Filmtopic #2

Ik vond marty supreme een koortsdroom, helemaal kut vergeleken met a complete unknown en ik kreeg er helemaal stress van. Geen aanrader.

1 like

Haha ja die pauze is echt fijn, ik heb hoop dat het blijft :grin:

Vanmiddag naar PathƩ voor Twenty One Pilots :partying_face: zonder pauze weliswaar

1 like

Ik heb net Bring her back gekeken en dit was echt de goorste film die ik ooit heb gezien. Echt wat mega smerig! Ben helemaal in shock haha

Ik heb vandaag Marty Supreme gezien en vond het echt een toffe film haha. Grappig, absurd, zielig, goeie cast, vette shots en leuke muziek!

6 likes

Gisteren naar The Testament of Ann Lee geweest en ik vond het een hele mooie, meeslepende film! Ik hou van zang en dans, maar het moet wel een bepaalde logica hebben en dat zat helemaal goed in deze film.

Wuthering Heights heb ik eerder deze week gezien en die vond ik eigenlijk wel vermakelijk. Leuke stijl, juist niet realistisch en wat bombastisch. De soundtrack is ook :ok_hand:t2:

3 likes

Ja vond hem ook leuk! Vond vooral de muziek heel tof

1 like

Ik vond het sowieso een gekke move dat het ooit weggegaan is. Ik haalde dan vaak nog een tweede bak popcorn en wat te drinken. Dus kan mij wel voorstellen dat het hun ook gewoon extra geld oplevert

1 like

Ik vind het eigenlijk niet fijn en sowieso te lang. Mss voor ā€˜s avonds wel leuk, maar ā€˜s middags vind ik het vaak zo nutteloos nu doordeweeks. Mensen zijn vaak gelijk afgeleid en blijven dan toch praten of op hun telefoon als de film weer is begonnen.

Ik heb sowieso een stalen blaas, maar ik zou denken dat 5-10 minuten voor de rustige momenten dan ruimmmm voldoende zou moeten zijn. Film duurt al lang genoeg zonder haha

Ja meestal red ik het einde van de film ook zonder problemen. En de pauze moet inderdaad niet ervoor zorgen dat mensen gaan kletsen en zo. Het is voor mij denk ik meer de lengte van sommige films. Dat ik denk okƩ 1,5 of 2 uur zitten prima. Maar bij films van 3 uur of langer denk ik wel okƩ had nu wel nog even iets willen drinken of chill gevonden dat ik weet dat ik sowieso alles kan zien zonder stress of ik toch niet later naar de wc moet. In een filmhuis loop ik dan toch sneller even weg als ik echt na de wc moet omdat het kleinschalig is en ik dan eigenlijk niemand tot last ben. Bij de grote zalen voel ik mij echt bezwaard. Maar bij een filmhuis dagje kijk ik soms ook 3 of 4 films op een dag. Dus dat is ook niet de gemiddelde bezoeker.

1 like

ik ben de laatste jaren nog nooit tijdens een film niet naar de wc gegaan, ik zou pauze echt heel fijn vinden. ik drink nu ook maar zo min mogelijk maar ik wil in de bios gewoon eten en drinken zonder erover na te moeten denken dat de snacks me dorstig maken en ik minder moet eten en ik mn frisdrank ook niet in van die lekker grote teugen moet drinken

ligt aan mijn blaas hoor maar ik ben sowieso niet de enige en met films van 2,5+ uur is het voor bijna niemand echt comfortabel lijkt me

4 likes

Ik snap sowieso niet waarom zoveel films nu 2,5 uur moeten zijn! 90 minuten is een perfect acceptabele lengte. Niet alles hoeft een Lord of the Rings ass zit te zijn.

31 likes

ja daar mag ook gewoon echt mee gekapt worden inderdaad

3 likes

Ik vind het aan pauzes ook juist super irritant dat iedereen dan popcorn gaat houden en die met vol volume weg zit te malen :nauseated_face: Vooral bij films die wat meer op het avondeten beginnen vind ik het juist chill dat mensen dat minder doen.

Overigens vind ik pauze soms wel prima maar het haalt je wel vaak uit de film

2 likes

Ik kom even de film I Swear tippen. Komt volgensmij eind maart in de bioscopen. Prachtige film gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een man die opgroeit met Gilles de la Tourette.

4 likes

Februari was een mix van Oscar-nominaties afgewisseld met nieuwe bioscoopfilms en oude films.

Ik zag voor het eerst The Shining! Dacht altijd dat ik 'm vroeger al had gezien omdat er zoveel iconische scenes in zitten die je vaak voorbij ziet komen, maar dat was toch niet zo. Erg blij dat ik hem op het grote doek heb kunnen zien, wat een geweldige horror-elementen zitten erin. Doorgedraaide Jack is echt zoo goed.

Marty Supreme vond ik echt nog veel leuker en beter dan verwacht! Gezien het onderwerp dacht ik dat het niet zo boeiend zou zijn, maar het hoge tempo vond ik juist echt fijn. Ook best veel gelachen, en Chalamet is toch wel echt heel goed. Begon hem een beetje zat te raken maar hij weet me dan toch weer te verrassen hier.

Wuthering Heights!!! Ik zag de lage rating en hier werd ie volgens mij ook niet echt gewaardeerd maar ik vond dit dus helemaal fantastisch. Fijne chemie, prachtige kleuren en sferen, de muziek van charli xcx erbij maakte het echt toppppp en krijg ik sinds het zien niet meer uit m’n hoofd. Ik ga hem sowieso nog een keer in de bioscoop kijken.

Hamnet vond ik helaas tegenvallen, aangezien die juist hele hoge ratings krijgt waren mijn verwachtingen ook best hoog, maar mehhh. Jessie Buckley is echt geweldig maar het verhaal en dan de connectie met het toneelstuk kon ik echt weinig mee. Shakespeare vind ik altijd maar ingewikkeld, maar dat zal aan mij liggen lol.

Deze maand EINDELIJK Project Hail Mary! Ik ben echt nog nooit in m’n leven zoooo gehyped geweest voor een film, al sinds ik weet dat ie wordt gemaakt erop aan het wachten. Samen met m’n vader die het boek ook zo leuk vond erheen :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Oooo in het kader van tippen deel ik dan Roofman. Ik heb me echt zó vermaakt met die film! Lach en een traan. Sowieso Kirsten Dunst :star_struck: maar Channing Tatum zit er ook in en die acteert eigenlijk… Best heel goed. (Nooit geweten)

5 likes

Ik keek net de trailer van Reminders of Him

Scotty is echt een cutie maar wie hebben ze gecast voor Ledger :sob: Zo jammer

Cutie Scotty

Who dis Ledger :sob:

Wuthering Heights vond ik echt emotional damage (in de positieve zin van het woord). De muziek vond ik echt prachtig. Moest in het begin wel even inkomen in het ā€˜donkere’, maar vond het echt een mooi gemaakte film.

4 likes

Op de film the help is genoeg aan te merken verhaal technische zeg maar de witte redder enzo maar de acteurs zijn zo goed in deze film. Ongelooflijk hoeveel kleine veranderingen in de gezichten voorbij komen. Viola Davis en Octavia Spencer spatten van het scherm maar eigenlijk doet bijna iedereen dat. Om de scĆØne waar Minny aan Celia verteld dat ze poep in die taart heeft gestopt. Die hoofden en dat die celia zo zegt eh bedankt voor het delen. moet ik altijd weer lachen. Ik vind trouwens dat Celia een van de beste rollen is van Jessica Chaistain.

Nu Hidden figures weer kijken. Octavia Spencer speelt daar ook zo goed in en ze heeft een leuke rol. Die film is ook al 10 jaar oud bizar hoe snel de tijd gaat.

5 likes

Ik was dit boek gaan lezen omdat de film uitkwam. Schrok ook beetje van Ledger. Vooral, wat is die baard???
Verder verwacht ik weinig van de film, vond het boek ook niet mega

1 like