FF Boulevard #9

OMG ik kan deze reactie echt niet meer lezen. Ben je hier serieus nieuwsgierig naar of wil je een punt maken?

18 likes

waarschijnlijk vanwege dit soort reacties

12 likes

Ik werd al wel sceptischer sinds die interviewer ook opeens Anne Hathaway zwart probeerde te maken. Het kan echt niet zo zijn dat iedere actrice gemeen tegen je doet

7 likes

Sowieso is Anne Hathaway echt een makkelijk doelwit want om een of andere reden wordt zij al gehaat.

6 likes

Nee was echt nieuwsgierig en was blij met @SuperCoolePinda haar onderbouwing.

5 likes

Jeetje dit is nogal wat. Ben ook benieuwd hoe al die berichten naar buiten hebben kunnen komen.
Maar dit verklaard misschien ook waarom Baldoni ook steeds alleen was op de rode loper.

2 likes

Hoewel ik van mening ben dat je als niet-rechter (etc.) het slachtoffer altijd moet geloven, dus ook nu, denk ik niet dat je onderzoek/statistiek over ā€˜normale mensen’ kunt toepassen op hollywoodsterren

7 likes

succesvolle vrouwen…

10 likes

https://www.nytimes.com/2024/12/21/business/media/blake-lively-justin-baldoni-it-ends-with-us.html

Dit artikel is heel verhelderend

6 likes

Ik geloof dit sowieso. Ik vertrouwde hem al niet helemaal. Ik vond de shade naar Blake tot op zekere hoogte wel grappig maar ik trapte niet in zijn hele feministische ally houding. Zijn woorden kwamen veel te gecalculeerd over, vond hem echt een beetje creepy. Makes sense nu.

Ik vind Blake nog steeds niet fantastisch. En het zal veel framing zijn geweest hoe ze overkwam maar denk toch ook wel niet helemaal, want in bepaalde interviews deed ze het ook echt wel zelf.

7 likes

Team nobody en ik haat het dat mensen dit nu framen als een van de grote voorbeelden van seksisme van onze tijd. Ik kan hier echt helemaal niks mee.

17 likes

Naja ik vind het best heftig dat je door wat tweets te planten de mening van een hele grote groep mensen kan laten veranderen. Ik denk echt niet dat iedereen zich hier bewust van is. Iedereen is gewoon blind meegegaan in de haat tegen haar zonder er twee keer over na te denken. Los wat je van Blake vindt is het best bizar dat dit schijnbaar zo makkelijk te manipuleren is.

Daarnaast vind ik de dingen die hij gedaan zou hebben ook echt niet niks.

7 likes

Maar is dat zo verbazingwekkend? Dit meeskreeuwen gebeurt jaar en dag al, vooral in die wereld. Kijk naar Britney alleen al in onze jeugd. Het is alleen nu met social media zoals TikTok etc nog grootser geworden.

2 likes

Dan kan het nog steeds heftig zijn? Niet alsof het nu opeens minder erg is

4 likes

If anything is het nu erger. Je plant wat tweets en de hele wereld neemt het klakkeloos over. Het is nog makkelijker geworden om publieke opinie te veranderen door bots op social media.

4 likes

Ik vind dit niet helemaal vergelijkbaar. Britney werd gestalkt door de roddelpers om tijdschriften te verkopen.

Wat we nu zien zijn vrouwelijke sterren die door een PR-bureau compleet kapot gemaakt worden zodat iemand anders, lees: mannen, er beter van worden en eventuele rechtszaken kunnen omzeilen of zelfs winnen.

Je ziet dit bij Angelina Jolie ook. Om de zoveel tijd komt er weer een of ander negatief verhaal over haar naar buiten. Toeval? Denk het niet.

4 likes

Nee tuurlijk is het geen toeval, maar ik denk dus niet dat het nieuw is? Blijft verachtelijk, maar heel die wereld is verdorven. Zeg toch ook nergens dat het niet erg is, meer naĆÆef denk ik dat je er nog echt verbaasd over bent.

Kijk die PR bureaus zijn verschrikkelijk maar mensen mogen ook even hand in eigen boezem steken als ze er zo in meegesleurd worden en zelf achterlijke dingen gaan zeggen op TikTok etc. Vooral volwassenen. En dat is op elk niveau, ook hier in bijv het mommybloggertopic. Mensen willen soms te graag geloven dat met name vrouwen zo vreselijk zijn.

4 likes

Het is zeker niet nieuw, en het gebeurt ook niet alleen met celebs maar ook bijvoorbeeld in het geval van berichtgeving over heftige gebeurtenissen/criminaliteit. Denk bijvoorbeeld aan Lucia de B. Hoeveel mensen waren er wel niet van overtuigd dat zij een duivelse verpleegkundige was die kwetsbare baby’s om het leven bracht? Ze werd omschreven en neergezet als een kwaadaardige heks (door de media maar ook politie en OM). Iedereen had het oordeel over haar al klaar, uiteindelijk zelfs de rechtbank. Dat was niet gebaseerd op feiten (want de feiten hebben gelukkig uiteindelijk alsnog geleid tot een vrijspraak) maar echt op een heel narratief dat er rond Lucia gecreĆ«erd werd, waarin de rechtspraak(!) zelfs is meegegaan.

Het beĆÆnvloeden van de algemene beeldvorming rond iets of iemand is echt al van alle tijden, ik denk dat sociale mediakanalen enkel een extra middel zijn dat (al dan niet bewust) kan worden ingezet en ervoor zorgt dat verhalen of informatie sneller kan verspreiden.

5 likes

Love dat het bij haar niet werkt omdat zij oprecht gewoon heel cool is. Wat ze ook zeggen, mensen vinden haar nog steeds leuk. Ander caliber dan Blake en Amber.

3 likes

Hallo! Ik wil even erkenning voor dat ik twee uur van mijn leven aan dit drama heb verloren.

5 likes