FF Quiz 17 - 2020

Hoihoi, vandaag!!! ankomende woensdag 20 augustus 2020 is er weer een nieuwe quiz. Deze quiz zal gaan over van alles en nog wat, maar vooral over glimmende dingen.

De quiz kun je maken tussen 20:00 uur en 22:00 uur.

Zouden jullie tot die tijd dit topic leeg kunnen laten? Als je nog vragen hebt kun je hier FF algemeen quiztopic 2020 meer informatie vinden.

@moderators zouden jullie het topic kunnen pinnen? Alvast bedankt!

En dit keer met poll :wink: Ben je er bij woensdag?

  • Zekers
  • Geen denken aan

0 stemmers

Woehoe weer een nieuwe quiz. Leuk dat je er bij bent. Ik had bij voorhand gezegd dat de quiz over glimmende dingen zou gaan. Voor een deel is dat gelukt en voor een deel zit het hem in de beleving. Want als jij terug denkt aan een memorabele dag in je leven of als je terug denkt aan iets cools van vroeger, dan zie je toch ook dat glimmende randje om je herinnering?! (voor de volgende keer geef ik geen onderwerp op)

Goed, genoeg gekletst, we gaan van start. Succes!

  1. Tijdens de Oscars van 2019 droeg Lady Gaga een van de grootste gele diamanten ter wereld, de Tiffany diamant. Voor hoeveel dollar had zij op dat moment om haar nek hangen?
  • 25 miljoen
  • 30 miljoen
  • 35 miljoen
  • 40 miljoen

0 stemmers


  1. De verlovingsring die prinses Diana van Prins Charles kreeg, heeft Kate gekregen van prins William. De ring bestaat uit witgoud en een blauwe saffier. Om de saffier zitten diamanten. Hoeveel diamanten zitten er omheen?
  • 12 diamanten
  • 14 diamanten
  • 16 diamanten
  • 18 diamanten

0 stemmers


  1. In 2018 was eindelijk de Stuart diamant weer eens te zien. Hoeveel jaren heeft deze diamant in de kluis gelegen gewacht op het moment dat die weer aan de wereld getoond mocht worden?
  • 20 jaar
  • 30 jaar
  • 40 jaar
  • 50 jaar

0 stemmers


  1. Ik vraag me wel eens af wat de reden is dat prinses Mabel een trouwjurk heeft laten ontwerpen met allemaal strikken. Zou dat zijn omdat ze hiermee kon laten zien dat ze prins Friso gestrikt heeft? We zullen het nooit weten, maar wat we wel weten is hoeveel strikken er op de jurk zitten. Hoeveel zijn het er in totaal?
  • 234 strikken
  • 248 strikken
  • 265 strikken
  • 287 strikken

0 stemmers


  1. De trouwjurk van prinses Maxima viel ook erg op. Dat was niet door strikken, maar door de lange sleep. Hoeveel meter was de sleep?
  • 5 meter
  • 7 meter
  • 9 meter
  • 11 meter

0 stemmers


  1. In 1997 was KIA bijna failliet verklaard, maar nu in 2020 stond dit automerk in de top 10 best verkochte automerken. Hoe ze dat gefikst hebben? Door met militaire precisie een plan uit te denken en door samen te werken met een ander op sterven na dood automerk toentertijd. Welk merk was dit?
  • Toyota
  • Hyundai

0 stemmers


  1. Deze gruwelijke vette sportauto, de Hennessey Venom F5 (2017), is de snelste sportauto ter wereld. In hoeveel seconden is deze auto van 0 naar 300?
  • 14 seconden
  • 24 seconden
  • 34 seconden
  • 44 seconden

0 stemmers


  1. De dwergauto. Heeft deze type auto echt bestaan of was het alleen maar een concept en is dit de enige auto die er gemaakt is?
  • Is echt uitgebracht en in gereden
  • Was alleen een concept

0 stemmers


  1. Dit is de Volkswagen Beach Bomb uitgebracht door Hot Wheels als speelgoedautootje. Deze autootjes zouden 15.000 dollar waard zijn en de, zeldzame roze zouden net zoveel waard zijn als een nieuwe Porsche 911. Is dit waar?
  • Waar
  • Niet waar

0 stemmers


  1. Bovenstaande motor is de Suzuki Katana. Katana is in het Japans een wapen. Wat voor wapen is dit?
  • Zwaard
  • Mes
  • Bijl
  • Pijl en Boog

0 stemmers


  1. Al 19 jaar lang is de Suzuki Hayabusa de snelste productiemotor. Wat is de topsnelheid van deze motor?
  • 250
  • 275
  • 300
  • 325

0 stemmers


  1. K3 is in 1998 opgericht om de Spice Girls van de lage landen te worden. Dat is niet gelukt, maar beroemd zijn ze wel geworden en zeer geliefd bij kinderen en hun vaders. Hoeveel cd’s hebben zij in de afgelopen jaren uitgebracht? (het gaat hierbij om het totaal, dus van de oude K3, met Josje en de nieuwe K3)
  • 14 cd’s
  • 16 cd’s
  • 18 cd’s
  • 20 cd’s

0 stemmers


  1. Als ik zeg Neuz, survivaltips en e-mails, denk jij dan ook gelijk aan de Hoe overleef ik serie? In totaal zijn er 16 delen van verschenen waarin Rosa aka Roos, de hoofdrol speelde. Door wie is deze serie eigenlijk geschreven?
  • Caja Cazemier
  • Maren Stoffels
  • Francine Oomen
  • Carry Slee

0 stemmers


  1. Als ik zeg “Compowder” denk je dan ook gelijk aan een televisieserie?! Ja dĂ»h, dat is uit
  • Winx Club
  • My Life as a Teenage Robot
  • Fairly old Parents
  • Totally Spies

0 stemmers


  1. Wat een ballen had zij dat ze dit nummer zong toen ze 13 jaar was. Te stoer. Maare na dit liedje is ze in de vergetelheid geraakt en heeft ze geen een hit en/of bekends meer gedaan. Nu zit ze op kantoor. Eeuwig zonde. Is dit waar?
  • Waar
  • Niet waar

0 stemmers


Dat was al weer de laatste vraag van deze quiz! Viel wel mee, toch? De vragen 10 en 11 heb ik van mijn broer, dus ik heb (ook) iets nieuws opgestoken weer toen ik de quiz maakte.

2 likes

Ik wil quizzen! Vandaag of morgen ?
Woensdag 20 augustus hebben we niet dit jaar :joy:

1 like

omg ik weet niet wat ik heb deze maand maar ik ben constant in de war met de data
 vandaag dus. Sorry!

1 like

Leuk! Wel moeilijk

1 like

Eindelijk weer eens mee kunnen doen, leuke quiz. Heb wel weer veel moeten gokken, ik denk altijd dat ik best veel dingen weet, maar die quizzen hier zetten me altijd weer met beide benen op de grond :sweat_smile:

1 like

Super leuk. Bij de strikvraag (jaja haha) zat ik eerst de strikken op de sleep te tellen tot ik de antwoorden zag.

4 likes

:joy:, dat was wel echt heel knap geweest als je alles idd van die foto kon tellen. En @kika, dat heb ik ook altijd als ik weer een quiz maak hier. Ach ja, het moet ook maar net je eigen interesse ook hebben :wink:

1 like

Krijg ik extra punten als ik van nr. 15 weet hoe ze heet

1 like

Ja ja ik was nog op tijd :+1:t2:

1 like

He dat was een hele goede bonusvraag geweest. Nuja mocht jij het weten met je geheugenvaneengoudvis, dan vind ik het goed hoor. Wel zelf onthouden dan voor het einde van het jaar

Hierbij de antwoorden! Geen idee hoor of jullie op linkjes zitten te wachten, maar mocht je nog meer willen lezen dan kan dat in elk geval :wink:


  1. Lady Gaga had voor 30 miljoen dollar om haar nek hangen. Qua gewicht weet ik het niet, maar ik denk dat de ketting best zwaar is. Audrey Hepburn heeft deze ketting trouwens ook gedragen.

https://www.ad.nl/show/gaga-draagt-tiffany-diamant-van-30-miljoen~ad266b12/


  1. Om de saffier heen zitten 14 diamanten. Wist je trouwens dat de ring, door de historische waarde, 300.000 dollar waard is? Normaal gesproken kun je een soort gelijke ring voor ongeveer 85.000 dollar aanschaffen.

https://www.verlovingsringen.nl/magazine/kate-middleton-verlovingsring


  1. De jurk is bestrikt met 248 strikken . De strikken zijn ook echt onlosmakelijk verbonden aan Mabel en prins Friso. Bij de inhuldiging van koning Willem-Alexander droeg Mabel onderstaande jurk waar een stuk van de sleep in verwerkt is.

image

  1. De sleep was 5 meter lang.

  1. De Stuart Diamant heeft 40 jaar in de kluis gelegen. Echt zo lang! De set zelf, waar de Stuart Diamant deel van uitmaakt, is wel eerder uit de kluis geweest. Blijft gaaf hoor juwelen die je aan kan passen.

https://www.modekoninginmaxima.nl/mode-maxima-accessoires/eindelijk-het-zover-maxima-draagt-de-stuart-diamant


  1. Ze zijn gaan samenwerken met Hyandai . Dit automerk staat nu ook in de top 10 van best verkochte automerken van Nederland. Waarschijnlijk helpt de garantietermijn van 7 jaar daar wel aan mee.

https://www.ad.nl/auto/van-sulletje-tot-beste-jongetje-van-de-klas-het-succesverhaal-van-kia~af838526/


  1. Deze auto is in 14 (!!!) seconden op de 300 km/u. Echt waar kan ik een ritje maken in dat ding.

https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-zes-snelste-auto-s-ter-wereld~a60efe46f/


  1. Dit is wel echt waar ! Er is echt gereden in dit soort auto’s, maar ze waren niet echt heel veilig en een motor was toch iets praktischer dan een dwergauto. Vorig jaar is er nog een tentoonstelling geweest met allemaal van deze auto’s. En wie weet rijden we in de toekomst wel alsnog in mini dwergauto’s.

https://www.ad.nl/auto/waarom-de-dwergauto-nooit-groot-is-geworden~adb6e6df/


  1. Dit is ook waar . Een van die twee autootjes heeft in 2011 125.000 euro opgebracht op een veiling. En nu zijn ze dus net zoveel waard als een nieuwe Porsche 911.

https://www.ad.nl/auto/hoe-een-miniatuurauto-de-wereld-veroverde~abbd7c28/


  1. Dit is in het Japans een zwaard! Maar als ik moet kiezen, dan heb ik toch liever een motor.

https://www.ttmotoren.nl/merken/suzuki-gsx-s1000-katana/868


  1. 300 km/u. Nog niet eens extreem snel als je het vergelijkt met de snelste auto ter wereld die harder kan dan 480 (fabriekssnelheid). Maar omdat de EU 300 km/u voor een motor echt heel snel vond en ze niet wilden dat er nog snellere motors op de markt kwamen, is er een begrenzing ingevoerd. Vandaar dat al 19 jaar lang dezelfde motor op nummer 1 staat.

  1. K3 heeft in totaal 18 CD’s uitgebracht. Dit jaar brengen ze zelfs weer een nieuwe CD uit. Het liedje Bubbel staat daar ook op. Goed uitgekozen met deze hele Corona crisis.

  1. Deze serie is geschreven door Francine Oomen! In 2015 was er nog een boek uitgebracht waarin Roos in New York was. Dit is nooit echt een succes geworden. Best jammer want het was wel cool geweest als ze met ons zou zijn opgegroeid en nu ook een jaartje of 25 was. Zou ze dan al een kind hebben? Een eigen Appie? En is ze nog samen met Neuz? We zullen het nooit weten.

  1. Dit komt natuurlijk uit Totally Spies. Die waren echt te cool en die kleding in de serie is ook zo leuk altijd. Maar ja wat wil je ook als het getekend is door Fransen (oke en Canadezen).

  1. Dit is niet waar . Ze heeft nog op plek 10 gestaan in de top 40 met Atomic en ze is nu nog steeds bezig met zingen, presenteren en model zijn, maar dan vooral in LA.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie de quiz gemaakt hebben. Het was in elk geval weer leuk om een quiz te maken. Tot de volgende keer! :slight_smile:

7 likes

En hierbij de uitslag! Gefeliciteerd @Honey en @Ohappyday met de gedeelde eerste plek! Ook gefeliciteerd @littlenumbers en @Unquestionable met de gedeelde tweede plek. En dan nog heeeel wat die 12 punten scoorden. Good job :smiley:

Forummer Score
Honey 14
Ohappyday 14
littlenumbers 13
Unquestionable 13
Anna88 12
Taartje 12
Goudlokje 12
punaise 12
Sjern 12
GroenTakje 11
monkeyslut 11
Pippi 11
Puzzelmeiske 11
Hetty 11
Lepelsteeltje 11
Geo 10
Squidy 10
Vaiana 10
Jeminae 10
Dazed 10
Niettepruimen 10
Echo 10
Ferngully 10
Nefertiti 10
James 9
kika 9
cremeinyourcoffee 9
Circe 9
Calliope 9
Cookie 9
Petitfour 9
Issaaa 9
Baratheon 9
Roxy 9
Geheugenvaneengoudvis 8
Keerbeer 8
Ballorig 8
Gelatelli 8
Chili 8
Quinn 8
Mimosa 8
Crystalfire 8
Duchess 8
Ventilator 8
Huismus 7
Sandroe 7
Niffler 7
Fair 7
traveljunkie 6
Saturnus 6
176-716 6
L.C 6
Falafel 6
Katie 6
Insouciance 6
MaartenvanRossem 6
Wortel 6
ElizabethGilbert 6
Teenslipper 6
Medinilla 6
Bucky 5
mikselke 2
4 likes

Huh wat wow dit is mn beste prestatie ooit :cool:

1 like

5 vragen goed OMG :sweat_smile:

1 like