Filmtopic #2

Ben gisteren naar The Drama geweest maar ik had er meer van verwacht ofzo? Ik snapte de clue niet echt, ofja mijn idee/gevoel was dat Charlie eigenlijk de gekkie was die alles helemaal opblies

1 like

Ja dat klopt wel, ik vond die bruiloftfotografe heel goed naturel acteren hoe fotografen ook kunnen zijn. Maar volgens mij houdt de film ook ons een spiegel voor hoe mensen kunnen zijn zoals die vriendin rachel die met idee kwam om over het slechtste beginnen wat je ooit hebt gedaan en dat passief aggressieve gedrag wat ze tegen Emma deed.

Ik heb net You, Me & Tuscany gekeken en ik wil nu meer romcoms in de bios. Gewoon ff lekker chill naar een film kijken en lekker zwijmelen.

4 likes

Er komt een deel 2 van Practical Magic in het najaar! :scream:đŸ©·

7 likes

Wat leuk!!!

1 like

Ik vond The Devil Wears Prada 2 een beetje jammer. De personages vond ik minder sterk en het verhaal had ook wel wat beter gekund.

Samenvatting

Persoonlijk was ik begonnen met het ontslag van Andy en daarna meteen door naar de dood van Irv. Gewoon meteen drama. Daarna komt de overname waardoor er spanning is.
En ik vond het echt zo tegenvallen hoe ze Emily hadden neergezet. Ik zie haar niet als een bad guy.

Oh en al die cameos vond ik KUT! Hou het bij 1 cameo. Nu is het triest

1 like

Eens, desondanks wel vermakelijk, hoewel het toch ook komt door een beetje “jeugdsentiment”, ongelofelijk dat deel 1, al 20 jaar geleden is, en waarom ben ik ouder geworden maar zij bijna niet đŸ„č

Ik vond trouwens Envy Peru er amazing uitzien als Miranda, op de premiere. Had ik maar een tiende van die make-up skills :flushed:

ik moest googelen wat “cameo” is, ik vond dat juist wel grappig, maar eigenlijk vielen alleen Donatella en Lady Gaga mij op

The Drama, wie heeft die gezien en zoja is het wat?
Hij draait niet bij mij in de buurt, maar het lijkt mij wel wat, dus ik overweeg te gaan als ik volgende week toch door het land tour voor een afspraak :relaxed:

1 like

Omg was dat Envy Peru in de film?!?! Ok, die mag ook in de film blijven dan :joy:

The Drama is zeker een aanrader!

1 like

Nee nee op de premiere!

2 likes

Ahhh oke :joy:

Jaaa, ga naar The Drama!

2 likes

Wuthering heights staat nu op HBO max. Was wel benieuwd na de gemixte reviews. Ik heb het boek niet gelezen, dus dat helpt misschien met dit een leuke film vinden haha (kan niet afgeleid zijn door hoeveel het er niet op lijkt), maar ik vond het echt heerlijk. Lekker dramatisch, toxic, romantisch, mooie beelden, goede chemie. Janken op het eind

5 likes

Eigenlijk geen grote uitschieters deze maand, maar speciale vermelding voor:

The Drama: al veel besproken, vond hem errrg goed en verrassend.

Terrified: spaanstalige horrorfilm (Spaanse titel is Aterrados), het verhaal is niet heel goed, maar er zitten zulke goede creepy scenes in dat het toch erg de moeite waard is. Was blij dat ik hem 's avonds keek terwijl ik alleen thuis was.

Only the brave: heel indrukwekkende film, waargebeurd verhaal over een team brandweermannen in Arizona. Heb keihard gehuild.

The report: belangrijk verhaal en laat weer eens zien hoe afschuwelijk de CIA is.

Incendies: stond al lang op mijn lijstje en dacht dat ik het veeel sterren zou gaan geven, maar ik had al geraden waar het naartoe ging na 2 scenes oid en daar daardoor zat er geen twist meer in. Wel heel goed geacteerd.

2 likes

Ja ik vond the drama tof!

2 likes

Ja ik vond die ook heel leuk!

1 like

Volgende maand even wat meer films kijken! :muscle:

3 likes

Ik heb gisteren Jumpers / Hoppers gezien met mijn dochter en vond het een mooie film. Hij had iets korter mogen duren wat mij betreft, bepaalde scùnes waren iets te lang naar mijn zin. Maar ik vond het een mooie combinatie van belangrijke thema’s (zorg voor de natuur), humor en mooie animatie. Op bepaalde momenten ook echt ontroerend.
Onder de 6 is 'ie denk ik iets te intens (er is een vrij beklemmende scĂšne met vuur) maar daarboven een hele geschikte film, en ook voor ouders vermakelijk.

4 likes

The Devil Wears Prada was precies het hersenloze vermaak dat ik nodig had. Geen goede film, maar precies wat ik verwachtte: veel referenties naar de vorige film, veel onnodige cameos, veel product placement en hier en daar sneren naar “woke” gedoe.

Keek prima weg, maar het voelt toch een beetje gĂȘnant voor de acteurs dat ze zich hiervoor leenden (al zal het driedubbeldik betalen, ook voor hun standaarden).

3 likes

Eindelijk Project Hail Mary gezien, ik heb het boek ongeveer een jaar geleden gelezen dus wist niet alle details meer, maar ik vind het echt geweldig gedaan. Sowieso kan Ryan Gosling niks fout doen, maar het verhaal was zo goed gedaan en er was natuurlijk veel weggelaten, maar dat maakte het verhaal nĂłg sterker.

4 likes

Ja die was leuk met kinderen! Mijn zoon van 9 moest een traantje laten, en voor onder de 6 zeker te intens.

Mn laatste biosfilm was I swear en ik heb in tijden niet zo gelachen en gehuild bij 1 film. Echt een heerlijke film

3 likes