FF Boulevard #9

Naast de adultification is er ook een dehuminazation zeker in onderwijs en zorg. Door je huidskleur een makkelijkere richting toegewezen krijgen of denken dat er minder pijnverlichting nodig is want: “ze zien er toch zo sterk uit en kunnen er wel tegen”.

Romelu Lukaku werd nooit geloofd in de jeugdvoetbal toen hij zijn echte leeftijd zei. Een grote, brede en sterke jongen kon geen 9 zijn en hij zou agressiever voetballen dan zijn leeftijdgenoten.

17 likes

Dank voor het delen. Over de zorg had ik inderdaad eens iets gelezen over dat vrouwen van kleur een veel grotere kans hebben om te sterven bij zwangerschap en bevalling, omdat hun pijn en klachten niet serieus worden genomen. Echt ongelooflijk hoe erg dit vandaag de dag nog speelt. :pensive:

10 likes

Zin om deze vent alsnog in zijn ballen te trappen

15 likes

Hoe vaak ik dit in de jonge puberjaren van mijn (gekleurde) dochters ook heb mogen horen. Al vanaf groep 8. Over heupen, borsten, snelle ontwikkeling enz. Achteraf baal ik dat ik niet feller was.

4 likes

Ja gadverdsmme gewoon :face_vomiting: over mijn dochter die toen peuter was werd eens gezegd dat ze later vast veel mannen gaat verleiden want zo zijn * achtergrond * . Dan ben je echt niet helemaal 100.

4 likes

Omg wat verschrikkelijk!!

2 likes

Forbes heeft een aardige analyse gedaan van de PR statement van Jay.

Ben benieuwd wat jullie daar van vinden

6 likes

Ik had ergens gelezen dat zijn statement een klassiek voorbeeld van DARVO is. Deny, Attack, Reverse Victim and Offender. Een patroon wat telkens weer terug komt bij daders.

10 likes

Rijke mensen denken altijd dat ze overal mee weg kunnen komen… Ben benieuwd of het hem gaat lukken. Ik ben zelf nogal pessimistisch.

Meghan Cunnif post regelmatig updates op X van nieuw opgeleverde stukken van zowel Jay Z’s als het slachtoffer.
Ze geeft ook uitleg in hoe het proces in elkaar zit en waarom partij X dit zo heeft aangepakt en of dit een goede tactiek is.

6 likes

Ik zie nu steeds voorbij komen dat er fouten in haar verhaal zitten. Ik denk dat er helaas daardoor geen echte zaak komt:

7 likes

Het laat mij niet los dat Beyoncé dit heeft gedaan. Je man wordt er van verdacht dat hij een meisje van 13 heeft verkracht en je reactie is om je dochter die even oud is als het slachtoffer mee te nemen naar een première. Als moeder zou je eerste instinct toch moeten zijn om je dochter te beschermen? Niet om je dochter te gebruiken als een soort afleidingsmanoeuvre. Ik ben echt groot fan van haar muziek. Dus ik vind het moeilijk te accepteren dat ze dit doet.

1 like

Had Blue niet een rol in die film? Niet heel raar dat ze dan meegaat toch?

34 likes

Blue sprak een stem in, dus het was zij die naar die première ging en haar ouders die meegingen.

9 likes

Maar je weet als moeder toch dat de persberichten de volgende dag niet gaan over haar rol, maar over wat haar vader wel of niet heeft gedaan? Zeker op het moment dat Jay-Z meegaat.

1 like

Want ze hadden wel gepraat over haar rol als ze niet was gegaan? Leg je er dan niet juist een vergrootglas op? Ik denk niet dat je kan winnen of dat er een juiste manier is in deze situatie

17 likes

Beyonce heeft dit niet gedaan. Laten we de mannen veroordelen en het daarbij laten.

80 likes

:nauseated_face:

8 likes

Goed punt. Ik kijk gewoon alleen naar onderstaande foto:

7 likes

Ja en bovendien is Beyonce ook door hem gegroomd ooit.

3 likes