Filmtopic #2

Ik ben niet zo’n Sean Penn-fan, maar hij speelde echt goed hierin! Heb vaak zitten lachen dankzij hem.

edit:

Ik heb Hamnet afgelopen weekend gezien en ik heb er ook echt van genoten. Heb ook zitten wenen en toen de lichten terug aan gingen, zag ik dat er nog veel andere mensen met mij hebben geweend haha.

6 likes

Hamnet gezien, vond hem echt mooi :heart:

2 likes

De muziek is ook zo mooi in Hamnet :heart:

2 likes

Wauw zeg hoeveel wordt er al verklapt in die trailer, je hoeft de film bijna niet meer te zien

2 likes

Ik ben vanavond naar Wuthering Heights geweest, heb het boek in mijn twintiger jaren gelezen, leuk om nu de film te zien. Vind het een mooie tragische film met mooie beelden, prachtige jurken van Catherine en vind bepaald kleurgebruik en settings in scènes prachtig gemaakt.

5 likes

Interessant, ik ken het verhaal niet maar dacht door de trailer dat ik al bijna niet meer heen hoefde te gaan. Vond ik zo goed als alles verklappen, of valt dat mee?

2 likes

Heb de trailer net bekeken en ja vind je dat? Dat vind ik niet, het is ook al een vrij bekend verhaal, deze film. Hoe het afloop zie je ook niet terug in de trailer en de film duurt ruim 2,30 uur dus zeker de moete waard om helemaal te kijken als je een trailer van 2 minuten gezien hebt!

2 likes

Ik ga volgende week en ben zo bang :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik ben net geweest, ik heb het boek nooit gelezen dus ik kan niet heel goed oordelen.
Twijfel ook wat ik van het verhaal vind, ik had vooral irritaties naar het verwende gedrag van Cathy. Al denk ik dat dat de bedoeling is. Ik vond het in ieder geval alles behalve romantisch of tragisch.

Daarnaast waren de beelden prachtig, tot in het ongemak bijna. En de kostuums, wauw!!!

Is het een aanrader om het boek nu alsnog te gaan lezen?

1 like

Ja het is de bedoeling dat Cathy onuitstaanbaar is want dat is ze in het boek ook! Vond je het einde niet tragisch? Ja mooi he die jurken en kostuums!

Het boek is echt een klassieker dus altijd leuk om nog te gaan lezen!

@Vaiana niet bang zijn!

3 likes

Top, ga ik hem lezen! Hopelijk lukt dat een beetje in het Engels!

Het einde was uiteraard wel tragisch, maar aangezien ik zo’n hekel had aan C en uiteindelijk ook aan H, kon het mij niet veel schelen haha.

1 like

Ja die heb ik vorige week dinsdag ook gezien, hij was erg mooi en ik moest ook huilen bij meerdere stukjes😭.

3 likes

Als iemand die ook Wuthering Heights heeft gelezen heb ik juist echt totaal geen zin om de film te kijken. Echt niks eraan klopt, het lijkt wel Wuthering Heights fan fiction ofzo.

Een key onderdeel van het boek is dat Heathcliff niet wit is, hoe kan je dan Jacob Elordi casten? En Catherine is rond de 18, Margot Robbie lijkt toch geen 18?? Haar leeftijd verklaard ook haar gedrag, beetje raar om dan iemand van 35(?) te casten.

De kostuums zijn ook niet historisch correct.

7 likes

Maar dat is toch ook juist het punt, dat het geen een op een verfilming is van het boek, maar meer een soort losse interpretatie ervan? Ik heb de film nog niet gezien hoor maar zo lijkt het op basis van de trailer

2 likes

Dat kan, en ik heb er dan geen interesse in! Sowieso snap ik niet dat er 35 verfilmingen van 1 verhaal nodig zijn maar ok dat is weer een andere discussie :sweat_smile:

3 likes

Ja, hoezo zoveel versies van wuthering heights en Jane Eyre??? Beter maken ze eens een goede versie van the tenant of wildfell hall, want die miniserie uit de jaren 90 is niet best.

1 like

Haha nee eens!

Even een vraag aan alle filmkenners hier: hebben jullie een favo Wuthering Heights-verfilming? Ik heb volgens mij alleen die met Juliette Binoche ooit gezien op de middelbare school. Ik vond dat toen heel mooi maar ik zie dat die juist heel slecht is ontvangen haha.

3 likes

Het is Pinterest aesthetic fanfiction. En dan alleen van het eerste deel van het boek, de thema’s die jij benoemt zijn niet relevant in deze versie.

Ik vond het zonde van mijn tijd. Zelfs de kostuums/production design konden het niet boeiend houden.

4 likes

Ik vind de versie met Timothy Dalton en Anna Calder-Marshall heel erg mooi (1970) 🩷

1 like