FF Filmclub: Don’t worry darling

Ik heb het boek gelezen (geluisterd eigenlijk, voorgelezen door Armie Hammer) en de film gezien (allebei wel al een hele tijd terug). Ik vind het een erg goede verfilming. Het einde is ietsjes anders, maar wel gelijkaardig. En de film geeft de sfeer van het boek erg goed weer.

Het is best een trage film, maar ik vond hem heerlijk. En ik was jaloers op het gezin van Elio, het lijkt me heerlijk om opgegroeid te zijn in zo’n internationaal en intellectueel gezin.

Deze film was ook het begin van mijn liefde voor Timothée Chalamet (Elio). Ik ben heel benieuwd wat hij in de toekomst nog allemaal gaat doen, ik vind hem een erg goede acteur (en ultra-schattig in het echt).

3 likes

Dat denk ik ook. Uiteindelijk bij het telefoongesprek zegt Elio volgens mij ook “they know” en niet “my father knows” ofzo. Volgens mij wist die moeder het wel al veel eerder inderdaad, maar is dat pas later voor iedereen duidelijk.

2 likes

Trouwens in de laatste scene ziet Elio er ook anders uit. Ik vraag me af of hij er dan voor uitkomt dat hij op mannen valt. Of zich er in ieder geval helemaal prima bij voelt / zichzelf durft te zijn.

Ik wil ook meedoen! Heb alleen beide films toevallig al gezien ze uitkwamen en vrij recent nog opnieuw bekeken.

Call Me By Your Name vond ik echt heerlijk zwoel. Een van mijn favoriete films. Echt betoverende plaatjes van de omgeving. De muziek :ok_hand:

Een van de fijnste aspecten van de film: niet ieder conflict of iedere emotie wordt (verbaal) uitgelegd. Laat de kijker zelf maar nadenken, niet alles zo voorgelepeld.

Oh en Armie Hammer zo zelfverzekerd en wisselvallig, heeerlijk.

2 likes

Ik wilde al een tijdje Gone Girl kijken dus ik doe de volgende ronde in ieder geval mee :slight_smile:

Call Me By Your Name heb ik toen in de bioscoop gezien, vond het een hele mooie film waarin de emoties super goed naar voren kwamen. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik ongelofelijk ongemakkelijk werd van het leeftijdsverschil gedurende het kijken, niet alleen letterlijk in de leeftijd maar ook gewoon omdat Armie een stuk ouder is en oogt dan Timothee. Aan de ene kant ‘goed gecast’ omdat ze alles perfect naar voren wisten te brengen, maar eh ja, ik ken best een paar jongens die met veel oudere mannen relaties hebben en waar de machtsverhoudingen compleet opgefokt zijn en dat liet me een beetje naar voelen.
Ook ranzig dat ie fruit neukt.

2 likes

dit voorspelde mijn vriend dus al een paar minuten voor dat het gebeurde en ik zo ‘neee joh dat gaat ie toch niet doen’, en hij ‘ja joh hier heeft elke tienerjongen weleens aan gedacht’ :joy:

Ik moet zeggen dat ik het ook wel ongemakkelijk vond hoe groot het leeftijdsverschil was en dat Elio gewoon minderjarig is. En dat z’n ouders dat ook gewoon helemaal dikke prima vinden haha. En ik vraag me af of het hetzelfde zou zijn als Elio een meisje was geweest die met een 25+ jarige (hoe oud is Oliver?) gaat.

Ik vond het in het begin vooral ongemakkelijk omdat Oliver er uitziet als 25+ en van Elio dacht ik dat hij misschien 15 was? Maar pas later werd duidelijk dat Elio 17 is. Maar het leek inderdaad niemand te boeien, zelfs Elio en Oliver zelf niet. (Oja Oliver is 24)

Ohja 24 valt nog wel mee, ik had eerder het idee dat hij eind 20 was. Ook omdat hij zo sociaal en zelfverzekerd is en binnen 2 dagen italiaans spreekt enzo haha

1 like

Ik heb de film gisteren gezien, maar dit was geen film voor mij. De sfeer etc. vond ik we mooi. Maar vond het allemaal wat traag en lang duren. Wel goed gespeeld door alle acteurs

Haha, ja. In interviews werden er ook geregeld vragen over gesteld aan Timothée. Er is 1 waarin hij grapt dat hij over 20 jaar nog perziken zit te signeren :joy:.

1 like

Ik heb net de film Gone Girl gezien. Per wanneer mochten we hierover praten?

Voor vorige week al geloof ik zelfs… het lag hier stil

Ja ik ben het effe kwijt. Maar Gone Girl is een goeie film. Echt kijken als je tijd hebt

Ik heb Gone Girl eerder ook al eens gezien, dus heb hem ook niet opnieuw gekeken voor de filmclub. Weet vooral nog dat ik het boek eerder had gelezen dus alle shock die er nog zou zijn over het verhaal was er al vanaf.

Zijn er mensen wie weer zin hebben om hier nieuw leven in te blazen? Ben zo slecht in films uitzoeken en vind het altijd leuk om erover te praten hahaha

3 likes

Ja leuk!

Ja ik wil mee doen! Als het een film is die via streamingdienst te kijken is dan

1 like

Ik wil af en toe ook wel meedoen! Maar iemand anders mag het organiseren haha

Zullen we deze week titels insturen en dan vrijdag een poll maken of iets? En willen we nog specifiek op een streamingdienst zoeken of maakt dat niet uit?

Als we bij onze inzending ook aangeven op welk platform het te zien is, kunnen mensen dat misschien direct meenemen in hun afwegingen bij het stemmen

3 likes