Filmtopic #2

Omg die film is fan-tas-tisch!! Hands down een van de betere films die ik recentelijk heb gezien (disclaimer ik kijk niet veel films haha). Laatste goede film die ik keek was Roofman (ook een film met een lach en een traan) maar deze film was echt zoooo veel beter nog.

2 likes

Woow ik kom echt netnet uit de bios, Obsession gezien. Kapotgoede horrorfilm. Echt fucking creepy, goed geacteerd, origineel en ook ontzettend grappig op momenten.
Heb echt genoten!!!

4 likes

Ga naar The Sheep Detectives! Zo’n leuke film met een leuke cast!
En op het einde moest ik huilen :smiling_face_with_tear:

4 likes

Lidewijde Paris haar nieuwste boek is eindelijk verschenen. Super leuk want zij organiseert sinds 2018 van die filmavonden waarbij je de film bespreekt hoe lees je film heet dat. Ik ben er nog nooit geweest maar staat nog op mijn lijstje om eens te doen.
Het boek heet Hoe lees ik een film voor iedereen die wil weten wat hij ziet. Ik ben nog maar net begonnen hoor maar het ziet er net zo leuk en duidelijk uit als haar andere boeken. Het gaat haar vooral om de overeenkomsten en principes tussen film en boek, dus de technische aspecten komen niet aanbod of heel summier. Ze noemt het dan ook kijken met een boekenleeshoofd. Ik ben heel benieuwd en dacht misschien leuk voor andere filmfans. Ik vind trouwens de podcast hoe gaan we dat zien een aanrader voor meer informatie over film een mijn favo’s. Soundtrack op NPO is trouwens leuk als je meer wil weten over filmmuziek.

Hebben hier nog mensen mee gedaan aan die scenario schrijfwedstrijd? De Visser-Neerlandiaprijs – Ontleding van een anonieme wedstrijd - Plot Magazine

Ik ben wel begonnen maar pas een maand van te voren dus dat werd natuurlijk niks :joy: helemaal geen ervaring ook dus een leuke uitdaging voor volgend jaar.

1 like

Ik krijg steeds reclame voor dit boek en ik ben ook absoluut de doelgroep dus ik ben heel benieuwd! Mocht je meer tips hebben voor film accounts of podcast let me know! Soundtrack ken ik al en i love it

Heel benieuwd naar het boek! Laat maar weten of het een aanrader is. Ben een beetje bang dat het té simpel is, als je al een beetje filmkenner bent, anders heb ik een goed kado voor mijn vriend.

1 like