FF Boulevard #9

Die reacties onder die foto’s van de première zijn ook niet positief. Al vind ik het wel sneu voor Blue Ivy. Je kiest je ouders niet uit.

7 likes

Ik haat het echt als dit over jonge meisjes gezegd wordt

23 likes

Echt al een dametje

24 likes

Ik had haar begin 20 gegeven en echt geen 12 hoor.

7 likes

Op basis van wat? Ze staat op een rode loper, is totaal opgemaakt en lang. Er is echt werkelijk geen enkele objectieve marker van volwassenheid waarvan je kunt zeggen dat ze er volwassen uit ziet, behalve dat ze niet op het schoolplein tussen leeftijdsgenoten maar hier staat.

Dit forum blijft mij verbazen hoor. In een dag van verontwaardiging over de verkrachting van een tiener, naar een tiener er volwassen uit vinden zien. Er is een verband tussen de twee mensen, just saying.

26 likes

Ik had geen idee hoe oud Blue Ivy is en op basis van die foto maakte ik ook de aanname dat ze begin 20 was.

28 likes

Op basis van wat ik zie. Wat is daar raar aan? Iemand er ouder uit vinden zien maakt je niet gelijk een predator.

33 likes

Nee, het maakt je geen predator, maar adultification is echt geen onschuldig fenomeen. Er is een heel duidelijk verband tussen hoe zwarte meisjes al heel jong als volwassen worden gezien (zelfs als men weet dat ze dat bij lange niet zijn of er hele duidelijke signalen zijn van dat ze dat niet zijn) en de manier waarop zij maatschappelijk bejegend worden. Mensen zijn hier letterlijk aan het volhouden dat een slungelige babyfaced twaalfjarige doorkan voor twintig. Echt, mijn bloeddruk stijgt.

En pls laat er niet nog een white girl op mij reageren met “ik vind ook dat ze er oud uit ziet”.

39 likes

Kom op zeg, je kunt ook gewoon een opmerking over iemand maken zonder dat het gelijk in die context wordt getrokken

26 likes

Ja of je reflecteert op of die opmerking wel zo onschuldig is.

13 likes

Maar die simpele opmerking heeft wel een gigantische impact op meisjes en later ook vrouwen. Het is voor mij en anderen niet zomaar een simpele opmerking.

20 likes

Goede verdedigingstactiek voor vader inderdaad. Ik wist niet dat het meisje 13 was, ze leek wel 20

10 likes

Ik had hier geen idee van. Bedankt voor je uitleg.

9 likes

Ze is niet opgemaakt en gestyled passend bij een meisje van 12 laten we eerlijk zijn

14 likes

Ze gaat naar een premiere van een film waarin zij de stem van Nala vertolkt en is dochter van de twee grootste sterren op de planeet. Haar normaal is niet ons normaal.
In mijn omgeving en achtergrond is het normaal om je op te kleden voor zo’n evenement.

34 likes

Kind ziet eruit zoals elk tienermeisje hoopt op het schoolgala te verschijnen. Mensen zoeken echt wanhopig naar redenen om maar niet toe te hoeven geven dat ze biased zijn.

12 likes

Het is ongelofelijk! En wie zijn wij om te bepalen wat passend is voor een 12-jarig meisje waarvan wij de ouders niet zijn. Moeit u met uw eigen zaken!

5 likes

Respect voor Tina’s wenkbrauw/oogvorm genen, Beyoncé, Solange en ook Blue hebben allemaal precies haar wenkbrauw arch en van die super amandelvormige ogen. Je ziet echt in één oogopslag de familiegelijkenis, love dat.

17 likes

Nou ze ziet er prachtig uit, als tienermeisje was voor mij een droom in vervulling gegaan om zo er voor een dag bij te mogen lopen. Je kan vinden van Beyonce en Jay-Z wat je wil, dat meisje kan daar niets aan doen.

10 likes

Bedankt hiervoor. Ik wist niet dat hier een term voor was. Dit hangt vast ook samen met dat er minder aandacht is voor vermissingen van zwarte minderjarigen, omdat er wordt gedacht dat zij ‘zich wel kunnen redden’ en ‘volwassen zijn voor hun leeftijd’. Zal ook niet snel vergeten dat toen ik (poc) 11 was, mijn klasgenootje grappend zei dat haar vader mij zo knap vond en dacht dat ik een nieuwe juf was op school bij het kerstdiner. Hoe verwar je een kind van 11 met een volwassen docent? Die vader was ook de grootste creeper ever. Voelde me zo ongemakkelijk toen.

25 likes