Filmtopic #2

jaaa woehoe ik ga zondag!

1 like

Leuk, veel plezier!

Ik heb net Get out gekeken op Mubi :sob::joy::sob::joy::sob: Echt een aanrader, maar staat er nog 1 dag op en daarna verdwijnt-ie

2 likes

Ik vond wuthering heights echt fantastisch en al die negatieve reviews echt boomerig eigenlijk. Love Margot Robbie masturberend tegen een rots, 10/10 would recommend

9 likes

Met de disclaimer dat ik zelf het boek nooit gelezen heb: ik vind al dat geklaag over afwijkingen van het boek ook een hele saaie vorm van kritiek. Vooraf is duidelijk aangegeven dat het geen accurate verfilming van het boek zou worden en dat ze veel artistieke vrijheid zouden nemen.

En dan is het precies dat en is iedereen boos omdat het niet als het boek is. Oké? Volgens mij zijn er nog minstens 3 andere verfilmingen? Ga die kijken dan.

Ik vond de film ook echt leuk voor wat het wilde zijn!

7 likes

Ja, eens! Snobistisch gedoe, mensen worden zelfs boos haha doe normaal

3 likes

Ik vind het ook opvallend dat het de laatste jaren/tien jaar ofzo lijkt alsof iedereen recensent is als ze een film of boek kijken/lezen.

Wat is er mis met gewoon een film kijken zonder daar op een meta manier iets van te vinden? Het komt denk ik door socials en reviewsites enzo, maar ik vind dat zo irritant. “Vroeger” keek je gewoon een film en als je het erover had, dan ging het meer over wat erin gebeurde. En ja tuurlijk waren films ook slecht of goed maar dat deed er toch minder toe ofzo.

11 likes

Het is vooral ook elkaar napraten op social media, waarvan een deel volgens mij ook geeneens het boek heeft gelezen of zichzelf opeens een professor of the arts vind na het wel gelezen te hebben.

Vind het overigens juist dan ook weer heel boomerig om mensen die het niet leuk vinden zo te noemen haha. Zo typisch old millennial trying to be Gen Z gedrag op het forum vaak.

Ik vind het een heel lastige film ook om te beoordelen, vond het gewoon leuk en vermakelijk, gewoon een film met niet echt diepgang ofzo. Beetje gericht op het spicy romance booktok publiek. Vond veel beelden juist heel mooi gekozen qua kleuren en de keuzes qua kostuums ook echt leuk gedaan. Alleen denk ik dus ergens wel dat er meer in had gezeten, kan alleen m’n vinger er dus niet opleggen wat het is? Want ik vind dat goth/ weirde vaak juist heel leuk (zoals nu ook bij Bride/ Frankenstein en Yorgos Lanthimos films), mss hadden ze dat ergens wat verder door moeten trekken? Of trokken de bijrollen te weinig aandacht, geen idee. Maar echt niks de moeite waard om idd boos om te worden.

6 likes

Ben overigens donderdag naar I Swear geweest en ben misschien met lage verwachtingen gegaan (soms vind ik dat soort films beetje een Lifetime movie achtige vibe hebben), maar ik vond het echt de moeite waard.

Wat er gebeurd is bij de Baftas had eigenlijk ook zo in de film gekund, waar er ook soortgelijke pijnlijke momenten in zitten. Als het niet zo gĂȘnant zou zijn, zou het bijna de perfecte publiciteitsstunt zijn.

Moet ook eerlijk bekennen dat mijn eerste reactie toen bij dat nieuws ook was van, nou die film hoef ik niet te zien. Terwijl dit natuurlijk gewoon 100% de fout van de BBC is. Ook goed om dat bij m’n eigen gedrag ook te corrigeren.

4 likes

Heerlijk bios dagje. Eerst sentimental value en daar it was just an accident.

3 likes

Nou ja, het zou wel fijn zijn als er een keer een goede verfilming komt.
En er is een ding anders in de film dat ik echt heeeel jammer vind

Samenvatting

De vader is nu de combinatie van Cathy’s vader en Hindley. De rivaliteit tussen Heathcliff en Hindley vind ik wel belangrijk voor het verhaal.

Ah, dit verklaart echt precies waarom ik dit personage in de film zo dubbel vond en niet begreep. Heb het boek te lang geleden gelezen om dit nog te weten.

2 likes

I wish!

1 like
Project Hail Mary

Ik ben echt positief verrast. Natuurlijk miste er veel uit het boek, maar dat is altijd met een boekverfilming, dus dat was te verwachten. Maar ik vond het echt heel goed gedaan. Visueel ook echt een feestje, en wel heel trouw aan het boek. En zo blij dat ze geen CGI voor Rocky hebben gebruikt maar een puppet. Ondanks dat hij een hoopje stenen is is hij zo expressief :pleading_face::heart_eyes:

3 likes

Ik ben gisteren naar de film Sirāt geweest en wauw wat een goede film! Zo cool ook dat er gefilmd is op een échte rave en dat de hoofdrolspelers geen professionele acteurs zijn maar gewoon mensen die zichzelf spelen. En de muziek vond ik ook heel goed, ik zat er helemaal in.

Heeft iemand anders hem ook gezien?

Edit: ik zou de trailer niet kijken als je niet van spoilers houdt. Er wordt best veel in verklapt vind ik.

Hier kun je wel de muziek luisteren:

7 likes

Ja eens! Had het boek net de dag ervoor uit dus alles zat nog heel fris in mn hoofd en wist wat er ging gebeuren, maar vond het desondanks nog heel leuk. Ze hebben ook goed de humor en ontroerende momenten weten over te brengen

2 likes

Ik ga donderdagavond pas en ik wil nu al gaan :sob: kan echt niet wachten, heb in tijden niet zo uitgekeken naar een film

2 likes

Ik heb hem zojuist gezien! Vond het een bijzondere film.

1 like

Ik heb hem begin deze maand gezien! Ging er blind in en was blij dat ik mijn oordoppen bij me had, want dit in combinatie met het volume in Pathé was anders wel echt te intens. Vond het idd ook een bijzondere film, heel anders, likeable mensen en ook veel symboliek.

Echt de moeite ook wel door de muziek om het in de bioscoop te zien. Weet niet of je thuis dezelfde ervaring kan evenaren (zonder je buren te ergeren).

1 like

Ik ben een week geleden geweest en weet nog steeds niet helemaal wat ik er van vond eigenlijk haha. Moest echt bijkomen na afloop. Mijn voorlopige conclusie is dat ik het een heftige film vond maar niet perse goed? Zou het niet snel aanraden aan iemand denk ik.

2 likes

Eens, de muziek voegde echt wat toe vond ik! Inderdaad een bijzondere film met veel symboliek. Ik dacht eerst dat ik het misschien moeilijk te volgen zou vinden omdat het een Spaanse film is, maar doordat het cinematografisch is, had ik daar helemaal geen ‘last’ van.

@quarterlife grappig dat we zo verschillen hierin. Ik moest er ook van bijkomen en dat vond ik nou juist zo goed! Ik heb hem ook al aan mensen aangeraden haha. Het is inderdaad wel een heftige film, maar tegelijkertijd ook heel mooi vind ik.