Lage verwachtingen maar wel zin in Rosebush Pruning
Ik zoek ook inspiratie, heb bij het huidige aanbod nog weinig waar ik warm van word
De beschrijving sprak mij ook aan, maar de trailer een stuk minder haha. Benieuwd naar wat je er van vindt.
Sense and Sensibility
De nieuwe Dune en Hunger games
Ik heb pressure zaterdag gezien, een film over d-day. Goede cast en interessant!
Ja ik heb hem vorige week gezien! Vond hem goed!
Grappige fun fact, Andrew Scott (James Stagg) en Damian Lewis (Bernard Montgomery) zaten samen in Band of Brothers! Andrew Scott had weliswaar een kleine rol, maar zo grappig dat ze weer samen in een D-Day gerelateerd project zitten na 25 jaar.
En ik vond de film ook echt goed. Toen we de film uitliepen, regende het keihard, dus we zijn verzopen thuis gekomen. Vond het wel toepasselijk en dat maakte de film nog leuker
Ik zag in de bioscoop trouwens ook de trailer voor Heart of the Beast met Brad Pitt. Heeft hij geld nodig of zo? Ben dol op honden hoor, maar dit lijkt wel echt zo een typische Amerikaanse B-film met lekker wat over de top drama die zonder Brad Pitt wss gelijk op dvd was uitgekomen.
Echt een film voor vaders.
Maar OMG ik werd al triest van die trailer. Zat bijna te janken in de zaal, omdat dat arme beessie zoveel meemaakte zonder dat hij daarvoor gekozen heeft. Moest ook opzoeken of de hond doodgaat (spoiler: nee)
Op televisie was afgelopen zondag fathers dividend ervoor. Die vond ik leuk! Wel wat gedateerd soms qua grapjes en hoe de vrouwen neer worden gezet is echt van vroeger maar ik vond het goed geacteerd en mooie beelden. Wel lastig om soms te zien is het nu overdag of avond/nacht maar dat is misschien altijd wel zo met zwart wit films? Maar nu ben ik wel benieuwd wat jullie favoriete oude films ziijn! En dan voor de jaren 70.
The Shop Around the Corner (Jimmy Stewart is zo lang in die film en die laatste scène
), Come Live with Me, It Happened One Night, Wuthering Heights, I Married a Witch, The Best Years of Our Lives, Rebecca, Gone with the Wind, Christmas in Connecticut, A Star is Born (heb alleen de eerste versie gezien), Casablanca, Singing in the Rain, the Wizard of Oz, Meet Me in St. Louis, Psycho, Gentlemen Prefer Blondes, Citizen Kane, Little Women (beide versies), Guess Who’s Coming to Dinner, Roman Holiday, The Apartment … Zal nog wel veel films missen en de meesten uit de jaren 60 zal je al kennen. Ik heb nog veel op mijn watchlist staan.
Veel films staan gratis op Daily Motion en alle stomme films zijn nu rechtenvrij en op YouTube te zien. My Best Girl met Mary Pickford is best leuk om te zien.
Net Fall 2 gekeken. Prima film, maar de plot twists waren te plotseling en zonder hints. Dat is niet hoe plot twists werken!
En ik snap niet waarom ze AI gebruikt hebben voor een shot van een vliegtuig. Alsof er geen beeldmateriaal daarvan bestaat dat je voor $100 kan bestellen.
Rear Window, charade, Les Parapluies de Cherbourg (zag laatst dat die in heel veel filmhuizen weer wordt gedraaid), Dial M for Murder, The Philadelphia Story, The Nun’s Story
Dit is even uit mijn hoofd haha
Mijn man en ik houden van domme actie zoals alle films van Jason Statham en de serie Reacher enzo.
Nu keken we net een film met die acteur van Reacher, en het bleek een stomme/stille film te zijn en dat was echt zalig!! Tekst had ook echt niks toegevoegd, dit was heel relaxt kijken
Motor City heet ie, voor de liefhebbers.
En @CloserToFine bedankt voor de tips! Een aantal ken ik al maar nog niet allemaal ga ze opzoeken. Roman Holiday heb ik op dvd kwam ik achter maar nog nooit gezien dus dat ga ik snel veranderen! A star is born van 2018 vond ik erg leuk en ik had laatst die van 1937 opgenomen dus die zal ik ook snel gaan kijken. Is a married a witch een inspiratiebron geweest voor bewitched die film met nicole kidman? Die ken ik namelijk wel en vond ik best prima.
Hebben jullie ook favoriete oude films uit Nederland en/of België? Ze hadden afgelopen juli bij ONS Nederlandse films uit de jaren 70 en 80 maar daar was ik toen te laat achter gekomen om te kijken. Al vond ik het wel veel drama
Ja die heb ik ook gezien, duurde soms wel een beetje lang maar leuk hoe alles is opgelost met gezichtsuitdrukkingen en geluiden en muziek etc
Ga zo naar residential evil, veel zin in
Je hebt ook een bewitched uit de jaren 60 (best vermakelijk, maar wel gedateerd) en volgens mij is die van Nicole Kidman daarop een remake.
Edit: heb helaas niet echt een Nederlandse aanrader qua films ![]()
Volgens mij niet! Iig ik ken Bewitched niet
Daar ben ik gisterenavond ook heen geweest. Wat vond je er van?
Ik zelf weet niet goed wat ik er van moet vinden. Ik vond het wel super spannend, goed gefilmd, meer zoals het spel en veel schrikmomenten maar ik had meer actie verwacht ofzo. Misschien omdat er wel veel actie in de oude Resident Evil films zit, maar dat was weer niet zoals het spel
Ik zie nu ook dat ik er een hele andere titel aan heb geplakt
wij vonden hem in het begin ook echt wel spannend en leuk, maar daarna werd het te debiel met dat monster