Fietsentopic

Ik heb die van de Action en die doet zijn werk al drie jaar goed elk weekend en vakanties op het station. Heb er vrijdag wel olijfolie ingegooid omdat ik hem niet meer goed loskreeg, werkt nu weer prima.

Ik heb ook al jaaaaren eentje van de action

1 like

Axa insteekketting van 140 cm dan kun je het makkelijk vastmaken aan iets en geen aparte sleutel nodig

Heeft iemand zo’n Tenways fiets? Ik wil misschien later dit jaar een elektrische fiets aanschaffen en heb dit merk vaker voorbij zien komen, ze kosten ± 2000 euro en dat valt mee voor een elektrische fiets.

Ik heb een nieuw zadel nodig voor mijn retro wielrenfiets, gebruik hem voornamelijk voor stad ritjes, al heb ik wel de ambitie deze zomer meer ritten te gaan rijden. Zadel moet vooral veilig zijn voor mijn broeken! Iemand tips?

Aan de forummers die een fietskrat voor of achterop hebben: kun je je fiets een beetje fatsoenlijk parkeren in een fietsenrek of moet je hem altijd ergens anders neer zetten?

1 like

Gaat bij mij eigenlijk altijd prima (krat voorop)

Dat krat is doorgaans niet veel breder dan je stuur toch?

2 likes

Ik heb een mandje en vind de fietsenstallingen op stations echt de hel. Er zitten overal van die stangen waar die mand dan tegen aan komt. Het is dat een mandje/krat handig is, maar het liefst zou ik het eraf halen.

4 likes

Ik had vroeger een mandje achterop en dat vond ik echt het allerbeste OOIT. Het breedste stuk van het mandje was dus in de lengte, zeg maar met m’n bagagedrager mee, dus het stak verder niet echt uit aan de zijkant. Echt nul problemen mee, niet asociaal voor anderen en zó chill een mandje. Ik wil dat eigenlijk weer.

@AutumnStorm niet breder misschien, maar wel massiever waardoor je je fiets niet altijd makkelijk ergens tussenwringt/anderen dat niet kunnen doen in een rek.

3 likes

Mandjes zijn vooral irritant voor mensen die hun fiets naast de jouwe in het rek willen zetten.

Tenzij je hem ‘andersom’ monteert.

1 like

Ja ik heb hem in de lengte voorop, kan hem altijd kwijt maar heb hier van het forum geleerd dat het lelijk is :joy:maar idc, het is top.

1 like

Ik heb deze fiets in het geel en zoek een krat/mand/tas voor achteraan. Vooraan wil ik niet. Ik wil er voornamelijk mijn werktas (rugzak) en zwaar hangslot in kwijt kunnen terwijl ik fiets. Idealiter kan ik het er gewoon op/aan laten zitten en hoef ik het niet steeds los te maken en mee naar binnen te nemen.

Wat is leuk en praktisch?

Ik kan mijn fiets overal kwijt met mandje. Ik heb wel iets smaller mandje (Cortina Dehli) dan een krat, en ik kan hem als het nodig is ook achterop klikken door het AVS-systeem. Super makkelijk systeem.

1 like

Kratje achterop is geweldig! Nooit problemen met parkeren en nooit zware tas tillen. Hengsel kan evt om je zadel als je bang bent dat ie gejat wordt. Gewoon met tiewraps vastgemaakt! Kost max 25 euro bij elke random fietsenmaker

3 likes

Mijn man heeft er een. Nu voor het tweede jaar. Die is er wel tevreden mee geloof ik.

2 likes

Mn broer en zijn vriendin hebben er allebei 1, ze zijn er heel tevreden over. Zijn lichte fietsen. Ik heb er ook een rondje op gefietst en fietste heel prima!
Ik heb er nu ook 1 besteld, de ago t. Maar die moet nog binnenkomen.

1 like

Ah bedankt voor je reactie! Kon online niet heel veel vinden over ervaringen met deze fiets.

1 like

Is er toevallig iemand lid van de consumentenbond die op wil zoeken welke elektrische fietsen goed scoren? Tips voor elektrische fietsen om een kleuter op te vervoeren zijn ook welkom.

En wat zijn je eisen? Er staan meer dan 1000 fietsen op :grin:
Max prijs? Radius? Open/gesloten kettingkast etc.

1 like