Filmtopic #2

Ik ben vorige week naar 2 films geweest; Obsession en Eb.
Eb vond ik echt een enorm slechte film. Het is een Nederlandse film, en zo op zijn tijd kan ik dat best waarderen. Maar deze was echt waardeloos. Slecht geacteerd, slechte camerastandpunten, het verhaal was onduidelijk uitgevoerd. Geen aanrader dus.

Obsession vond ik een stuk beter. Het verhaal werd steeds weirder gedurende de film, en ik ben me 1 keer echt kapot geschrokken in de bios, dus dat is een goed teken haha.

Ik heb gisteren Treat her like a lady gezien. Hij draaide tijdens IFFR maar toen had ik hem gemist, dus ik was blij dat hij nu alsnog draaide! Was echt verrast door Nienke Plas, heb haar in meer films gezien en vond dat niet heel denderend maar deze rol speelde ze echt goed. Ook de kindercast was mega indrukwekkend. Er zat wel echt één heel rare zin in het script die ik een beetje misplaatst vond, namelijk dat “als ze een statushouder was geweest ze wel meteen een woning had gekregen”. Ik snap wel dat ze dat uit frustratie zegt maar verder in de film kwam dat hele onderwerp niet meer ter sprake. En ik vond het frustrerend hoe ze niet om hulp vroeg en er ook niemand hulp leek aan te bieden, maar misschien hield ze dat heel erg af. Dat had ik nog wel willen zien.

1 like

Wat erg, van die zin

4 likes

Het is natuurlijk een soort cliché uitspraak die in bepaalde kringen wordt gedaan en ik kan me voorstellen dat als je zo in de knoop zit je dat zou denken maar het voelde in deze film zo misplaatst, werd ook helemaal niet meer uitgewerkt.

1 like

Tip: A useful ghost! De film is interessanter dan je op basis van de trailer zou denken, vond hem echt verrassend.

1 like

In een interview met de Filmkrant zegt ze iets over die zin zag ik. Paloma Aguilera Valdebenito over Treat Her Like a Lady - Filmkrant

1 like

Het is natuurlijk erg subjectief, maar hoe eng zijn Obsession en Backrooms?

Ik wil graag een beetje horror leren kijken en waarderen en beide draaien en spreken mij aan.
Alleen zijn het wellicht geen goede instapmodellen.

Heb je al ervaringen met horrorfilms? Welke vond je eng en waarom? Zijn er thema’s of aspecten van films die een film eng maken voor je? Zijn het jumpscares waar je bang van wordt, of dingen met geesten, of juist slashers?

Ik vond Obsession niet echt eng, wel een hele creepy atmosfeer. En 1 goede jumpscare.

2 likes

Ik vermijd ze tot nu toe vooral. Ik heb beetje last van nachtmerries, dus ben daar ook wat bang voor.

Thrillers vind ik wel leuk, houd van die spanning.
Iets als conjuring met spoken en geesten ben ik geen fan van denk ik. Durf die films dus nooit aan te zetten. Zelfde met Paranormal Activity enzo van vroeger.

En niet al te veel jumpscares denk ik.

Ik ga Obsession maar gewoon proberen.

ik heb even mijn letterboxed op horror gefilterd

Nou, veel kan ik mij niet goed herinneren. Was ik een stuk jonger.

Samenvatting

Wat ik nog wel weet
Midsommar: niet mega eng, beetje wel - had ook al veel spoilers gezien. werd er wel naar van.
Split: vond ik erg goed - zou dit zelf ook niet echt als horror zien
The menu: zelfde als Split en Blink twice (zaten wel spanningen in natuurlijk)
Bones and all en the substance: waren gewoon echt goor - maar niet eng per sé

1 like

Ik vind midsommar meer disturbing dan obsession dus als je die aankon zit je vast goed hoor

4 likes

Heb er al eerder in dit topic over gepost maar Obsession is echt de verrassing van de maand. Ben er nog een keer heen gegaan, ook omdat ik de reacties in de zaal wilde horen haha. Toen toch 5 sterren gegeven omdat deze film gewoon helemaal in mijn straatje is!

Verder vond ik The Sheep Detectives echt heeel leuk, ook veel bij gehuild tegen het einde. Zo’n lieve, leuke en mooie film!

Aanrader: The Innocents (originele titel: De uskyldige) zat echt onder m’n huid, paar kinderen (die echt goed acteren!!) ontdekken dat ze bepaalde krachten hebben. Wel triggerwarning voor dierenmishandeling, een scene kwam een paar dagen niet van m’n netvlies.

2 likes

Totaal niet eng. Een paar kleine schrikmomenten in Backrooms en ik vond Obsession eerder creepy dan eng.

En no shame in soms je ogen dichtdoen :joy:

2 likes

Ahh ik vind primal fear zo goed! Edward norton is zo’n topacteur en zo goed in die rol weer

2 likes

Ja ik heb hem laatst ook terug gekeken. Ik weet nog dat dit zo een film was waar ik als kind er zooo van onder de indruk was. Nog steeds echt een topper!

2 likes

Ja Norton is echt heel goed idd! Als ik weinig films keek had ie waarschijnlijk meer indruk op me gemaakt, maar ik wist de hele tijd precies wat er ging gebeuren dus daardoor viel het helaas wat tegen, zooo voorspelbaar.

En @Nysmn

Nou ik ben naar Obsession geweest vond het toch wel echt eng hoor! Mijn mede biosgangers ook zeker wel haha

Het was te doen, Weet nog niet of het mijn ding is dit genre. En vind het ook zeker vaker schrikmomenten dan 1 keer. Heb ook wel mijn ogen gesloten soms hahah

Blij dat het nog licht was toen de film klaar was.

Ik god dat die moord in de auto op de vriendin de enige zou moeten zijn? En die demoon achtige beweging wordt ik ook niet blij van hoor. Kan wel inzien dat het een goede film is, al vind ik hem zelf lastig te beoordelen

Ga vanavond even kabouter plop kijken denk ik

2 likes

Omg ik zie nu jouw username, in de afgelopen twee weken heb ik alles gebinged :joy: Nog een seizoen te gaan

1 like

Net Serenity op Prime gezien, Interessant verhaal. Kende die hele film niet, ondanks de bekende namen (hathaway, mcconaughey)

1 like

Yes ik ben ook net terug van obsession! Ik vond hem echt heel goed en het voeld ook best vernieuwend voor een horror. Echt goed en slim gemaakt en ik heb geschreeuwd bij de grote jump scare :rofl:.

2 likes

ja ik heb die in bangkok in de bioscoop gezien en ik vond hem ook leuk! soms vond ik de humor wel een beetje flauw maar verder wel een aanrader

2 likes