Is het een musical achtige film of bedoel je dat de achtergrond muziek goed is gekozen?
Nee, de achtergrondmuziek inderdaad!
Ja ik las dat ze daarom expres âWuthering heightsâ tussen aanhalingstekens op de film poster hebben gezet. Zodat de bedoeling overkomt dat het geen letterlijke verfilming is, maar âinspired byâ zeg maar.
Ik ga vlg week, ben benieuwd
De 2011-versie van Andrea Arnold staat het dichtst bij het boek qua sfeer. Maar zij staat bekend om haar rouwe films. Ze hebben buitgebreid gezocht naar Heathcliff, ook binnen de UK Romani community.
Ik moet wel zeggen dat âWuthering Heightsâ het beste de toxiciteit van het verhaal laat zien.
Ik heb dus even de hele Wuthering Heights (serie?) gemist. Super veel zin om al deze versies te kijken. Zal ik ze gewoon kijken op volgorde van uitkomst?
Ga proberen het boek eerste te lezen, maar misschien dat luisteren ergens ook kan. Ben niet zoân held in lezen en klassiekers kunnen flink pittig zijn geloof ik.
Ik ben vandaag naar Wuthering Heights geweest en vond het echt een kutfilm haha. Ik was van tevoren al wel skeptisch vanwege de casting en omdat ik saltburn ook kut vond maar had door de soundtrack en kostuumkeuzes toch een beetje hoop dat het in ieder geval een leuke campy adaptatie zou zijn. Heb wel echt geprobeerd om er zo neutraal mogelijk in te gaan maar hij deed het echt niet voor me. Cinematografisch best mooi, kostuums kon ik ook inkomen, soundtrack vond ik nice en ik ben echt niet zo puristisch als het op adaptaties aankomt, maar het was wel gewoon echt platgeslagen fanfiction en thematisch heel eendimensionaal (en daarmee ook gewoon te saai voor dik 2 uur imo).
Echt zonde want op papier had het echt wel potentie en er zaten ook echt wel toffe keuzes in her en der, maar dat had ik dus precies zo met saltburn. En net als bij saltburn vond ik het einde echt heel stom, werd echt een beetje pissig van die montage lol. Vind sowieso dat Emerald Fennell haar publiek vaak onderschat EN ze heeft de neiging om heel edgy/freaky te willen zijn maar is dat vervolgens gewoon echt niet en dat irriteert me ook mateloos dus ik denk dat we elkaar ook gewoon niet zo liggen :â)
Zoveel zin in! The martian vond ik heel goed.
De 1939 versie met Merle Oberon is mijn fave. Zij is zooo goed.
Ja, de film klopt ook niet, maar jaâŠ
Heb ook een tv versie met Richard Burton gezien en die vond ik toch minder. De versie uit 2011 lukte me niet om af te kijken.
Ik wil ook nog die met Tom Hardy in die lelijke pruik zien ![]()
Ik ben naar Marty Supreme geweest en in het begin zat ik er helemaal in. Leuke editing, je wordt direct in het verhaal gezogen. Maar na een tijd (anderhalf uur gok ik) ging het me helemaal tegenstaan omdat het maar bleeeeef duren. De ene na de andere escalatie en steeds absurder. Normaal kan ik daar prima in mee, maar nu vond ik het echt te lang.
Had denk ik echt wel korter gekund om toch hetzelfde punt en gevoel over te brengen.
Ik heb net met mijn moeder one battle after another gekeken. Ik vond het erg spannend, soms ook grappig. Sommige dingen kon ik raden wat er zou gebeuren. Maar voor de rest is het een goede film!
Marty Supreme is een klotefilm. Maak een veel te lange film, doe er een ouderwetse filter overheen en je hebt een Oscarbait film.
Ik verliet zo de bioscoopzaal na die film
Vrijwel elke scene wordt er door elkaar heen geschreeuwd en is er zoveel kabaal en dat 2,5 uur lang, ik moest echt bijkomen. Echt een soort trippy ADHD film
Ik heb 'm nog niet gezien dus geen mening over verder maar dit was ook wel een beetje te verwachten met Josh Safdie als regisseur toch?
Ja de persoon waarmee ik was vond hem wel heel leuk dus het moet je ding zijn!
Ja dat bombastische vind ik op zich juist chill, ik vond vooral bepaalde scĂšnes echt te langgerekt. Je kan alles met de juiste muziek en hoek spannend maken, maar hier had je wel een voorliefde nodig voor pingpong.
Mijn vriend is groot sportliefhebber en ik heb wel even moeten vragen halverwege of dit a.u.b. niet betekent dat we dit ook nog gaan volgen. Antwoord was nee dus niet pakkend geweest.
Ik probeerde een boek te lezen terwijl deze film op stond (ik was na 10 minuten al afgehaakt met kijken), en het klonk echt als een soort improvisatietheater ofzo, waarbij acteurs denken dat ze vooral veel en hard moeten schreeuwen. ![]()
Ik zit nu in de bios en het is nu even pauze, maar Jezus die pauze heb ik ook echt nodig. Het ging van 0 naar 100 en het stopt niet. Ik probeer mân vriend over te halen om weg te gaan
Edit:
Film is afgelopen, tweede helft kon ik beter verteren
Pauze in films mag echt terugkomen hoor, zeker nu de standaard 2+uur is nu. Gewoon soms de optie hebben
Ze doen nu bij Pathé een test bij verschillende bioscoops bij films met een bepaalde lengte. Het staat er dan nu ook bij als er wel een pauze is. Ik ben nog niet geweest maar wel chill om gewoon even tussendoor naar de wc te kunenn zonder stress. Te vaak richting de wc gehold als de end credits draaide terwijl ik het wel netjes vind om daarvoor ook nog even te blijven zitten
OMGGG ECHT?! Mijn blaas zou dit heel chill vinden