FF Boulevard #9

Er wordt hier sneller een oogje toegeknepen zeker voor drinken en rijden. En de grenzen van de 0,5 promille opgezocht in de zin van “ale ene kan toch geen kwaad” of “je hebt genoeg water gedronken, je blaast zeker niet positief”. Het is meer van hoe ontkom ik de controle in plaats van hoe speel ik niet met mijn en anderen hun leven. Op FB heeft elke stad wel een pagina waarop controles geklikt wordt.

Ik heb daar nu in mijn omgeving wel een grote verandering gezien. De bob is echt wel bob en drinkt niets. Bij de oudere generatie gaat dat trager of moeilijker.

10 likes

Heb het idee dat het hier ook wat gewoner is bij de oudere generatie. Ook als je alleen al kijkt naar het duurdere segment restaurants, fine dining met wijnarrangement. Dat zijn toch zeker 6-8 (verschillende) glazen wijn. Nou die mensen zijn niet op de fiets of met de bus gekomen hoor.

Vind het ook niet meer van deze tijd. Kijk, ik vier geen carnaval maar vind het dan nog steeds niet normaal om 14 drankjes over de dag te drinken haha. Moet je zelf weten natuurlijk, ik doe ook dingen die mensen niet normaal vinden, maar of het nou wijn bier of mixdrank is zou van alles moeten kotsen. En als ik vaak de beelden zie van dat soort mensen bij carnaval ben ik er ook niet jaloers op.

4 likes

Ja ik vind drinken met je fine dining echt een vervelende.
De drankarrangementen zijn scams, want je zit er sowieso over met een bobarrangement ook en de 0.0-arrangementen kosten vaak evenveel als de alcoholische. En sorry maar 80 euro betalen wat sapjes en infusies die soms naar grond smaken maakt de ervaring er helemaal niet leuker op. Niets anders dan een hotel te boeken in de buurt als ik geen zin heb om bob te zijn.

7 likes

Ja, Bob glazen zijn ook zelden echt Bob en al helemaal niet bij elkaar opgeteld. Ik moet zeggen, ik vind het niet erg om evenveel voor alcoholvrij te betalen als je echt je best doet met drankjes. En niet een gore fles alcoholvrij opentrekt. In Azië is dat al gebruikelijker en vind ik echt lekker. In Nederland vind ik dat arrangement bij O&O ook een aanrader, echt iemand die zich dus helemaal toelegt daarop. Inclusief zelfgemaakte drankjes (niet alleen zoete siropen en nog zoetere sapjes bij elkaar gooien), thee ceremonie etc etc. Aparte smaken, passend bij eten.

Nu kies ik vaak ervoor om wel te starten met champagne, en dan kies ik bij welke gerechten ik een wijn wil. Ik rijd niet eens maar ik word van al dat rijke eten en alles door elkaar drinken ook gewoon onpasselijk haha.

4 likes

In mijn omgeving is het echt absoluut niet aanvaard. Mijn familie drinkt graag en veel, maar nooit als we nog moeten rijden.

Denk dat het echt beetje afhangt van je omgeving dus…

Ik ben Belg.

5 likes

Bij mij was dit laatst zelfs duurder dan die met alcohol 🫠

Ik ontdekte pas vorig jaar het concept van halve glazen :sweat_smile: alsnog wel tipsy maar iig minder dan met hele glazen. En ga altijd met ov/fiets/taxi.

1 like

Maar je mag ook niet dronken met de fiets rijden. Je bent bestuurder.

6 likes

Klopt, maar iemand doodrijden gaat doorgaans lastig met je fiets, ten opzichte van scooters/motoren/autos.

21 likes

Nee hoor: https://www.hln.be/bv/tom-waes-heeft-opnames-van-fictiereeks-badgast-afgerond-thats-a-wrap~a807fc4c/

Maar hij heeft lezingen bijgewoond hoor! :smiling_face_with_tear: https://www.hln.be/bv/tom-waes-woonde-al-drie-keer-lezing-bij-over-alcohol-in-het-verkeer~aad60410d/

4 likes

Ik denk dat je onderschat hoe ongelukkig mensen kunnen vallen bij een botsing met een fietser.

4 likes

Denk dat we het er allemaal over eens zijn dat je beter aangeschoten op een fiets kan zitten dan in een auto.

25 likes

Mijn pa en ik gaan vanavond uit eten, hij drinkt al zijn hele leven te veel en rijdt dan met de auto naar huis (veel discussies over gehad maar op een gegeven moment ben ik er over opgehouden).

Belt hij me net, of je in de bus ook met je pinpas kan betalen. Bel de krant??

79 likes

Nee, dat onderschat ik niet. Maar met een gemotoriseerd voertuig (overigens ook ebikes of fatbikes) richt je meer schade aan dan als je lam zelf moet fietsen. Dan heb je hooguit jezelf en misschien één ander die vallen, met een auto of scooter kan je gewoon direct mensen doodrijden en zelf nog vrolijk fit weglopen. Ik vind het verschil heel erg groot.

10 likes

In NL?

2 likes

Je kan wel een ongeluk veroorzaken waarbij een gemotoriseerd voertuig alsnog iemand doodrijdt he.

2 likes

Leest hij hier mee?

6 likes

Ik heb gister die realityshow van ze gekeken, sorry. Maar zelfs binnen dat gezin is Jake duidelijk de loser optie. Niet dat z’n broer nou een catch is, maar vergeleken met Jake is die nog soort van intelligent, iets normaler, niet zo diep onzeker, woont niet met 10 ingehuurde vrienden in een huis (Jake wel, die zijn er dus constant als jutta daar is) en gewoon duidelijk beter in elk opzicht. Die Nina is ook veel nuchterder en normaler dan Jutta is.

Jake is echt een diep onzeker mannetje die constant van iedereen approval zoekt en als mensen niet 100% zeggen dat wat hij doet amazing is of hij ook maar iets van kritiek krijgt, gaat ie als een slachtoffer janken of boos worden. Echt een enorme loser zeg, niet normaal.

Edit: ik zou dit dus echt niet kijken

4 likes

Die vader vond ik ook een vreselijk figuur. Echt van die inteelt hillbilly’s, maar dan met geld.

6 likes

Die vader is legit insane, zowel Jake als Logan leek zowaar beschaafd naast hem.

6 likes