FF Boulevard #9

https://www.nu.nl/media/6350631/presentatrice-loretta-schrijver-68-overleden.html

Ik schrik hier toch van. Ik weet dat ze kanker had. Maar het kwam over alsof die kanker heel langzaam was en niet super agressief

2 likes

https://www.ad.nl/show/belgische-media-tom-waes-had-2-44-promille-alcohol-in-bloed-en-geen-gordel-om-toen-hij-op-pijlwagen-botste~ae34b41b/

Tom Waes had blijkbaar ongeveer 14 glazen alcohol gedronken toen hij dat ongeluk kreeg. Ik blijf dat zo bizar vinden dat er dus mensen zijn die in die staat in de auto stappen? Dat er mensen zijn die met 3 a 4 of misschien zelfs 5 drankjes in de auto stappen omdat ze denken dat ze nog prima kunnen rijden of een deel al afgebroken is dat kan ik me nog voorstellen (keur het niet goed maar kan het me inbeelden), maar met 14 drankjes ben je toch ook als grote kerel en regelmatige drinker gewoon echt bezopen?! Hoe haal je het dan in je hoofd om nog te rijden, ik snap dat echt niet. En dat je dan finaal op zo’n wagen inrijdt toont natuurlijk aan dat je volledig incapabel bent, als je dat al niet meer tijdig signaleert.

30 likes

Welkom in Belgiƫ!

5 likes

Eens hoor, Maar juist door die alcohol schat iemand dat toch verkeerd in?

3 likes

Dan ben je echt een dwaas. En hij heeft niet alleen zichzelf in gevaar gebracht maar ook andere weggebruikers. Hij heeft nog geluk dat er niemand anders bij dat ongeluk betrokken was. Je zou maar zo’n gek tegenkomen op de weg. Er zijn mensen om minder gecanceld, benieuwd of dit nog invloed heeft op zijn carriĆØre

11 likes

Ja met iets teveel alcohol kan ik me dat voorstellen, dan wordt je zelfverzekerd en overmoedig (ik voel er niet zoveel van, ik kan goed rijden, het is maar een klein stukje, het is bijna alleen maar rechtdoor, er is vast al een deel afgebroken etc). Maar als je echt dronken bent dan heb je dat zelf toch ook door? Los van dat het niet mag en levensgevaarlijk is zou ik het ook zelf nooit durven.

8 likes

Je zou toch ook denken dat er dan andere mensen zijn die zeggen joh misschien moet je niet meer rijden, bizar ook dat iedereen dat gewoon laat gebeuren.

4 likes

Een wegwerker is lichtgewond volgens de NOS.

6 likes

Tom Dwaes

53 likes

Ja dat is dus wat ik me afvraag, of je dat echt nog doorhebt. Het is in elk geval echt te idioot voor woorden en reden om je gewoon kapot te schamen. Hij mag blij zijn dat ie er nog zo van af is gekomen, laat staan wat ie een ander aan had kunnen doen.

3 likes

Ik vind 14 glazen drinken sowieso ontzettend veel. Alcohol of niet. Dan heb je toch gewoon dik zitten tanken? Anders kom je niet op zo’n getal.

9 likes

Nou dat kan toch gewoon soms? Alleen moet je daarna niet in de auto stappen.

20 likes

Ik zit op een gegeven moment echt vol. Ik ben best een nathals maar zelfs als ik mijn best doe lukt mij dat niet in een avond.

2 likes

Ik vind eigenlijk voorbij de studententijd 14 glazen alcohol ook niet meer kunnen haha. Naast dat ik fysiek moeite zou hebben, de schade aan je lever en risico’s etc van dien zijn niet okĆ©. En als je geen last heb van die 14 glazen dan heb je sowieso wss een alcoholprobleem.

12 likes

Haha nou ik zeg niet dat ik er geen last van heb, want ik voel het dan echt wel en de dag erna ook :joy: maar met Koningsdag of carnaval kan ik best (over de hele dag! Niet in een avondje) 14 glazen drinken denk ik.

En ik drink ook mix trouwens, 14 glazen wijn of bier zou ik sowieso niet redden haha. Tom dronk bier toch?

8 likes

Saaaaai

22 likes

Wat interessant, vertel me meer.

10 likes

Is dit gebruikelijker in Belgiƫ denk je?

1 like

Ik heb wel de indruk dat men in Belgiƫ minder snel de wenkbrauwen optrekt naar drinken en autorijden, als ik mijn Belgische kennissen en schoonfamilie mag geloven. (Maar misschien ligt dat aan de kringen waarin zij zich begeven)

4 likes

We hebben dit geloof ik ook besproken toen dit ongeluk net gebeurt was. De cijfers van verkeersongelukken waarbij alcohol in het spel is, liggen hier hoger dan in NL. Het is hier zoveel normaler om voor alles de auto te pakken. En als je al wat op hebt, moet dat ook gewoon kunnen. Is vaak ā€œmaar een klein stukjeā€. Tom nam de auto van het zuid naar linkeroever, kwartiertje rijden. Met de fiets zou hij dat in 10 minuten gedaan hebben (als de liften van de tunnels werken), te voet 40 minuutjes.

Edit: hoewel ik niet denk dat Tom snel nog de fiets neemt na zijn ongeluk daarmee :smiling_face_with_tear:

2 likes