Als je collega’s in de ochtend een kus dient te geven, zou ik bij de lunch ook graag aan de drank gaan. België is soms gewoon heel erg raar.
Speelt ook mee dat Nederland echt een fietsland is? Even los van de drankcultuur die in BE veel meer ingesleten is (dat was ook nieuw voor mij trouwens) Hier fietsen mensen sowieso veel meer, ik ken echt niemand die met de auto naar de kroeg zou gaan om daar te drinken. Iedereen gaat op stap op de fiets of met het ov.
Wow is dit écht waar?? Mijn in België werkende nicht vertelde dit ook maar ik kon het gewoon niet geloven. Het leek mijn aannemelijker dat ze dit zelf verzonnen had ![]()
Of dat haar bedrijf hierin een uitzondering was.
Overigens werkte ze voor een bierbrouwerij ![]()
Oh absoluut. Mijn Belgische collega’s doen dit ook élke ochtend en doen het ook als ze in NL zijn bij ons. Vind het echt nog steeds ongelofelijk dat je dat elke dag moet doen bij je collega’s ahahha what a nightmare ![]()
![]()
![]()
![]()
Ja en ze lijken ook best wel vaak brak aan het ontbijt te zitten? Ben ik ook altijd een beetje verbaasd over want snap dat lekker borrelen gezellig is als je op zo’n reis bent, maar je moet natuurlijk ook scherp zijn in dat spel.
Omg wat verschrikkelijk, dan wens je jezelf toch bijna een koortslip toe.
Maar ik zie dat helemaal niet voor me, neem aan alleen dan bij de collega’s waar je close mee bent?
Terwijl je eigenlijk ook niet mag fietsen als je teveel gedronken hebt.
Overigens vind ik het bijzonder om (teveel) alcohol drinken en in de auto stappen af te doen als iets uit België. En dat iemand hier eerder gecanceld zou worden. Er zijn veel BN’ers die (meermaals) dronken in de auto zijn gestapt, zelfs ongelukken/schade hebben veroorzaakt. Waarvan het rijbewijs ingevorderd is maar ze toch alsnog weer (dronken) in de auto stapte. Het verschil is alleen dat dat niet (groot) in het nieuws is geweest.
Ja eens. In mijn ervaring gelooft de generatie van mijn ouders het allemaal wel met wat borrels op en dan een stukje rijden. Hoe vaak ik mensen als 14 jarig barmeisje op de hockeyclub een hele middag bier heb geschonken om er vervolgens achter te komen dat ze doodleuk met hun kinderen in de auto te stappen??
![]()
En mijn broer en ik hebben ook wel eens als (volwassen) kinderen in een kerstgezelschap een taxi gebeld omdat de vrienden van m’n moeder om 3 uur 's nachts met de auto naar huis wilden. 10 minuten rijden op een rustige weg maar ja??
Ja! Een bekende voetballer heeft toch ook iemand doodgereden.
Aanvulling: Patrick kluivert
https://www.trouw.nl/nieuws/patrick-kluivert-de-voetballer-die-iemand-doodreed~b76a855b/
Dat is echt niet de standaard, maar blijkbaar wel gebruikelijker in Wallonië (en Brussel?) dan in Vlaanderen. Maar ik heb het zelf echt nog nooit meegemaakt.
Ah mijn collega’s zijn ook van Brussel inderdaad dus dan zal dat het verklaren. Bizar vind ik het ![]()
@Jumpsuit Geen idee eigenlijk hoe dat zit! Ik ben nog nooit daarheen geweest (en wil dat ook niet direct ahahhaha) dus heb geen beeld van hoe breed de kuscultuur daar is … maar degene die hier komen plempen direct een zoen op je wang; ook als je ze alleen online kent.
Ik ken genoeg mensen die met de auto naar een afspraak in de avond gaan waar ze flink drinken en vervolgens ook weer met de auto naar huis. Staat ook los van de generatie. Tuurlijk zal het fietsen helpen in NL maar ook bij ons komt dronken autorijden veel voor.
Ik heb dit zelf wel meegemaakt, inderdaad in Brussel. Op mijn huidige werk (ook in Brussel, en er werken veel Franstaligen) is dat gelukkig ook niet gebruikelijk. Hangt dus ook een beetje af van bedrijf/organisatie en misschien is het na covid wel helemaal gestopt, geen idee
Ik ben echt verbaasd - wist dit nog niet - dat je enkel een taakstraf krijgt voor het doodrijden van iemand door eigen schuld?! vind ik bizar
In sommige delen van het land maar zeker niet overal gelukkig!
Die had toch niet gedronken?
Kluivert had niet gedronken.
Ja Rai Vloet
Kluivert had niet gedronken maar reed wel 100 waar je 50 mocht dus ik snap wel dat je het denkt wat wie is zo gek
Dit was in 1995 hè? 29 jaar geleden was de strafmaat voor zulke feiten substantieel anders dan tegenwoordig
Joy Beune in playboy. Good for her maar die video. Ik herkénde haar gewoon niet joh