Omg die film is fan-tas-tisch!! Hands down een van de betere films die ik recentelijk heb gezien (disclaimer ik kijk niet veel films haha). Laatste goede film die ik keek was Roofman (ook een film met een lach en een traan) maar deze film was echt zoooo veel beter nog.
Woow ik kom echt netnet uit de bios, Obsession gezien. Kapotgoede horrorfilm. Echt fucking creepy, goed geacteerd, origineel en ook ontzettend grappig op momenten.
Heb echt genoten!!!
Ga naar The Sheep Detectives! Zo’n leuke film met een leuke cast!
En op het einde moest ik huilen ![]()
Lidewijde Paris haar nieuwste boek is eindelijk verschenen. Super leuk want zij organiseert sinds 2018 van die filmavonden waarbij je de film bespreekt hoe lees je film heet dat. Ik ben er nog nooit geweest maar staat nog op mijn lijstje om eens te doen.
Het boek heet Hoe lees ik een film voor iedereen die wil weten wat hij ziet. Ik ben nog maar net begonnen hoor maar het ziet er net zo leuk en duidelijk uit als haar andere boeken. Het gaat haar vooral om de overeenkomsten en principes tussen film en boek, dus de technische aspecten komen niet aanbod of heel summier. Ze noemt het dan ook kijken met een boekenleeshoofd. Ik ben heel benieuwd en dacht misschien leuk voor andere filmfans. Ik vind trouwens de podcast hoe gaan we dat zien een aanrader voor meer informatie over film een mijn favo’s. Soundtrack op NPO is trouwens leuk als je meer wil weten over filmmuziek.
Hebben hier nog mensen mee gedaan aan die scenario schrijfwedstrijd? De Visser-Neerlandiaprijs – Ontleding van een anonieme wedstrijd - Plot Magazine
Ik ben wel begonnen maar pas een maand van te voren dus dat werd natuurlijk niks
helemaal geen ervaring ook dus een leuke uitdaging voor volgend jaar.
Ik krijg steeds reclame voor dit boek en ik ben ook absoluut de doelgroep dus ik ben heel benieuwd! Mocht je meer tips hebben voor film accounts of podcast let me know! Soundtrack ken ik al en i love it
Heel benieuwd naar het boek! Laat maar weten of het een aanrader is. Ben een beetje bang dat het té simpel is, als je al een beetje filmkenner bent, anders heb ik een goed kado voor mijn vriend.
Iemand al naar de Michael jackson film geweest?
Ja ik ben geweest! Wat vond je? Ik vond het soms wel langdradig dat die volledige nummers werden gespeeld.
Begreep dat die neef zelf ook zong en dat ze Michaels stem er overheen hebben gezet zeg maar, wel knap! Je ziet wel dat het in de genen zit.
Ik ben nog niet geweest maar zie het op tiktok veel voorbij komen! Heb wel die docu thriller (over de voorbereiding van wat zn laatste concert zou gaan wlrden) gezien. Was benieuwd wat de ervaringen waren. Als geen hardcore MJ fan zeg maar haha
Gisteren Obsession gezien, wát een goede horror!! Het gaat echt onder je huid zitten wat er gebeurt. Meerdere momenten dat de hele zaal hardop WTF zei, en ook hardop gelachen om sommige bizarre gebeurtenissen. Ben helemaal fan hiervan!
Ik ben afgelopen week naar Father Mother Sister Brother geweest. Had geen idee wat ik moest verwachten en vond het wel een mooi concept dat je eigenlijk 3 korte films hebt over familiedynamieken. Maar daar bleef het eigenlijk ook bij. De acteurs waren uitstekend, maar zij hadden veel beter benut kunnen worden. Voor mij hoeven films echt geen groots meeslepend plot te hebben, want ik hou van kleine inkijkjes in random mensenlevens, maar dit voelde oprecht een beetje nutteloos en saai.
Oh ik ben ook geen hardcore fan, vond het een hele leuke film. Werd helemaal vrolijk van de muziek en je ziet ook wel hoe zijn jeugd wss is geweest, maar natuurlijk wel flink gedramatiseerd. Maar heb me zeker goed vermaakt. 7/10
@JuneOsborne is ie heel eng?
Dat hangt er bij deze film denk ik erg van af wat je eng vindt! Er zitten weinig tot geen jumpscares in, zo’n film is het niet. Veel mensen vinden hem wel eng, je krijgt er wel een naar gevoel van en er gebeuren disturbing dingen. Er wordt ook veel gewerkt met schaduw/iemand die in een hoek staat waarvan je het gezicht niet kan zien. Ik zelf vind het verhaal nog het engst, maar ik heb zoveel horror gezien dat ik het lastig in te schatten vind.
Algemene tip als je specifieke dingen hebt waar je niet tegen kunt is even kijken op https://www.doesthedogdie.com/ maar wel kans dat je dan spoilers leest, dus alleen doen als je dat risico wil lopen.
Fucking goed he! Ik wil die echt nog een keer in de bios zien zo goed vond ik hem!
@xMillieeee ik vond hem wel echt creepy ja, en er zit sowieso 1 hele goede jumpscare in waar echt iedereen van schrok, verder viel het qua scares mee en ik kan je ook dmen wanneer dat ongeveer is zodat je daar op voorbereid bent evt. Maar zoooo de moeite waard. Fantastische film.
Jaaaa, ik ga bijna op vakantie en zat al te kijken of ik er snel nog een keer heen kan gaan in de bios omdat ie erna misschien niet meer draait. Wil nog meer details zien!
Ik heb 'm vandaag gezien en echt goed inderdaad! Ik vond de rol van Nikki zo goed geacteerd, echt knap.
Ik ben gister naar Finding Emily geweest en ik vond ‘m zo ontzettend leuk. De jongen die Owen speelt doet het ook echt goed vind ik, heel natuurlijk.
De film is wel voorspelbaar, maar daar had ik totaal geen problemen mee
Even een waarschuwing voor iedereen die naar Backrooms gaat
Zoveel mensen kwamen tijdens de film pas de zaal binnen (moet Pathé echt verbieden), er werd gekankerd, deuren kletterden de hele tijd open en dicht en de geur in de zaal was een zweem van zweet en goedkope deo.
gewoon lekker backrooms in een filmhuis zien
Beetje laat nu