FF Boulevard #9

Terwijl je eigenlijk ook niet mag fietsen als je teveel gedronken hebt.

Overigens vind ik het bijzonder om (teveel) alcohol drinken en in de auto stappen af te doen als iets uit België. En dat iemand hier eerder gecanceld zou worden. Er zijn veel BN’ers die (meermaals) dronken in de auto zijn gestapt, zelfs ongelukken/schade hebben veroorzaakt. Waarvan het rijbewijs ingevorderd is maar ze toch alsnog weer (dronken) in de auto stapte. Het verschil is alleen dat dat niet (groot) in het nieuws is geweest.

6 likes

Ja eens. In mijn ervaring gelooft de generatie van mijn ouders het allemaal wel met wat borrels op en dan een stukje rijden. Hoe vaak ik mensen als 14 jarig barmeisje op de hockeyclub een hele middag bier heb geschonken om er vervolgens achter te komen dat ze doodleuk met hun kinderen in de auto te stappen?? :exploding_head: :exploding_head:

En mijn broer en ik hebben ook wel eens als (volwassen) kinderen in een kerstgezelschap een taxi gebeld omdat de vrienden van m’n moeder om 3 uur 's nachts met de auto naar huis wilden. 10 minuten rijden op een rustige weg maar ja??

8 likes

Ja! Een bekende voetballer heeft toch ook iemand doodgereden.

Aanvulling: Patrick kluivert
https://www.trouw.nl/nieuws/patrick-kluivert-de-voetballer-die-iemand-doodreed~b76a855b/

6 likes

Dat is echt niet de standaard, maar blijkbaar wel gebruikelijker in Wallonië (en Brussel?) dan in Vlaanderen. Maar ik heb het zelf echt nog nooit meegemaakt.

5 likes

Ah mijn collega’s zijn ook van Brussel inderdaad dus dan zal dat het verklaren. Bizar vind ik het :skull:

@Jumpsuit Geen idee eigenlijk hoe dat zit! Ik ben nog nooit daarheen geweest (en wil dat ook niet direct ahahhaha) dus heb geen beeld van hoe breed de kuscultuur daar is … maar degene die hier komen plempen direct een zoen op je wang; ook als je ze alleen online kent.

5 likes

Ik ken genoeg mensen die met de auto naar een afspraak in de avond gaan waar ze flink drinken en vervolgens ook weer met de auto naar huis. Staat ook los van de generatie. Tuurlijk zal het fietsen helpen in NL maar ook bij ons komt dronken autorijden veel voor.

3 likes

Ik heb dit zelf wel meegemaakt, inderdaad in Brussel. Op mijn huidige werk (ook in Brussel, en er werken veel Franstaligen) is dat gelukkig ook niet gebruikelijk. Hangt dus ook een beetje af van bedrijf/organisatie en misschien is het na covid wel helemaal gestopt, geen idee

2 likes

Ik ben echt verbaasd - wist dit nog niet - dat je enkel een taakstraf krijgt voor het doodrijden van iemand door eigen schuld?! vind ik bizar

8 likes

In sommige delen van het land maar zeker niet overal gelukkig!

14 likes

Die had toch niet gedronken?

2 likes

Kluivert had niet gedronken.

2 likes

Ja Rai Vloet
Kluivert had niet gedronken maar reed wel 100 waar je 50 mocht dus ik snap wel dat je het denkt wat wie is zo gek

6 likes

Dit was in 1995 hè? 29 jaar geleden was de strafmaat voor zulke feiten substantieel anders dan tegenwoordig

3 likes

Joy Beune in playboy. Good for her maar die video. Ik herkénde haar gewoon niet joh

2 likes

Ja zoals Nick Bril - al gebeurde dat wel in België. Hallucinant verhaal.

Samenvatting

Reed stomdronken TWEE KEER zijn souschef/stagiair aan, bleef minutenlang over hem gebogen, smste naar de rest van het team dat de stagiair niet meer zou terugkomen, belde pas de hulpdiensten toen een voorbijganger hem daarop wees, beweerde toen dat die souschef gewoon een dronken man was die op de grond lag, vertelde ook niet (meteen) aan de hulpdiensten dat hij hem had aangereden waardoor er cruciale tijd verloren ging/de hulpdiensten hem behandelden als iemand met alcoholibtoxicatie ipv iemand met ernstige verwondingen aan oa de benen - de man is lange tijd in coma geweest en is beide benen kwijt).

23 likes

Dit blijft zo’n lijp verhaal

16 likes

Wat een fucking schoft.

6 likes

En hij werkt nog steeds bij The Jane

7 likes

Ik vind het ook zo bizar dat ik dit verhaal volgnes mij alleen maar ken van dit forum? Verder nooit ergens wat over gehoord, geen idee of ik nou onder een steen leef?

2 likes

Is Nick Bril als Nederlander niet bekend bij jullie?
Hij moest een paar maanden geleden voor de rechter verschijnen voor schuldig verzuim en dan de aanrijding komt later voor.

Ik vind echt raar dat hij afgelopen zomer nog op Tomorrowland stond en dat mensen ook nog naar zijn restaurant blijven gaan.

10 likes