Filmtopic #2

Ja same, ik las ook om die reden het boek. Ik zat te wachten op een plot twist maar ik was vergeten dat het van Hoover was dus die plot twist kwam natuurlijk niet, jammer.

Om deze reden heb ik ook Project Hail Mary gelezen trouwens. Moest er echt aan wennen dat Ryan Gosling is gecast als Ryland :sweat_smile:

Misschien moet ik die ook maar kezen! Weet ik niks van verder!

2 likes

Gaan we echt spoilers plaatsen over een film dat al oud is en juist het stuk dat ge-meme’d is? :joy:

3 likes

Voor de mensen die de film nog niet hebben gezien wel zo leuk dacht ik.

5 likes

Shit. Wuthering Heights was goed. Net zo goed als de film uit 1939? Never!

2 likes

Goed?? Heb je je oren en ogen dicht gehad :rofl:

2 likes

Nope, net nog ff gecheckt en had toch echt m’n lenzen in vandaag

4 likes

Ik heb hem net gekeken na je tip, prachtige film inderdaad! Confronterend om het eens vanuit zo’n perspectief te zien, stond er nooit echt bij stil wat de impact is.

3 likes

Ik vond hem ook heel indrukwekkend, en ook goed geacteerd!

1 like

Ik heb net La source de femmes gezien en een erg goede en mooie film! Prachtig geacteerd ook. Echt comedy vond ik het niet maar er zaten zeker wel leuke en grappige glimlach stukjes tussen. Je kan deze film nu kijken ivm internationale vrouwendag via het her film festival 2026. Made in Dageham staat er ook tussen, een erg leuke film is dat. De komende dagen de rest maar even bekijken!

Is dat die acteur die al 2 keer keihard het n-woord riep terwijl zwarte acteurs op het podium stonden?

1 like

Het is inderdaad die film, maar het was de persoon waarop de film gebaseerd is die dit riep, niet de acteur.

6 likes

Oh, ik dacht dat ze als acteur iemand hadden gecast die zelf ook Gilles de la Tourette heeft maar dat is dus niet zo.

Nog meer Lost Media nerds? Ik vind het geweldig wanneer verloren films gevonden worden.
Hopelijk ooit Cleopatra met Theda Bara

4 likes

Jezus wat is wuthering heights een kutfilm, echt teringsaai. Zelfs de visuals zijn niet sterk genoeg om mijn aandacht te houden…

3 likes

Ik wil hierbij even zeggen natuurlijk zei hij het toen zwarte mensen op het podium stonden. Dat is het hele probleem met coprolalie (een symptoom van Tourette). Je zegt onvrijwillig dingen waarvan je weet dat het sociaal niet gepast is. Je gaat in je eigen huis waarschijnlijk ook niet roepen dat je een bom hebt maar kan dat dan wel weer doen in de rij bij het vliegveld. Het hele ding is dat het onvrijwillig is dus die persoon had geen controle over dat hij dat ging zeggen. Heel erg voor de acteurs maar laten we nu niet om hun te verdedigen doorschieten naar validisme. Het was voor beide partijen verschrikkelijk. De enige die fout zit is de BBC die het in de uitzending heeft laten zitten.

11 likes

Ja, eens. Ik wilde ook zeggen waar jij mee eindigde: heel raar dat het n-woord niet werd gemute maar dat ze het er gewoon inlieten.

1 like

wilde nog even zeggen dat ik in januari ofzo naar deze film ben geweest doordat jij dit postte en omg ZO gelachen, echt heel grappig, en vond de ontroerende en verdrietige stukken ook mooi.
en ben door @vitaminwater nu ook benieuwd naar zijn andere film!

2 likes

The Green Butchers is echt fenomenaal en Adam’s Apples is ook leuk!

1 like

Aftellen tot Project Hail Mary! Heb er echt zin in

5 likes