All of us strangers is echt niet aan mij besteed. Ben in slaap gevallen
The Holdovers gezien, heerlijke film! Super goeie cast.
Volgens mij heb jij al mubi geregeld @Dazed maar ik kreeg deze mail, misschien interessant voor iemand hier:
Als ik op bekijk aanbod klik ga ik gewoon naar de homepage trouwens, neem aan dat het er dan morgen opkomt.
Heb als goed voornemen om dit jaar mân Letterboxd watchlist af te gaan werken (volledig is het ultieme doel, maar met 200+ films misschien een beetje ambitieus). Vind het wel leuk om hier ook wat te delen en anderen te volgen.
Dit was mijn maand (Tampie)
Van de films die in de bios draaien nu:
Vond All of us Strangers een behoorlijk goedkope tranentrekker met een voorspelbaar en heel onnodig einde. Raakte me echt totaal niet daardoor en vond het ook visueel niet spannend.
The Holdovers is een goede film voor een kerstmiddag en daar is alles ook meteen mee gezegd.
Monster vond ik heel mooi. Door een drieluikvertelling en een onvoorspelbaar verloop hield het echt goed mân aandacht vast. Verhaal had een goede mix van wat serieus en wat luchtigheid.
The Boy and the Heron is gewoon heel typisch Ghibli, goed en het zeker waard om te kijken, maar verder geen uitschieter.
Oh interessant je mening over Monster, mijn mening is precies het tegenovergestelde
Ik vond het dus echt mwah. Het kon mân aandacht niet pakken en zeker het eerste deel vond ik saai. En voor mân gevoel veel themaâs en het hoofdthema kwam pas laat aan bod. Nee ik was niet onder de indruk.
Stond gisteren al op het punt om deze te delen maar mijn pms weerhield me ervan (had geen zin om toelichting op alles te geven, maar dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet).
De drie coming-of-age/tienerfilms die ik heb gezien zou ik in ieder geval zeker aanraden, mocht iemand ook van dat genre houden. Dat zijn:
I like movies
Onsympathieke loner gaat bij een videotheek werken. Goede acteurs, sterke dialogen, niet te voorspelbaar. Vond de ongemakkelijke interacties tussen de hoofdpersoon en zijn enige vriend goed neergezet.
CODA
Meisje met dove broer + ouders moet haar belangrijke rol als doventolk van het gezin balanceren met haar passie voor zingen. Originele setting + ontroerend en grappig.
The edge of seventeen
Gaat over een meisje wier beste vriendin iets krijgt met haar broer (die ze niet zo mag). Ook ontroerend en grappig.
(Tevens Lady Bird geprobeerd begin januari maar Greta Gerwick en ik matchen niet, zoals je ziet.)
Hebben jullie tips voor soortgelijke films?
Ahja, ik hou wel van films met veelzijdigheid in één verhaal, het hoofdthema was uiteindelijk een overkoepeling van de eerdere themaâs die aan bod kwamen. Vond het mooi op elkaar aansluiten. Het eerste deel maakte mij juist super nieuwsgierig. Waarom zeiden die docenten niks menselijks terug? Waarom springt die jongen uit de auto en gedraagt hij zich zo? Terwijl het verhaal van een bezorgde en hopeloos wordende moeder die gerechtigheid zoekt op de voorgrond staat, zodat het ook echt wat vertelde in plaats van enkel een intro om te gissen naar wat er daarna komt.
Het deed me denken dat er misschien wel iets paranormaals ging gebeuren, maar uiteindelijk was het heel menselijk.
Net Argylle gezien en ik ben het met @Luzarl eens. De film duurde een halfuur te lang. Verder wel een prima film.
Heb je Eight Grade al gezien? Paar naar geleden dat ik hem gezien heb, maar vond die toen heel leuk
Mijn lijstje;
Ik ben het met je eens, vond het ook een hele mooie film. Juist door die gelaagdheid en doordat je al kijkend de puzzelstukken samen probeert te voegen. En het einde vond ik heel ontroerend, het hoopvolle maar ook verdrietige van een nieuwe start willen samen. Ja, ik vond het echt heel goed.
@Tampie smaken verschillen natuurlijk! Fijn dat jullie er wel van hebben genoten. Ik kan me niet eens herinneren hoe het is geëindigd bedenk ik me nu
Mijn afspraken waren gecanceld vandaag, dus besloot een filmdag te houden (wou ik altijd al eens doen in de bios). Ben eerst naar The Color Purple geweest. Goede liedjes, goede cast (Danielle Brooks was mijn fave) maar toch wist de film me emotioneel niet altijd te pakken, zou zeggen 6,5/7.
Daarna naar The Zone of Interest, en wow, echt een 8,5/9 voor mij. Het geluid, de beelden, het ongemak en walging die je voelde zonder dat er expliciet geweld werd getoond. Was echt onder de indruk.
Als laatste naar Jigarthanda Doublex geweest (Tamil gesproken, Engels ondertiteld), een beetje een spaghetti Western Indian style met een wat sterkere politieke boodschap aan het eind. Maar mijn god, het geluid stond zo ontzettend teringhard. Dit soort films hebben vaker harde muziek (veel trommels, hoge tonen etc), maar dit sloeg alles. Mijn hele stoel vibreerde haha. Heb serieus mijn noise cancelling oordopjes ingedaan en toen was het dus normaal volume, was anders echt doof geworden. Denk ook een foutje?
Echt leuk om eens zo een hele dag in de bios te zitten, en de films sloten gelukkig op elkaar aan qua tijden⊠Ik ben trouwens wel echt kapot, wist niet dat op je kont zitten en films kijken zo vermoeiend is.
Wat leuk!! Vorig jaar was er een marathondag in de pathe met alle films van the hungergames en ik wilde dat wel maar zag er ook wel tegenop om daar een hele dag te zitten. Zou je het wel weer eens doen of was het wel beetje too much?
Ohh ja the zone of interest wil ik ook heel graag zien. Binnenkort maar weer eens tijdelijk cineville nemen, gok dat ie ook in arthouse bios zal draaien
Ik zou het denk ik wel nog een keer doen, maar voorlopig even niet haha. Vooral als er films in zitten die wat zwaarder vallen qua indrukken vergt het toch veel. En ik heb dit redelijk spontaan besloten (mân vriend kwam toch laat thuis dus dacht yolo), ik weet niet of als ik van tevoren weet dat ik er 9 uur moet zitten (en dan ook nog dezelfde soort films) ik het dan nog leuk vind.
Het scheelde ook dat de zalen niet vol zaten, en ik gok dat dat met zo een geplande marathon wel sneller is.
@vitaminwater die draait zeker ook in die bioscopen, daar had ik ook initieel de trailer gezien.
Net all if us strangers gezien. Echt heel mooi maar veel om nog over na te denken!
Pathé heeft ook af en toe algemene marathons, ik ben vorig jaar gegaan, dit jaar misschien ook nog wel
Ik heb gisteren Anatomy of a Fall gezien, echt een prachtige film. Ik moet er nu nog steeds aan denken.
Ik denk dat dit mijn favoriete oscar nominatie is van dit jaar.
Pfff Ferrari is een film zonder plot. Het heeft geen begin, midden of einde. Wacht maar tot ie te streamen is
Ik dacht oh chill past lives staat op prime. Ik ben nu halverwege en ik dacht dat ze Frans sprak omdat ze in Canada zat maar inmiddels woont ze in New York en zag het er ook ongelooflijk nagesynchroniseerd uit, staat die film er alleen met Franse audio op? (Het Koreaans was wel gewoon Koreaans zonder nasynchronisatie)
Ik heb echt geen zin om hem zo verder te kijken maar ik wil hem wel ook nu afkijken