of traumatiserend dan aangevallen worden door een typische vechthond, maar het is gewoon niet relevant voor de discussie, het is niet het tegenargument dat jij (denk ik?) voelt dat het is. Dat er óók valse golden retrievers zijn maakt typische vechthonden niet minder kut en maakt het probleem met typische vechthonden niet minder groot.
Als iemand een -smiley zet in een post doe duidelijk over mij gaat dan word ik niet uitgelachen? Bijzonder.
@Victoria ik heb het telkens algemeen gehouden en begin nu pas over mijn eigen ervaring. Als je goed leest heb ik eerder al aangegeven het niet nodig te vinden mezelf en mān verleden uit te leggen, maar als ik uitgelachen wordt om mijn reactie dan wordt het persoonlijk.
Ja maar je reactie werd weggelachen omdat het punt dat je maakt nergens op slaat. Niemand kent jouw persoonlijke geschiedenis, dus je kunt er toch niet vanuit gaan dat iedereen direct snapt wat jij in je hoofd hebt.
Als je met @Victoriaās uitleg nog steeds niet snapt waarom het niet relevant is, dan weet ik ook niet meer hoe we het beter uit kunnen leggen
Uitlachen? waar zie je mij de
- emoji gebruiken? (Die ik overigens niet gebruik als ālachend poppetjeā maar dat is nu minder relevant)
Maar zou het jullie echt verbazen als naar buiten komt dat er ook vrouwen exposed worden met betrekking tot misbruik in deze hele zaak? Mij niet. Het is echt een heel vies wereldjeā¦
Nee inmiddels worden ook vrouwennamen genoemd. Maar zelfs al blijkt dat er 100 vrouwen hebben meegedaan aan het misbruik, maakt dat nog steeds mijn punt āwat is er mis met mannenā niet minder valide⦠mijn punt ging gewoon niet over vrouwen.
Ik heb nooit gezegd dat vrouwen niet misbruiken of dat mannen geen slachtoffer kunnen zijn. Ik heb zelf met deze doelgroep (slachtoffers van seksueel geweld) gewerkt en nja sorry maar het waren bijna altijd mannen. WAT DUS NIET ZEGT DAT VROUWEN HET NOOIT DOEN. Maar mijn punt ging nu over mannen. Ik word echt een beetje simpel van deze discussie.
Maar even, begrijpend lezen is een verloren kunst.
Ja ok maar dat algemene punt dat je probeerde te maken was ook al niet relevant. Ik ben even teruggegaan naar je eerste posts en in de vechthondenanalogie klinkt het dan ongeveer zo:
iemand: wat zijn vechthonden toch kut
jij: honden in het algemeen, want golden retrievers vallen soms ook aan
iemand: ja ok golden retrievers kunnen ook aanvallen ja, maar vechtonden zijn het grote probleem
jij: ja mee eens, maar vlak golden retrievers niet uit, niet alleen wat betreft aanvallen, maar ook krabben en omver duwen (haha sorry deze analogie begint uit de hand te lopen), en ik denk dat er ook nog eens meer aangevallen jongens zijn die niet aan de bel trekken (zeker als het gaat om een golden retriever), voor iedereen is er eigenlijk een hogere drempel om aan de bel te trekken als het gaat om een aanval door een golden retriever
Ja sorry maar als je dit leest dan voel je toch zelf ook dat de discussie helemaal de āverkeerdeā focus krijgt als in: het probleem IS gewoon mannelijk(/vechthonden) en dat sluit niet uit dat het ook wel eens vrouwen(/golden retrievers) zijn en sluit ook niet uit dat de omvang van het probleem met vrouwen(/golden retrievers) onderschat zou kunnen worden, maar hoe je het ook wendt of keert: de omvang van het probleem met vrouwen(/golden retrievers) is klein vergeleken met al het leed dat veroorzaakt wordt door mannen.
En nogmaals: ik vind het heel erg voor jou wat jou is overkomen en ik kan me echt goed voorstellen dat zoān discussie je raakt en dat het je ook raakt als het altijd maar over mannen gaat en het in jouw geval een vrouw was, maar jouw persoonlijke ervaring is gewoon niet relevant in deze discussie
Sorry hoor maar ik ken ook vrouwen die vechthonden zijn, vrouwen zijn heus niet altijd maar golden retrievers
@Freedom misschien bedoel je het niet zo, maar ik zie deze smiley aan het eind van de zin als uitlachen en dan wordt het pesten voor mij.
ā¦serieus. dat gaat toch om mijn zin āof mis ik nu je puntā, aangezien ze een plaatje post over het missen van een punt. Bijna knap hoe je dit interpreteert als jou uitlachen.
Verder vind ik het wel echt heel naar voor je wat je hebt meegemaakt. Of dat nou door een man of een vrouw is maakt niet uit.
Womp womp
Maar hoezo denkt zij ook dat dat huis nu drie keer zoveel waard is?
Via welke Amerikaanse sites kun je dit soort nieuws trouwens het beste volgen? Welke site is betrouwbaar?
En wat is er aan de hand met Kevin Hart? Ik krijg steeds artikelen te zien waarin je ziet dat een naakte Diddy iemand van achteren neemt, en dat schijnt dan Kevin Hart te zijn, maar die is ondergedoken om zijn gezicht te redden. Het wordt steeds vager en vager.
Whaat.
Ik zat een beetje in de rabbit hole van Diddy, maar deze heeft mijn feed nog niet gehaald.