Ik heb PHM afgelopen donderdag gezien en m’n vriend en ik praten er nog over. We hebben beide het boek gelezen een paar maanden terug en we zijn beide ermee eens dat het boek zoveel beter is. De film voelde eigenlijk teleurstellend, maar we gaan toch nog een keer morgen haha. Oftewel, de film vinden we teleurstellend, maar ook super tof haha. Lekker tegenstrijdig, maar het boek is zo ontzettend goed dat het niet te vergelijken is.
Even de rest in de spoiler
Summary
Ik baal er enorm van dat ze niks over het coma gen zeggen in de film. Nu vond ik het een beetje raar overkomen dat ze perse Grace moesten hebben als derde persoon in de film.
Ook vind ik het heel jammer dat ze soms moeite hebben om even in de emotie te zitten. Ze gooien zo snel grapjes erin na een serieus moment.
Daarnaast mis ik meer diepgang over Rocky. Er wordt zoveel verteld over Rocky in het boek en ik vind dat ze te weinig erover hebben vermeld in de film. Plus Grace en Rocky vullen elkaar zo goed aan als wetenschapper, terwijl Rocky zo goed is in dingen bouwen. Dat kwam niet goed naar voren in de film vond ik, ze leken veel meer hetzelfde te doen.
En dat Grace Rocky een spin noemt en Rocky daar zo sassy op reageert, ik had dat zo graag in de film willen zien 
Ook vond ik het stiekem irritant dat ze Straat Duits hebben gemaakt ipv Nederlands, maar schijnbaar vond Andy Weir dat prima, omdat de actrice Duits is.
En al met al vond ik dat er te weinig wetenschap in zat. Maar ik blijf erbij dat ik de film nog een keer wil zien, want ze hebben het geweldig gemaakt.
Trouwens, ze hebben zo goed als geen green screen gebruikt, bijna alles met special effects. Ze hebben er super lang over gedaan om Rocky te maken en waren er 5 puppeteers, die ze de rockyteers noemden. Which I love.
Ook hebben ze veel digitaal geschoten, daarna op film overgezet en toen terug naar digitaal. Dat geeft de film zoveel meer warmte. Hoe meer ik erover leer en lees, hoe meer ik de film waardeer.
Ze hebben echt zoveel moeite erin gestoken en ik vind het zo tof dat het zo positief ontvangen wordt. Ik hoop dat nu meer filmmakers minder green screens en cgi gaan gebruiken.