Was te verwachten. Maar appelleren is riskeren, dus hij kan van een koude kermis thuiskomen. Ik heb wel medelijden met de slachtoffers. Moeten ze weer door die mallemolen
Dit hoeft niet zo te zijn. Hij kan voor dat feit gewoon weer vrijgesproken worden. En ook voor feiten waar hij nu wel voor is veroordeeld. De zaak gaat min of meer opnieuw.
Ja snap ik dat vrijspraak ook mogelijk is van beide kanten. Ik benoemde nu alleen het positieve punt dat het niet alleen Thijs is die in hoger beroep gaat maar ook het OM, wat dus aan 2 kanten in zijn nadeel kan vallen (en helaas ook voordeel)
Dat zeker!
Het kan niet alleen maar zwaarder uitvallen. Het kan zelfs zo zijn dat de advocaat generaal (officier van justitie in hoger beroep) een andere kijk op de zaak heeft dat de officier die de zaak in eerste aanleg deed. Of misschien heeft hij dezelfde kijk erop en eist hij/zij met als zijn/haar voorganger alleen één dag gevangenisstraf en de test voorwaardelijk. Daar kan het hof in meegaan.
Ja klopt dat benoemde ik een post later ook. Ik noemde nu alleen de positieve kant dat het om in beroep gaat voor het punt waar hij voor is vrijgesproken en dat punt zou extra straf kunnen betekenen. Maar het kan natuurlijk ook minder of gelijk blijven.
Volgens mij gaat het OM regelmatig in reactie ook in hoger beroep, dat had weer ergens mee te maken. Laatst een artikel over gelezen maar weet niet meer waar dus heb je eigenlijk niks aan
Volgens mij is dat omdat het OM meent dat de zaak niet op âwaardeâ is bestraft. Er zou een hogere straf uit moeten komen vindt ze.
Nee dat snap ik, alleen is er volgens mij soms ook een reden dat het OM in reactie tĂłch ook in hoger beroep gaat als de tegenpartij dat doet maar dat initieel niet van plan was
Ow dat weet ik niet. Ik zag het meer als toevalligheid dat zowel de verdachte als om in hoger beroep gaan.
Thijs Romer gaat niet in hoger beroep tegen het feit waarvoor hij vrijgesproken is. Het zou goed kunnen dat het OM dan idd denkt van: dan alles maar opnieuw. In dit soort zaken wordt er ook heel vaak wel contact gezocht met de slachtoffers is mijn ervaring, dat hun standpunt gevraagd wordt over wel/geen hoger beroep vanuit het OM.
Inderdaad, @JelaBerlijn. Een veroordeelde mag in hoger beroep gaan maar tav het deel waarvan hij is vrijgesproken zal hij âniet ontvankelijkâ worden verklaard. Dat betekent zoiets als âwe nemen jouw klacht niet in behandelingâ,
Het OM heeft wrs gedacht âals het grootste deel van de zaak toch ook over moet, doedan ook maar het deel waarvan hij was vrijgesproken.â
Ik ben zelf heel benieuwd wat dit met de strafmaat gaat doen. De eis van de OvJ geeft weer hoe het OM (in eerste aanleg) over de strafwaardigheid dacht. De AG (advocaat generaal = ovj in tweede aanleg) kĂĄn er heel anders over denken en opeens veel zwaarder eisen, maar dat zou me wel een beetje verbazen.
Wanneer is de rechtszaak tegen Marco Borsato eigenlijk?
Die oud vriendin van de Meilandjes komt ook met een autobiografie. Nu heb ik werkelijkwaar nog niet 15 minuten van dat hele programma gezien maar ik lig echt in een scheur om de titel:
âCaroline: De Verbannen Huisvriendin uit Chateau Meiland - Nagejaagdâ.
Hoe dramatisch hahahah
Hoe kan je jezelf serieus nemen als uitgever.
Maar wie koopt deze boeken dan? Die liggen toch binnen no time in zoân rommelige kopstelling van Kruidvat voor 2 euro en dan wordt het allen gekocht door mensen die rond sinterklaas cadeautjes zoeken voor de schoen of het dobbelspel?
Ben bang dat je je aardig vergist in hoe groot die achterban rondom de Meilandjes is
Heeft iemand de boeken van Maxim etc. gelezen? Wat is er gebeurd tussen Caroline en de Meilandjes? Scheelt me weer een boek
Het enige dat ik ooit van de Meilandjes heb gezien is de speech toen ze de televizierring wonnen en Martien iets riep van âgraag gedaan SBS wij hebben jullie uit het slop gehaald!â Kan die hele familie niet serieus nemen maar ze hebben wel een enorme fanbase.
Ja eerlijk, die quote vond ik dan wel weer grappig