Ik ben me echt nog aan het oriënteren, ik heb er een nodig voor Max een jaar, maar ben er dan wel erg afhankelijk van. Qua prijs Max &3000, radius 60 km zou voldoende moeten zijn. Als het een model is wat goed door te verkopen is, is dat extra mooi meegenomen
Het fietsenmerk Pegasus komt heel goed uit de testen. Dus maakt niet heel veel uit welke denk ik.
Stevige fiets voor boodschap en kind is deze:
Hij krijgt een 7,6
Deze heeft een bafang motor en dat is wel anders dan bosch, bafang geeft meer wind in de rug, een bosch geeft meer ondersteuning naarmate je harder trapt.
Deze kwamen uit een keuzetest qua selectie.
Awesome heel veel dank!
Heeft iemand hier toevallig een longtail fiets?
En zo ja, bevalt 't? Welke heb je?
Ik heb die Cortina in een normale fiets en hij is qua gewicht heel zwaar.
Mee eens! Ik heb nu de normale maar ook de E-common gehad. De e-common fietste goed, maar had wel meerdere keren dat het achterrek los kwam te zitten. Hebben nu de e-common integrated family, die fietst ook goed.
Forummers hier die een mama fiets hebben (wijder stuur, lage instap, stuurslot, dubbele standaard) is het handig en zou je niet anders willen? Of kan een normale damesfiets ook? Ik hoef vooralsnog geen elektrische want gebruik m alleen voor rondom het dorp en sporadisch om naar de stad 5km verderop te fietsen. 2e hands wel een elektrische gazelle bloom voor 2000 euro gezien…
Ik heb nu een normale damesfiets maar redelijk sportief model waardoor ik weinig ruimte heb tussen mezelf en het voorzitje. En over een tijdje heb ik een dikke zwangere buik, dus extra ruimte is wel lekker!
Mijn huidige 5de hands fiets is te duur om te repareren dus die ga ik naar de kringloop brengen als ik een nieuwe heb.
Ik vind stuurslot en dubbele standaard wel echt handig zeker sinds de mini achterop zit, maar ik heb geen ouderfiets met extra ruimte, ook nooit gemist
Ik heb hetzelfde als krekel. Op een gewone damesfiets stuurslot en dubbele standaard en vooral die laatste is zo fijn. Zou echt niet zonder willen als ik een of twee kinderen voor/achter op heb zitten.
Had bij de eerste een normale fiets maar met voorzitje vond ik het opstappen wel echt moeilijk.
Van een kennis heb ik begrepen dat het super fijn werkt omdat je het stuur vast kan zetten en je fiets heel stabiel staat daardoor. Maar het zijn wel zware fietsen. Ik heb er zelf ook eens op gefietst en het is met sturen wel heel anders. Je moet veel wijder insturen en het is een breed stuur. Als je wat oefent van te voren/als je er even op hebt gefietst ben je er wel zo aangewend.
Zie nu pas de €2000? Is dat een niet elektrische fiets? Dat is echt absurd! Heb mijn ouderfiets tweedehands gekocht voor €400. Een cortina die nauwelijks gebruikt was.
Dubbele standaard is handig maar koop je ook gewoon los voor elke fiets. Waar gebruiken jullie het stuurslot voor dan? Ik heb het er op zitten maar gebruik het eigenlijk nooit.
Nee, een tweedehands elektrische!
Kan een normale mama fiets (gazelle bloom) 2e hands voor maar 400 euro kopen!
Stuurslot is voor het voorzitje handig denk ik?
Ik heb toevallig allebei gehad met kind, een normale fiets met voorzitje en nu een moederfiets met achterzitje. Ik vind de dubbele standaard en stuurslot het fijnst en verder vind ik een moederfiets niet per see prettiger. Ik vind hem juist best wel lomp en zwaar (en daardoor ook veel zwaarder fietsen) in vergelijking met m’n vorige fiets. Zou met twee kinderen denk ik voor elektrisch gaan als dat kan qua budget maar ook veilig stallen.
Als je voor een normale fiets gaat, let dan op dat het frame wel geschikt is om een achterzitje aan te maken. Dat was de reden dat ik een andere fiets moest zoeken toen mijn kind naar achteren moest.
Ik vind het echt top een moederfiets. Mijn kinderen zijn nu groot, maar ook dan nog fijn voor een groot kind achterop (als er iemand komt spelen, of die 5000 school- en gymtassen. Ik heb wel een mand voorop en fietstassen. Dat stuurslot is super fijn. En het is idd een lompe en zware fiets, maar ik heb daar geen last van. Ik fiets al jaren iedere ochtend een aantal kilometer naar school met ze en ik zou daarvoor niet elektrisch gaan eerlijk gezegd, is (in mijn ogen) alleen maar gedoe met opladen en stallen en kans op diefstal.
En voor mij zou het niet zo veel toevoegen omdat mijn kinderen zelf fietsen en minder snel dan een elektrische fiets gaan, ik fiets heel vaak met ze samen dus zou dan niet lekker hard op dat ding kunnen gaan.
Ik heb een stuurslot op m’n stadsfiets laten zetten. Een dubbele standaard ging helaas niet. Verder zou ik een zwangere buik sowieso een goede reden vinden om je kindje achterop te zetten. Dat heeft een vriendin met mamafiets ook gedaan. Edit: zij heeft ook de gazelle Bloom, niet elektrisch, en nu een longtail nu de kindjes ouder zijn. Ja je bent niet pijlsnel maar als je toch geen haast hebt of niet veel fietst.
Ik heb een elektrische fiets, maar ik fiets 15 kilometer per dag. (ja dit kan ook op een stadsfiets, dat weet ik).
Ik heb race fiets vragen
Waar laten mensen hun shit? Ik had vandaag een topje aan dus geen zakken voor telefoon of sleutels ofzo? Had nu maar een hardloop riem omgedaan.
Zou eigenlijk wel graag een telefoonhouder willen ook voor google maps oid. Maar zie dat eigenlijk nooit bij iemand en heb echt het idee dat er allemaal ongeschreven fiets regels zijn ofzo? ook qua kleding en sokken.
Want heb een short met helpen en ja zou het liefst daar gewoon een sport bh onder doen en dan zo fietsen maar volgens mij is dat not done.
En moet ik mn fiets ‘verzorgen’ als ik ermee gereden heb? Los van modder en vuil verwijderen oid
In je wielrenshirt! Die hebben een aantal achterzakken voor telefoon, sleutels, reepjes. Ik heb ook een klein zadeltasje waar een reservebandje en wat kleingeld in zit.
Veel wielrenners vinden het een goed excuus veel geld aan hun hobby uit te geven dus die fietsen met speciale fietsnavigatie (wahoo, garmin). Ik moet zeggen dat ik dat ook een stuk makkelijker vind om van te voren een route te plannen, want dan weet je dat je op chille wegen fietst en niet ineens op een schelpenpad uit komt. Ook in zuid limburg wel fijn dat je vooraf de hoogtemeters weet.
Fietsverzorging doe ik niet aan, af en toe ketting smeren, maar goed, ik ben redelijk lui daarin.
Ik twijfel om voor mijn nieuwe fiets een Diamond frame te kiezen ipv een damesmodel.
Ik wil een fiets waar ik ook op reis zou mee kunnen en dus langere afstanden fiets. Maar dagdagelijks fiets ik niet verder dan 10 km per rit. Ik twijfel hoe irritant zo’n bovenbuis is met rokjes / kleedjes aan. En of een fietstas met boodschappen etc achterop niet in de weg zit om je been over te kunnen zwaaien?