FF Filmclub: Don’t worry darling

Ik had een vraag gesteld in het persoonlijke vragen topic en zag dat er meer mensen zijn die interesse hebben in een filmclubje, leuk! :smiley:

Het idee is om wekelijks dezelfde film te kijken zodat we onze mening/opvattingen/vragen kunnen delen. Maar misschien is het een goed idee om eerst wat dingetjes af te spreken. Ik had zelf het volgende bedacht:

  • Suggesties mogen gedaan worden in dit topic. Wekelijks maak ik dan een poll (of eventueel 2 polls) om een film te kiezen.
  • Deadline elke zondag om 12:00 uur 's middags? Dan kunnen we zondagmiddag (en de dagen erna natuurlijk ook) lekker kletsen over de film en een nieuwe film selecteren die je eventueel datzelfde weekend nog kunt kijken (mocht je op zaterdag werken bijvoorbeeld).
  • Verschillende genres, dus niet drie keer een dramafilm achter elkaar. Daarom is het misschien verstandig om bij de suggestielijst ook het genre te noemen.
  • Iedereen kan aansluiten wanneer ze wil. Als een film je niet aantrekt of als je geen tijd hebt, sla je gewoon een weekje over. We kunnen dan wel per week een lijstje maken van degenen die mee willen doen (in dit topic).
  • Films moeten makkelijk te kijken zijn, bijvoorbeeld via Netflix, Videoland, NPO, Pathé Thuis of Cinetree.

Filmsuggesties:

  • The Hateful Eight (2015)
  • Searching (2018)
  • Birdman (2014)
  • Inception (2010)
  • Mulholland Drive (2001)
  • Goodfellas (1990)
  • V for Vendetta (2005)
  • Benny & Joon (1993)
  • Roma (2018)
  • Call me By Your Name (2017)
  • In a Better World (2010)
  • Gone Girl
  • Green Book
  • Life of Pi
  • The scent of a woman
14 likes

Zeker kan dat, laten we hier gewoon een lijstje maken en dan kies ik er wekelijks gewoon 5 die ik in een poll zet of zo? Dan kan iedereen een beetje meebeslissen :slight_smile:

Leuk!! Misschien handig om te kijken naar films die op Netflix staan?

2 likes

Leuk!!! Via NPO zijn er ook vaak films!

3 likes

Oké ik heb de beginpost wat aangepast. Suggesties zijn ook al welkom. Ik was gisteren eindelijk pas naar Once Upon a Time in Hollywood en realiseerde me daar dat ik The Hateful Eight nog niet gezien heb, dus die heb ik aangedragen. Alle suggesties zijn welkom dus roep maar, dan voeg ik ze toe aan de openingspost!

2 likes

Superleuk idee! Ik wil ook meedoen.

1 like

Ik doe graag mee!

Heb hem zelf net gezien, maar ik denk dat Searching wel een interessante kan zijn. Hij staat op Netflix en alleen over de vorm valt al van alles te zeggen. Verder wil ik graag Birdman aandragen. Dat is echt zo’n film die ik altijd nog wil zien.

1 like

@Briseis en @Vincent superleuk! Ik heb jullie suggesties in het lijstje gezet! (:

1 like

Ja superleuk, ik wil goodfellas graag nog zien. En V for Vendetta misschien?

@Luzarl en @morale ik heb ze toegevoegd! Zelf ook nog Benny & Joon toegevoegd. Heb een hele lijst met films die ik nog wil zien haha, moet ik echt meer tijd voor maken. Van het suggestielijstje heb ik ook alleen Inception nog maar gezien en die wil ik graag nog eens kijken want ik begreep er destijds vrij weinig van.

Ik doe graag mee. Films kijken vind ik heerlijke ontspanning. Mijn tips volgen nog.

1 like

Roma is zelfs uitgebracht door Netflix!

Mijn suggesties: Call Me By Your Name (Netflix) en In A Better World (Videoland).

1 like

Leuk! Ik wil zelf graag Gone Girl aandragen, wil ik al heel lang kijken maar het komt er steeds niet van

4 likes

sorry boekenclub, te weinig tijd, hello filmclub

7 likes

Wat leuk! Nu het weer echt herfst is, krijg ik ook weer zin in films. Ik heb alleen bijna alles al gezien… misschien ook wel leuk om een volgende keer wat meer obscure films te kiezen. Edit: of films in een bepaald thema.

3 likes

Goed punt. Ik kijk goede films ook graag nog eens. Vooral als ik zo enthousiast ben dat ik de film ook met anderen wil delen :smile: Maar dan is het vaak wel een tijdje geleden dat ik ze zelf heb gezien, voor ik ze herbekijk. Dus ik hoop dat een wat oudere film wint.

1 like

Ik vind twee films heel mooi. De ene is The scent of a woman. Al Pacino speelt hierin een prachtige rol. Ik kan nog opzoeken waar we hem kunnen kijken. De andere is Life of Pi. Volgens mij te zien op Pathé Thuis. Heeft veel Oscars gewonnen.

Wat tof! Kijk de laatste tijd erg veel films, dus vind het leuk om mee te doen.
Misschien ook leuk om eens een film te kiezen die op dat moment in de bioscoop draait?

1 like

Dat was ook mijn idee inderdaad, maar toen ik gisteren een poll wilde gaan maken zag ik dat er al een film gekozen was, haha. Geeft niks, leuk om zo snel mogelijk te beginnen inderdaad.

Voor volgende week dus weer nieuwe films aandragen? Of blijven de andere films staan? Ik ga vrijdagavond kijken denk ik. :slight_smile:

1 like

Leuk. Ik ga deze week kijken. Staat de film op Netflix?